برگزاری سخنرانی با عنوان " مقایسه یادگیری اکتشافی مستقل و همیارانه در نظام آموزش "

۲۷ دی ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۵ کد : ۵۹۰۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۲۲۳۸
برگزاری سخنرانی با عنوان  " مقایسه یادگیری اکتشافی مستقل و همیارانه در نظام آموزش "

 

 گروه فلسفه برای کودکان و نوجوانان (فبک ) پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نظر دارد سخنرانی با عنوان" مقایسه یادگیری اکتشافی مستقل و همیارانه در نظام آموزش " و با حضور دکتر مهرنوش هدایتی  را در تاریخ 7 بهمن ماه از ساعت 10 الی 12 برگزار کند .

 

حضور کلیه معلمان و مربیان و علاقمندان به فلسفه ، روانشناسی ، تعلیم و تربیت و خصوصاً برنامه فلسفه برای کودکان و نوجوانان ، موجب غنای هر چه بیشتر این برنامه خواهد بود (شرکت برای عموم آزاد است )

مکان : بزرگراه کردستان، خیابان 64 غربی(ایرانشناسی)- پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی -سالن حکمت

جهت کسب اطلاعات بیشتر میتوانید با شماره تلفن 88046891-3  ( داخلی 264 )و یا پست الکترونیک  fabak_g@yahoo.com   تماس حاصل فرمایید.

 

چکیده سخنرانی  :

از زمان پیاژه دانشمند رسش گرای شناختی ، مفهوم یادگیری تا حدود زیادی تغییر کرد . پیاژه کودک را مخزنی خالی برای دریافت مستقیم دانش نمی دانست بلکه کودک را کاوشگری می دانست که  در هر لحظه به اکتشاف محیط پیرامون خود می پردازد . میزان و دستاوردهای این اکتشاف از نظر او ارتباط مستقیم با مرحله رسش شناختی کودک دارد .از نظر پیاژه آموزش های بیرونی می بایست کاملا متناسب با مرحله خاصی از رشد شناختی باشند که کودک در آن قرار می گیرد . این نظریه محدودیت های فراوانی برای آموزش بدنبال داشت . بر خلاف پیاژه، که بر یادگیری اکتشافی مستقل کودک تاکید دارد ویگوتسکی بر یادگیری اکتشافی همیارانه که توسط فرد مجرب تر (بزرگسال یا هم سال مجرب تر ) صورت می گیرد تاکید می کند و معتقد است آموزش می بایست به مثابه لکوموتیوی رشد شناختی کودک را به جلو براند .

فایل های ضمیمه


نظر شما :