برگزاری دومین جلسه شورای عمومی در سال ۱۴۰۱

۰۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۸ کد : ۲۲۶۵۲ خبر و اطلاعیه مهم‌ترین اخبار
تعداد بازدید:۳۳۲
برگزاری دومین جلسه شورای عمومی در سال ۱۴۰۱

درخرابات مغان نور خدا می‌بینم     این عجب بین که چه نوری زکجا می‌بینم

صورت جلسه دومین جلسه شورای عمومی پژوهشکده تاریخ 1401

اعضای جلسه: حاضران: دکترنیره دلیر، دکتر الهام ملک زاده، دکتر صفورا برومند، دکتر مهسا ویسی، خانم لیدا ملکی، خانم مینو محسنی،‌ دکتر علیرضا ملایی توانی، دکتر سیدمحمدرحیم ربانی‌زاده، دکتر عبدالرحمن حسنی‌فر، دکتر علی سالاری شادی، دکتر محمدامیر احمدزاده و دکتر محمدحسین محمدی.

دومین جلسه شورای عمومی پژوهشکده تاریخ در سال 1401 با شرکت تمام اعضا روز یکشنبه مورخ 05/ 04/ 1401  ساعت 11 الی 30 / 12 در سالن حکمت تشکیل شد. این نخستین جلسهپس از انتخابات 22 خرداد ریاست پژوهشکده بود. ابتدای جلسه دکتر نیره دلیر رئیس پژوهشکده از تمام اعضای محترم که همدلانه به ایشان اعتماد کردند تشکر کرده و موفقیت‌های علمی بیشتری برای اعضاء و نیز اعتلای دانش تاریخ در سایه همفکری و مشارکت گروهی آرزوکردند. همچنین با قرائت شعری از حافظ «گر در سرت هوای وصال است حافظا، باید که خاک درگه اهل هنر شوی» آرزومند انسجام و رشد تعالی بخش پژوهشکدهشدند. اعضای پژوهشکده نیز در سخنان خود بر حفظ انسجام و اهتمام بر همراهی تأکید کردند. ناظر بر این مهمّ، راهکارها و برنامه‌هایی طرح گردید که بعنوان برنامه کاری پژوهشکده به شرح زیر تصویب گردید.

مصوبات:

1- آقای دکتر ملایی پیشنهاد کردند درجلسات دورهمی افزون بر دیدارهای متعارف، هر بار یک بحث علمی توسط یکی از اعضا مطرح شود و پیرامون آن بحث و تبادل نظر صورت پذیرد. چنانچه این جلسات به طور مرتب و متناوب برگزار شود،در تقویت و گسترش پیوندهای دوستانه میان اعضا موثر خواهد بود. با موافقت اعضا دکتر ملایی مدیریت برگزاری این جلسات را عهده گرفتند.

2- آقای دکتر ربانی زاده پیشنهاد برگزاری جلسات داخلی با حضور اعضا را در ایام  مناسبت‌های تاریخی منتخب و مهم را  ارائه دادند. ایشان همچنین پیشنهاد دادند هریک از اعضای پژوهشکده که سخنرانی یا نشستی برگزار می‌کنند تمام اعضای پژوهشکده در آن جلسات شرکت کنند. با پیشنهاد اعضاء دکتر ربانی زاده مدیریت جلسات  خاص و مناسبتی را بر عهده گرفتند.

3- خانم دکتر برومند پیشنهاد کردند تناوب جلسات در یک تاریخ مشخص حفظ شود. مثلا شنبه اول هر ماه یا دو هفته یک بار تشکیل شود و تاکید کردند جلسات گفتگو با فراهم شدن شرایط چه مناسبت‌ها و چه گردهمایی‌ها و یا همکاری‌های مشترک بین افراد و همچنین بیرون آمدن از چالش‌های فکری برنامه ریزی شود.

4- خانم دکتر ویسی پیشنهاد کردند برگزاری جلسات گوناگون منجر به این شود که پژوهشکده رسالت اصلی خود را در سطح پژوهشگاه و کشور بازیابی کند و متولی اصلی برگزاری همایش ها و نشست هایی در پژوهشگاه باشد که جنبه تاریخی دارند و موضوعات روز هستند. 

5- با  پیشنهاد رییس پژوهشکده و تایید تمام اعضاء، خانم دکتر برومند و خانم دکتر ویسی  به کارگروه ترجمه معرفی شدند.

6- مقرر گردید گروه واتساپی برای پژوهشکده تشکیل گردد و مسئول پژوهشکده مطالب جلسات شورای پژوهشی را به صورت فایل صوتی در اختیار اعضای پژوهشکده قرار دهند.


نظر شما :