قدردانی از پاسخ مقتدرانه ایران به تروریست‌های داعش

۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰ کد : ۱۵۳۵۹ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۱۳۳
قدردانی از پاسخ مقتدرانه ایران به تروریست‌های داعش


دویست و سی و چهارمین جلسه شورای پژوهشی پژوهشگاه مورخ 31 خرداد 96 برگزار شد. در ابتدای این جلسه، دکتر قبادی رئیس پژوهشگاه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات همکاران در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر و اشاره به سالگرد درگذشت دکتر علی شریعتی و شهادت شهید مصطفی چمران، از دکتر شریعتی به عنوان معلم انقلاب و دکتر چمران به عنوان استادی نمونه و سرمشق مجاهدین راه علم و ایمان نام برد و از خداوند متعال برای آنها و امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی علو درجات مسالت کرد. وی همچنین با تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در حمله غیرانسانی تروریست‌های داعش به حرم مطهر امام خمینی (ره) و ساختمان مجلس شورای اسلامی، این حادثه تلخ را نماد مظلومیت ایران دانست که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون، در حمله‌های تروریستی متعدد فرهیختگانی مانند شهید دکتر بهشتی و یاران شهید ایشان در انفجار ناگوار مقر حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه 1360، شهید مطهری، شهید مفتح، شهید رجایی، شهید باهنر و بسیاری دیگر را از دست داده است. وی متذکر شد در عین حال، باید از نیروهای مسلح کشور به خاطر پاسخ به‌جا، به‌موقع و شایسته و مقتدرانه به این رفتار وحشیانه و حمله موشکی به مقر فرماندهی داعش در دیرالزور سوریه تشکر کرد. این اقدام نشان از عظمت ملی و توانایی‌های فراگیر جمهوری اسلامی ایران در مقابله با هر نیرویی است که قصد بر هم زدن امنیت و آرامش شهروندان این کشور را داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسه هیات امنای پژوهشگاه با حضور دکتر فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دستاوردهای این جلسه را برای پژوهشگاه بسیار مهم خواند و گفت در این جلسه در خصوص اعاده املاک پژوهشگاه و تهیه فضای کالبدی لازم برای رفاه همکاران نکات مفید و ارزنده‌ای مطرح شد که امید است با پیگیری مسئولان ذی‌ربط در پژوهشگاه به سرانجام مطلوب برسد. همچنین طرح پژوهشگاه در زمینه برگزاری جشنواره پایان‌نامه‌های برتر در زمینه تولید و اشتغال  -که با توجه به نامگذاری سال 1396 از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی: تولید و اشتغال» در دستور کار قرار گرفته است- در این جلسه مطرح شد که با استقبال وزیر و سایر اعضای هیات، مقرر شد امکانات لازم برای برگزاری شایسته این جشنواره در اختیار پژوهشگاه قرار گیرد که این امر، همکاری و همت کلیه پژوهشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین معاونت‌ها و مدیریت‌های پژوهشگاه را می‌طلبد.

واگذاری اجرای دو طرح پژوهش ملی با عنوان «طراحی نظام کاربردی‌سازی و مهارت‌آفرینی  در علوم انسانی و هنر» و «تبیین ظرفیت جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی در علوم انسانی و هنر» از سوی شورای توسعه پژوهش و فناوری در علوم انسانی و هنر به پژوهشگاه نیز از جمله خبرهایی بود که دکتر قبادی اعلام کرد و از آن به عنوان فرصتی ارزنده برای کلیه مراکز و پژوهشکده‌های پژوهشگاه و به ویژه مرکز اسناد فرهنگی آسیا و مدیریت همکاری‌های علمی و بین‌المللی یاد کرد که اجرای بهینه آن نیازمند همکاری همه متخصصان و اعضای هیات علمی پژوهشگاه است.

در ادامه جلسه، مباحثی در خصوص برگزاری بهینه کمیسیون‌های تخصصی شورای پژوهشی و تسریع و تسهیل انجام فعالیت‌های پژوهشی اعضای هیات علمی مطرح شد و حاضران نظرات خود را در این زمینه مطرح کردند.











فایل های ضمیمه

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :