محسن بهلولی فسخودی
![]() رزومه در سیماپ |
|
![]() مقالات در پرتال جامع |
![]() فایل سخنرانیها |
![]() |
مشخصات فردی
نام محسن
نام خانوادگی بهلولی فسخودی
مرتبه علمی استادیار
پست الکترونیک m.bohlooli [at] ihcs.ac.ir
مدیر گروه پژوهشی علوم انسانی
تحصیلات
-
۱۳۹۵-دکتری، فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه خوارزمی
استاد راهنما: دکتر سعید ضرغامی
عنوان رساله: تحلیل شناختشناسانه آموزش فنیوحرفهای از منظر تمایز دانستناینکه و دانستن چگونگی
-
۱۳۸۴-کارشناسی ارشد، فلسفه غرب، دانشگاه شهید بهشتی
استاد راهنما: دکتر سهراب علوینیا
عنوان پایاننامه: معرفت شناسی هیوم
زمینههای پژوهشی
-
مبانی فلسفی آموزش فنی و حرفهای
-
نسبت میان دانش و مهارت
-
تحلیل مفهومی اندیشههای تربیتی
-
زبان تعلیم و تربیت
-
تحلیل آرای تربیتی فیلسوفان
مقالات علمی پژوهشی
-
محسن بهلولی فسخودی، "منتقدان واقعی معیار قضاوت زیبایی شناسی از دیدگاه هیوم"، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های فلسفی کلامی، دانشگاه قم، بهار و تابستان 1388، سال دهم، شماره چهارم. شماره پیاپی 40، صفحات 176-157.
-
محسن بهلولی فسخودی، سعید ضرغامی، یحیی قائدی، رمضان برخورداری، "تحلیل نسبت میان آموزش فنی و حرفه ای با تعلیم و تربیت نظری"، فصلنامه علمی پژوهشی خانواده و پژوهش، سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش، زمستان 1395، سال سیزدهم، شماره 4، صفحات: 96-77.
-
محسن بهلولی فسخودی، سعید ضرغامی، یحیی قائدی، رمضان برخورداری، ""تحلیل تمایز معرفت گزاره ای و معرفت مهارتی، فصلنامه علمی پژوهشی ذهن، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، زمستان 1395، دوره 17 شماره 68، صفحات: 226-207.
-
محسن بهلولی فسخودی، سعید ضرغامی، "دلالت های دانش ضمنی برای یادگیری و تدریس با تاکید بر دیدگاه مایکل پولانی"، دو فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش نامه مبانی تعلیم و تربیت، دانشگاه فردوسی مشهد، 1397، سال هشتم، شماره یکم، صفحات: 20-5.
-
محسن بهلولی فسخودی، "تحلیل مساله پیروی از قواعد تربیتی با تاکید بر دیدگاه ویتگنشتاین"، دو فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه تربیت، انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، بهار و تابستان 1398، دوره چهارم، شماره یکم، صفحات: 110-89.
-
محسن بهلولی فسخودی، "تحلیل ماهیت زبان ضمنی در فلسفه چامسکی"، فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های فلسفی، دانشگاه تبریز، زمستان 1398، سال سیزدهم شماره 29 صفحات: 125-109.
-
محسن بهلولی فسخودی، "تحلیل نقد ویتگنشتاین بر آگوستین درباره نظریه تصویری زبان"، دو فصلنامه علمی پژوهشی فلسفه، دانشگاه تهران، پاییز و زمستان 1398، سال 47، شماره 2، صفحات: 65-45.
-
محسن بهلولی فسخودی، "تحلیل الگوی دانش ضمنی و بررسی پیامدهای آن در آموزش پزشکی"، مجله عملی پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی، دانشگاه بقیه الله، زمستان 1398، دوره 12، شماره 6، صفحات: 64-57.
-
محسن بهلولی فسخودی، "تحلیل نسبت دانش ضمنی با دانش صریح"، فصلنامه عملی پژوهشی ذهن، زمستان 98، دوره 20 شماره 80، صفحات: 176-151.
-
محسن بهلولی فسخودی، "تحلیل و نقد فرضیه توانایی"، فصلنامه علمی پژوهشی متافیزیک، دانشگاه اصفهان، بهار و تابستان 1399، سال دوازدهم، شماره 29، صفحات: 197-183.
-
محسن بهلولی فسخودی، "نقد و تحلیل آموزش بر مبنای اشراق الهی در فلسفه زبان آگوستین"، فصلنامه علمی پژوهشی آینه معرفت، دانشگاه شهید بهشتی، پاییز 99، سال 20، شماره 64، صفحات: 60-41.
سایر مقالات
-
خردگرایی و ضدخردگرایی در تعلیم و تربیت، محسن بهلولی فسخودی، سعید ضرغامی، یحیی قائدی، رمضان برخورداری، فصلنامه ارزش شناسی در آموزش، بهار 1395،سال اول، شماره اول، 59-51.
-
تعلیم و تربیت اخلاقی از نگاه شفلر، محسن بهلولی فسخودی، 1393، پنجمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت، دانشگاه شهید باهنر کرمان.
-
پدیدارشناسی تغییر در نظام تعلیم و تربیت ایران بر اساس نگرش مایکل فولن، محسن بهلولی فسخودی، سعید ضرغامی، 1392، چهارمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت، مبانی فلسفی تحول در نظام آموزش و پرورش ایران، دانشگاه فردوسی مشهد.
-
دانشنامه های الکترونیکی، محسن بهلولی فسخودی، 1389، اولین همایش سراسری دانشنامه نویسی در ایران، بنیاد دانشنامه نگاری ایران.
تألیف و ترجمه مقالات دانشنامگی
-
دانشنامه بزرگ فارسی (مقاله فلسفه دین)
-
دانشنامه زن ایرانی (مقالات زنان برجسته ایرانی)
-
دانشنامه آموزش عالی (مقالات نظام آموزش عالی برخی کشورها)
-
دانشنامه فلسفه تعلیم و تربیت (برخی مقالات فیلسوفان تعلیم و تربیت)
-
زندگینامه علمی دانشوران (ترجمه برخی مقالات دانشمندان ایرانی)
-
دانشنامه ادبیات جهان (مترجم مقالات متعدد در مجموعه اثر)
سمتهای علمی-اجرایی
-
مدیر پژوهشی بنیاد دانشنامه نگاری ایران 1398-1396
-
عضو شورای علمی دانشنامه فلسفه تعلیم و تربیت
-
عضو شورای علمی دانشنامه آموزش و پرورش
-
عضو کمیته اخلاق در پژوهش پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
-
مدیر گروه علوم انسانی پژوهشکده دانشنامهنگاری