گزارش راهبردی طرح اعتلا علوم انسانی

بررسی فرصت‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی مجازی و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی و ارائه راهبردها(گزارش راهبردی طرح اعتلا علوم انسانی)

۲۵ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۵۳ کد : ۱۹۰۷۹ چند رسانه ای اطلاعیه ها
تعداد بازدید:۹۹۱
بررسی فرصت‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی مجازی و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی و ارائه راهبردها(گزارش راهبردی طرح اعتلا علوم انسانی)

 


 

 

گروه مطالعات راهبردی

چکیده:

گزارش راهبردی حاضر مستخرج از طرح تحقیقاتی طرح اعتلا علوم انسانی با عنوان  «بررسی فرصت‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی مجازی و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی و ارائه راهبردها» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. طرح یاد شده در زمره یکی از طرحهای منظومه تحقیقاتی طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی است که با سه هدف عمده شکل گرفته است: 1.تمهید نظریه‌پردازی (اسلامی- ایرانی) و افزایش دانش داخلی و تولید دانش بومی در حوزه امنیت اجتماعی (نظریه ایرانی اسلامی امنیت) 2. شناخت زمینه‌ها و زیرساخت‌های امنیت اجتماعی در ایران و 3. ارائه الگوی راهبردی برای حوزه‌های سیاست‌گذاری، اجرایی، نظام اجتماعی و جامعه برای مدیریت مؤثر امنیت اجتماعی و افزایش آن در کشور. طرح مزبور در راستای نیل به هدف دوم این طرح یعنی شناخت زمینه‌ها و زیرساخت‌های امنیت اجتماعی در ایران به اجرا درآمده است. در این تحقیق به تهدیدات و فرصتهای برآمده از ظهور و گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی در ایران پرداخته شده و راهکارها و راهبردهایی به منظور سیاستگذاری در این زمینه ارائه شده است. و سؤال اساسیمطرح شده این است: شبکه­های اجتماعی چه هستند و تا چه حدی بر امنیت جامعه تأثیرگذارند؟ برای پاسخ به این سؤال، بحث حاضر که برگرفته از نتایجسه- چهار پژوهش پیرامون موضوع مورد نظر است، شکل گرفته است.گزارش راهبردی«بررسی فرصت‌ها و تهدیدات شبکه‌های اجتماعی مجازی و تاثیر آن بر امنیت اجتماعی و ارائه راهبردها»، که در ادامه می‌آید، چکیده‌ای از تحقیق مزبور را به صورت هدفمند و با رویکردی سیاستگذارانه ارائه می‌کند.

 

 

 


نظر شما :