برگزاری نمایشگاه مجازی به مناسبت ولادت امام علی (ع)

نمایشگاه مجازی هنر عُلیا: گزیده آثار هنری تاریخی مزین به نام و آموزه‌های امام علی (ع)

۲۳ بهمن ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۳ کد : ۲۲۲۰۶ خبر و اطلاعیه نمایشگاه مجازی
تعداد بازدید:۱۵۴۸
در نمایشگاه مجازی «هنر عُلیا» گزیده‌ای از آثار هنری و ادبی موزه‌ای مزین به نام و آموزه‌های امام علی (ع) به نمایش درآمده است.
نمایشگاه مجازی  هنر عُلیا:  گزیده آثار هنری تاریخی مزین به نام و آموزه‌های امام علی (ع)

مجموعه‌ای از آثار هنری و ادبی تاریخی به نام، روایات، گزین‌گویه‌ها و خطبه‌هایی از امام علی (ع) مزین شده‌اند. هنرمندان و ادیبان با بهره‌مندی از ظرایف و مهارت‌های هنری، میراث فکری و آموزه‌های ایشان را در قالب آثار هنری ماندگار، ارائه کرده‌اند. بخش درخور توجهی از این آثار در موزه‌ها و مجموعه‌های خصوصی ایران و جهان نگهداری می‌شود. ازجمله این موزه‌ها از موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک می‌توان نام برد که بخشی از آثار این نمایشگاه مجازی به آثار ارزشمند این مجموعه اختصاص دارد و با همکاری جناب آقای رضا دبیری‌نژاد ، رئیس محترم موزه ملی ملک و همکاران ایشان ارائه شده‌اند. همچنین برگزاری این نمایشگاه با همکاری معاونت کاربردی‌سازی علوم انسانی و فرهنگی، مرکز تحقیقات امام علی (ع)، گروه تاریخ اجتماعی و اقتصادی پژوهشکده تاریخ ایران پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی میسر شده است.

در نمایشگاه مجازی «هنر عُلیا» گزیده‌ای از آثار هنری و ادبی مزین به نام و آموزه‌های امام علی (ع) به نمایش درآمده است. امید که زمینه پژوهش متمرکز و علمی درخصوص این آثار فراهم شود.

صفورا برومند

 بهمن ۱۴۰۰

کلید واژه ها: نمایشگاه مجازی صفورا برومند امام علی (ع) موزه ملی ملک پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی مرکز تحقیقات امام علی (ع) آثار هنری موزه هنری نمایشگاه