طرح های انجام شده

تعداد بازدید:۲۱۰۲

دکتر سعید ناجی

  • فلسفه برای کودکان و نوجوانان
  • تهیه و تدوین مجموعه کتب آموزشی(12 درسنامه) جهت تربیت مربیان برنامه«فلسفه برای کودکان
  • بررسی نتایج برنامه فلسفه برای کودکان ونوجوانان روی مهارت‌های استدلالی و عملکرد رفتاری کودکان (۱۳۸۵)
  • طرح ترجمه و اقتباس از کتاب لیزا به همراه ترجمه برخی از راهنماهای پر‌یسپرسن و نقد آنها
  • طرح ترجمه، بازنویسی و اقتباس داستان‌های فلسفه برای کودکان نوجوانان
  • فرم و محتوای متون درسی دربرنامه فبک
  • داستان‌های ایرانی فلسفه برای کودکان در بوته نقد
  • آماده سازی داستان‌های کهن ایرانی برای کلاس‌های فبک و ارائه نمونه‌ها و راهنماهای مناسب
  • شناسایی ویژگی‌ها و کارکردهای بازی‌های فکری- فلسفی برنامه فبک
  • بررسی و ارائه نحوه بازنویسی بازی‌های سنتی و رایج به شکل بازی‌های فکری- فلسفی و تهیه نمونه‌ها و راهنمایی‌هایی برای کلاس‌های فلسفه برای کودکان؛ فاز دوم
  • درســنامه‌های پژوهشــگاه برای کارگاه‌های تربیت مربی: نقد راه رفته و طرحی برای آینده

 

دکتر روح‌الله کریمی

  • پژوهش و تدوین راهنمای آموزش اخلاق به کودکان و نوجوانان
  • تهیه و تدوین مجموعه کتب آموزشی(12 درسنامه) جهت تربیت مربیان برنامه«فلسفه برای کودکان
  • تربیت اخلاقی در برنامه فلسفه برای کودکان (با تأکید بر آرائ لیپمن  و اسپرود) و مقایسه آن با تربیت اخلاقی در حکمت اسلامی (با تأکید بر آراء خواجه نصیر)
  • بررسی رویکردها و راهبردهای پیشبرد حلقۀ کندوکاو
  • تغییر الگو از حافظه‌محوری به یادگیری تأملی در آموزش عالی علوم انسانی در ایران: ضرورت، چالش‌ها و راهبردها
  • تحلیل و ظرفیت سنجی ارتباط علوم انسانی، تولید و صنعت
  • طراحی، تولید محتوا و راه‌اندازی پرتال جامع فکرپروری (فاز اول)

 

دکتر سیدنورالدین محمودی

  • جایگاه خلاقیت موقعیتی (Situated Creativity) در رویکردهای تربیت تأملی (مطالعه موردی برنامه فبک)
  • برنامه آموزشی خلاقیت موقعیتی برای دانش‌آموزان متوسطه اول شهر تهران: ساخت و رواسازی

دکتر ملیحه راجی

  •  طرح پژوهشی خاستگاههای نظری-تربیتی فلسفه برای کودکان در راستای تبیین هر چه بهتر شالوده های نظری-فلسفی این رویکرد آموزشی. اتمام طرح 1393
  • نقد و بررسی تاثیرات دیدگاه های مختلف فلسفی - تربیتی(از آرمانگرایی تا پراگماتیسم و نظریه انتقادی) بر شکل گیری اندیشه های ماتیو لیپمن و حلقه کندوکاو
  • ترجمه کتاب:

 Discussion as a way of teaching: tools and techniques for democratic classrooms

 

آخرین ویرایش۲۷ فروردین ۱۴۰۱