دکتر علی رواقی: خدمات پژوهشگاه در عرصه علوم انسانی کم نظیر است

۲۳ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۲۶۴۵ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۳۰۹۷

دکتر علی رواقی عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طی پنجاه سال گذشته خدمات کم نظیری را در جامعه علمی کشور انجام داده است.

علی رواقی روز چهارشنبه در گفت و گو با مرکز خبر روابط عمومی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اظهار داشت: این پژوهشگاه حتی گاهی بیش از وظایف خویش در خدمت کشور بوده به گونه ای که به طور مثال فعالیت های بنیاد فرهنگ را دنبال کرده و یا کارهای بنیاد شاهنامه را که با این مرکز ادغام شده بود؛ انجام دادند.

این پژوهشگر و استاد دانشگاه افزود: معتقدم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هم اکنون علاوه بر شناخته شدن در بین جامعه علمی کشور از جایگاه ارزشمند و مناسبی نیز برخوردار است.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از افرادی که از گذشته در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی فعالیت کرده و پایه گذار این مرکز بودند دیگر در بین ما حضور ندارند.

http://www.ihcs.ac.ir/UploadedFiles/8/26/34841.JPG

عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی خاطرنشان کرد: زنده یاد صادق آیینه وند یکی از افرادی بود که زحمات زیادی را برای رشد هر چه بیشتر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در جامعه علمی کشور متقبل شد.

رواقی اظهار داشت: باید به هر بهانه ای از خدمات این اساتید که دیگر جامعه علمی کشور از وجودشان بی بهره است؛ تقدیر کرد تا علاوه بر پاسداشت زحمات آنان درسی نیز برای جوانان باشد.

بر اساس این گزارش مراسم پنجاهمین سال تاسیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز دوشنبه این هفته ( 21 دی ماه) با حضور وزیر علوم، مقامات اجرایی، علمی و چهره های ماندگار علوم انسانی کشور برگزار شد

در این مراسم از مجموعه تصاویر نسخ خطی نفیس شاهنامه موجود در پژوهشگاه علوم انسانی رونمایی شد.

نسخ خطی شاهنامه موجود در این پژوهشگاه مربوط به قرن هفتم است که پژوهشگاه علوم انسانی با همکاری کتابخانه ملی اقدام به اسکن این نسخ کرده است.

همچنین در این مراسم از سامانه جامع مدیریت اطلاعات این پژوهشگاه رونمایی شد.

تقدیر از 32 نفر از پیشکسوتان عضو هیات علمی پژوهشگاه، کارمندان و بازنشستگان و خانواده‌های شهداء پژوهشگاه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

کلید واژه ها: پژوهشگاه ihcs research center پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی


نظر شما :