مهلت ثبت نام کارگاه «آشنایی با روش تحقیق در زبان و ادب فارسی» تمدید شد

۰۴ آذر ۱۳۹۳ | ۱۸:۱۵ کد : ۸۶۰۱ اخبار
تعداد بازدید:۱۵۷۶
مهلت ثبت نام کارگاه «آشنایی با روش تحقیق در زبان و ادب فارسی» تمدید شد

کارگاه « آشنایی با روش تحقیق در زبان و ادب فارسی » ویژه دانشجویان و علاقه­مندان به پژوهش در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد. مدرس این کارگاه جناب آقای دکتر نعمت الله ایرن‌زاده و عضو هیات علمی  دانشگاه علامه طباطبایی است.

 

توضیحاتی پیرامون کارگاه:

امروزه هیچ تحقیق و مقاله ای  بدون رعایت اصول علمی نگارش مورد توجه محافل علمی و دانشگاهی نیست. از سویی وجه ممیزه دانشجویان پژوهشگاه با سایر داشجویان بعد پژوهش ورزی آنهاست. ازین رو لازم است  پیش از هر آموزشی با روشهای پژوهش و نگارش آشنا شوند. با توجه به گسترش و تنوع تحقیقات ادبی در حوزه تحقیقات ادبی بنیادی، نقد، تحقیقات بینا رشته ای و ...و با توجه به اهمیت روش و شیوه تحقیق و نگارش در تالیف مقالات و پایان نامه ها پژوهشکده ادبیات لازم دید که دانشجویان با اصول روش تحقیق به شکل عملی آشنا شوند. بخش مرجع شناسی نیز که از اهمیت زیادی در تحقیقات ادبی برخوردارست در کلاسهای درسی آموزش داده می شود.

اهداف این کارگاه:

  • آماده سازی دانشجویان جهت انجام طرح های پژوهشی، و نوشتن پایان نامه
  • آشنایی با موضوعات جدید در حوزه پژوهشهای ادبی
  • آشنایی با کاربردهای رایانه در تحقیقات ادبی
  • شناخت شیوه های کارآمد در مطالعات زبان و ادب فارسی

سرفصل های بحث هر جلسه

اقسام روش تحقیق- مهارت های یادداشت برداری - ساختار بندها و اقسام بندها- ساختار مقاله – ساختار پایان نامه و رساله-  مهارت های تألیف و تدوین - چکیده نویسی- نمایه سازی و کلید واژه سازی- استفاده از رایانه در پژوهشهای ادبی- بایسته های انتخاب موضوعات جدید ادبی-

 

 

 

ثبت نام:

 

این کارگاه در 5 جلسه (3 ساعت) در روز دو‌شنبه هر هفته از 20 بهمن ماه لغایت 18 اسفند 93 ساعت 15 الی 16:30 برگزار می‌شود. هزینه ثبت نام این کارگاه برای دانشجویان 500.000 ریال تعیین شده است. مهلت ثبت نام تا تاریخ 15 بهمن ماه 1393 تعیین شده است و متقاضیان می‌بایست با مراجعه به سایت پژوهشگاه فرم ثبت نام کارگاه‌ها را دریافت و پس از  تکمیل،  به همراه  کپی کارت ملی و فیش واریزی (شماره حساب 5109789213 بانک ملت (شعبه سرچشمه کد64394)  به نام درآمدهای اختصاصی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی) به صورت حضوری به دفتر آموزش‌های آزاد تخصصی مدیریت تحصیلات تکمیلی واقع در پل کریم خان، مابین خیابان شهید قرنی و خیابان ایرانشهر، پلاک 178، طبقه چهارم، اتاق 7 تحویل یا اسکن مدارک خود را به آدرس ایمیل workshop.ihcs@gmail.com  ارسال نمایند.

 لازم به ذکر است در صورت ارسال مدارک به صورت الکترونیکی ارائه اصل فیش در روز کارگاه الزامی است.

به تمامی شرکت کنندگان گواهی معتبر شرکت در کارگاه آموزشی ارائه خواهد شد.

متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 88490213 تماس حاصل فرمایند.

 محل برگزاری کارگاه در بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن اندیشه خواهد بود.

برای دریافت فرم ثبت نام کارگاه به فایل پیوستی ذیل مراجعه فرمایید.

 


فایل های ضمیمه


نظر شما :