پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می کند:

مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط‌زیست

۱۶ مهر ۱۴۰۲ | ۱۴:۱۹ کد : ۲۴۳۲۶ خبر واطلاعیه تازه ها
تعداد بازدید:۷۸
مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط‌زیست

«مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط‌زیست» با سه درس‌گفتار در زمینه دیپلماسی و کنشگری محیط زیست و دو کارگاه در زمینه طراحی کمپین و تولید محتوای مکتوب محیط زیستی در آبان‌ماه 1402 توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود.

«مدرسه پاییزه ارتباطات و محیط‌زیست» به دنبال واکاوی مساله محیط زیست در جهان رسانه‌ای شده کنونی است. پس از مدت‌ها سلطه گفتمان توسعه در عمل دولت-ملت‌ها و آشکار شدن پیامدهای محیط‌زیستی آن، اکنون محیط زیست تبدیل به مساله‌ای مهم در سطح جهانی شده و نشست‌هایی در سطوح مختلف سیاستگذاری برای تصمیم‌سازی و عمل در این حوزه برپا می‌شود. در چنین فضایی عرصه عمل رسانه‌ای محل تلاقی ایده‌ها و مجادلات ذینفعان مختلف از جمله کنشگران و سمن‌های محیط زیستی و دولتمردان شده است، هستند دولت‌هایی که مسائل محیط زیستی را به رسانه‌ها دیکته می‌کنند و هستند رسانه‌هایی که تلاش می‌کنند نقش دولت‌ها را در مسائل محیط زیستی آشکار می‌سازند. از این رو این دوره توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات با هدف هم‌افزایی بین‌رشته‌ای و زمینه‌سازی شناخت عمیق‌تر نظری و همچنین مهارت‌آموزی عملی در حوزه محیط زیست طراحی شده است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام می‌توانند به سایت مرکز آموزش‌های تخصصی آزاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به آدرس mata.ihcs.ac.ir مراجعه کنند.


نظر شما :