اجرای دانش آموزان دبستانی در کارگاه تربیت مربی

۱۷ اسفند ۱۳۹۴ | ۱۸:۰۲ کد : ۱۳۱۸۲ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۲۶۲
اجرای دانش آموزان دبستانی در کارگاه تربیت مربی

اجرای دانش آموزان دبستانی در کارگاه تربیت مربی

 

در دوره عملی کارگاه  تربیت مربی که در تاریخ دهم اسفند سال 1394 در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد کارگاهی با کودکان تحت عنوان فلسفه­ورزی در حلقه کندوکاوی با دانش­آموزان چهارم ابتدایی صورت گرفت و دانش­آموزان بعد از اتمام گفتگو  از تأثیراتی که کلاس­های فلسفه برای کودکان بر روی آنها گذاشته گفتند و کارگاه را به وجد آوردند.  

سارا گفت: از زمانی که این کلاس‌ها را شرکت می‌کنم اخلاقم خیلی بهتر شده.

سارا برای اینکه توضیح دهد که این کلاس­ها باعث شده صبر و تحملش بالا برود مثال زد: شهربازی که می­رم قبلاً وقتی که می­خواستم بازی کنم می­رفتم جلو، اما الان منتظر می­مونم.

 سارا در ادامه گفت: هر دفعه که شما داستان جدیدی را برای ما می‌خوانید و چیز جدیدی در کلاس یاد می­گیریم، اگر اتفاقی شبیه آن برای ما اتفاق بیافتد، ما می‌دانیم که در مقابل آن چگونه رفتار کنیم.

روژینا: ما در ابتدا نمی توانستیم نظرات و پیشنهادات خوب بدهیم، ولی الان می توانیم ایده و پیشنهادات خوبی بدهیم.

یاسمن: من هم قبلاً صبور نبودم، ولی از زمان یادگیری مهارت­ها در کلاس، صبورتر شده­ام و همین­طور می توانیم پیشنهادات عاقلانه بدهیم.

زهرا: این کلاس روی رفتارهای من تأثیر گذاشته. من قبلاً همیشه در خانه حوصله‌ام سر می‌رفت و مثلاً چند دقیقه دور میز می‌دویدم و بی‌قراری می‌کردم، ولی الان دیگه حوصله‌ام سر نمی‌رود، این کلاس‌ها انرژی خاصی دارد، حرف­هایی که می­زنیم انرژی مثبتی دارد و باعث می‌شود که ما توی افکار خودمان برویم و بیشتر فکر کنیم و دیگه در خانه حوصله­ام سر نمی­رود.

ما می­توانیم بهتر فکر کنیم در مورد مشکلاتی که اتفاق می­افتد.

سارینا: کسی که خجالتی باشد و نتواند در جمع صحبت کند، با شرکت در این کلاسها می‌تواند مهارت صحبت کردن پیدا کند و در جمع خجالتی نباشد.

مارال: این کلاس مهارت زندگی است، یعنی توی زندگی مهارت داشته باش. من قبلاً آنقدر که حوصله­ام سر می­رفت سر مامانم را می خوردم. می‌رفتم پیش مامانم او از دست من فرار می کرد و می‌رفت حیاط خلوت. ولی الان در این کلاسها انرژی مان تخلیه می شود و دیگر سر مامانم را نمی­خورم.

پرمیس: من می‌تونم در این کلاسها مشکلاتم رو با دوستانم مطرح کنم و حل کنم.

آرتینا: من از کوچکی دوست داشتم مشکلاتم را خودم حل کنم نه اینکه مدام بروم  به پدر و مادرم بگویم. مشکلاتم را با آنها در میان می­گذارم، اما الان با این کلاس­ها خودم بهتر می­توانم مشکلاتم را حل کنم.

 

فایل های ضمیمه


نظر شما :