طرح «صد مفهوم ارتباطی» کلید خورد

۱۴ فروردین ۱۴۰۲ | ۰۸:۴۰ کد : ۲۳۷۰۵ خبر واطلاعیه تازه ها صدمفهوم‌ارتباطی
تعداد بازدید:۴۹۲
طرح «صد مفهوم ارتباطی» کلید خورد

اجرای طرح «صد مفهوم ارتباطی» با هدف معرفی مفاهیم جدید ارتباطی و تامل بیشتر درباره مفاهیم ارتباطی پیشین توسط پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات آغاز شده  است.

طرح «صد مفهوم ارتباطی» بر پایه اهمیت مفاهیم به عنوان ابزار تفکر پژوهشگران بنا شده است و به دنبال این است که در بستر تغییرات سریع رسانه‌ای و همچنین میان رشته‌ای شدن فضای علمی، متونی راهگشا و روشنگر برای پژوهشگران، دانشجویان و محققان حوزه علوم ارتباطات اجتماعی ارائه کند.

این طرح در دو محور به مفاهیم ارتباطی می‌پردازد، نخست به دنبال «طرح مفاهیم جدید ارتباطی» است؛ چرا که سرعت تحولات رسانه‌ای در عصر دیجیتال زمینه‌ساز طرح مفاهیم جدیدی شده است که پیش از این وجود نداشته یا صورت‌های جدید مفاهیم قبلی هستند، معرفی این مفاهیم می‌تواند زمینه‌ساز آشنایی و استفاده آنها توسط محققان ارتباطی باشد، البته در این میان برخی از حوزه‌های جدید مطالعات ارتباطی نیز مورد توجه قرار می‌گیرند. علاوه بر این به دنبال «طرح جدید مفاهیم ارتباطی» است، در این محور به مفاهیم آشنا و پرکاربرد در حوزه ارتباطات پرداخته خواهد شد و تاکید اصلی بر وجوه شباهت و تمایز این دسته از مفاهیم با سایر مفاهیم مشابه است.

گفتنی است که این طرح با همکاری همه اعضای هیات علمی پژوهشکده انجام می‌شود و به طور مستقیم توسط لینک https://www.ihcs.ac.ir/communication/fa  قابل دسترسی است.

کلید واژه ها: صد مفهوم ارتباطی مفاهیم جدید ارتباطی


نظر شما :