علوم انسانی و مهارت - آرشیو

علوم انسانی، قطب‌نمای سایر علوم
کاربردی‌سازی علوم انسانی از دیدگاه دکتر نجفقلی حبیبی

علوم انسانی، قطب‌نمای سایر علوم

در این یادداشت کوتاه به بررسی مواضع دکتر نجفقلی حبیبی، چهره نام‌آشنای فلسفه و حکمت اسلامی و عضو هیئت امنای سازمان اسناد و کتابخانه ملی می‌پردازیم. وی معتقد است سایر دانش‌ها برای رفع نیازهایی پدید می‌آیند که از طریق علوم انسانی مشخص شده‌اند و از این‌رو سایر دانش‌ها به نوعی کارگزار علوم انسانی محسوب می‌شوند.

ادامه مطلب
چهار گام برای شروع کسب و کار در حوزۀ علوم انسانی
گزارشی از سمینار «شروع کسب و کار در حوزۀ علوم انسانی»؛

چهار گام برای شروع کسب و کار در حوزۀ علوم انسانی

اینکه فرد تعیین کند که دنبال کارمندی است یا کارآفرینی؟ شخص در این مرحله نیاز است که خود را بشناسد. تست‌های شخصیت موجود مثل MBTI و DISK در این زمینه می‌توانند کمک شایانی داشته باشند. شناخت توانایی‌ها و مهارت‌ها، شناخت بازار کار و شناخت ترجیحات و علائق، سه ضلع مثلث در کشف زمین بازی است.

ادامه مطلب
نشست خبری «جشنواره ملی قدردانی از پایان نامه های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال» برگزار شد

نشست خبری «جشنواره ملی قدردانی از پایان نامه های برتر علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال» برگزار شد

پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» برای ترغیب دانشجویان برای پژوهش در حوزۀ تولید و اشتغال، جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علوم انسانی در زمینه تولید و اشتغال را اسفندماه ۱۳۹۶ برگزار می‌کند. این جشنواره شامل دانشجویان تحصیلات تکمیلی در رشته‌های علوم انسانی می شود که از سال ۱۳۸۶ تا پایان شهریور ۱۳۹۶ از پایان نامه و رساله خود با ویژگی‌های زیر دفاع کرده‌اند: پایان‌نامه و رساله هایی با پیشنهادهای کاربردی(منتج از پژوهش) در حوزه تولید، اشتغال و کارآفرینی، پایان‌نامه و رساله های دربردارنده پیشنهادهای کاربردی در حوزه سیاست گذاری و ارزیابی سیاست‌های فعلی مرتبط با تولید و اشتغال، پایان نامه یا رساله های آینده پژوهانه یا مرتبط با مطالعات تطبیقی با رویکرد توسعه فرصت‌های اشتغال، پایان‌نامه و رساله های دربردارنده ایده‌هایی هم‌سو با فرهنگ و هویت ایرانی –اسلامی در راستای توسعه فرصت‌های اشتغال، پایان‌نامه و رساله هایی شامل بازآفرینی میراث‌ فرهنگی یا خلق محصولات فرهنگی، متناسب با نیازها و چالش‌های توسعه فرصت های اشتغال.

ادامه مطلب