اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش: باید پژوهشگاه بیش از این به مسئولان شناسانده شود

۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۸:۲۲ کد : ۱۲۶۴۸ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۴۷۵
سید کاظم اکرمی وزیر اسبق آموزش و پرورش گفت: ضعف اطلاع رسانی طی سالیان گذشته سبب گمنام ماندن اقدامات ارزشمند و شاخص پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی شده است.

اکرمی روز چهارشنبه در گفت و گو با مرکز خبر روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: به سبب اینکه تمامی مدیران پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افراد فرهیخته و شریف بودند در پی اعلام خدمات خودشان به افکار عمومی نبودند.
وی یادآور شد: بنده بیش از 15 سال است که از نزدیک با فعالیت های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آشنا بوده و مدت ها مسوول گروه علوم تربیتی بودم.
وی گفت: طی این مدت تلاش های بسیار زیادی را در مجموعه کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مشاهده کرده ام.
مشاور ارشد وزیر آموزش و پرورش افزود: این تلاش های صادقانه در تمامی دوران های مدیریت همچون دکتر گلشنی، دکتر آیت الهی، زنده یاد آیینه وند و غیره بوده که مایع مباهات جامعه علمی کشور است.
وی ادامه داد: خوشبختانه روند فعالیت های پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی پنجاه سال گذشته صعودی بوده و هرسال اقدامات ارزشمندی نسبت با گذشته صورت پذیرفته است.
اکرمی خاطرنشان کرد: معتقدم با وجود چنین اقدامات ستودنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی متاسفانه هنوز هم گاهی شاهد نشناخته بودن این مرکز معتبر علمی در بین برخی از اساتید دانشگاهی هستیم.
وی اظهار کرد: باید پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در این راستا و شناساندن فعالیت های بارز علمی خویش تبلیغات بیشتری داشته باشد.
وی گفت: این روند می تواند علاوه بر شناساندن پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در بین اساتید دانشگاهی کشور در عرصه بین المللی نیز صورت گیرد.
وزیر اسبق آموزش و پرورش افزود: تبادل اطلاعاتی با مجامع دانشگاهی بین المللی نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد.
وی ادامه داد: این امر می تواند در وهله نخست ارتباط با کشورهای همسایه و اسلامی صورت پذیرد.
وی خاطرنشان کرد: همچنین پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی باید در مجالس بین المللی حضوری بیش از وضعیت کنونی داشته باشد.
اکرمی یادآور شد: اطلاع رسانی از اقدامات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برای افکار عمومی باید به عنوان یک نیاز جدی به شمار رود.
بر اساس این گزارش مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز دوشنبه این هفته ( 21 دی ماه) با حضور وزیر علوم، مقامات اجرایی، علمی و چهره های ماندگار علوم انسانی کشور برگزار شد
در این مراسم از مجموعه تصاویر نسخ خطی نفیس شاهنامه موجود در پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی شد.
نسخ خطی شاهنامه موجود در این پژوهشگاه مربوط به قرن هفتم است که پژوهشگاه علوم انسانی با همکاری کتابخانه ملی اقدام به اسکن این نسخ کرده است.
همچنین در این مراسم از سامانه جامع مدیریت اطلاعات این پژوهشگاه رونمایی شد.
تقدیر از 32 نفر از پیشکسوتان عضو هیات علمی پژوهشگاه، کارمندان و بازنشستگان و خانواده‌های شهداء پژوهشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :