نشست شورای سیاستگذاری «طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی، معطوف به پیشرفت کشور»

۱۷ مهر ۱۳۹۶ | ۱۳:۳۰ کد : ۱۷ مهم ترین اخبار
تعداد بازدید:۹۱۶

هجدهمین نشست شورای سیاستگذاری «طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی، معطوف به پیشرفت کشور» در تاریخ 31 تیرماه 96 در حوزه ریاست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور اکثریت اعضا برگزار شد.

در این نشست پس از بیانات دکتر قبادی، رئیس شورا و توضیح دبیر جلسه گزارشی از کارگروه "فعالیت های بین المللی-میان فرهنگی در حوزه علوم انسانی" ارائه شد. دکتر مصلح نیز گزارش مبسوطی در مورد تشکیل کارگروه و اهداف ارائه کرد که از جمله آن می توان به شناسایی کشورهایی که همچون ایران دغدغه علوم انسانی دارند، اشاره کرد. در بخش دوم این نشست، عملکرد گذشته طرح اعتلاء مورد بازنگری قرار گرفت که دکتر قبادی در این زمینه گفت: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی باید در کنار انجام امور جاری خود، کار شاخصی هم داشته باشد که این کار شاخص، «طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی، معطوف به پیشرفت کشور» است .
دکتر قبادی تأکید کرد: در برنامه توسعه پژوهشگاه ما موظف به ارتقاء علوم انسانی در کشور شدیم که باید این طرح مسأله محور باشد همچنین ضمن سه لایه ای بودن طرح (مبانی، تاریخ تحلیلی - انتقادی و کاربست علوم انسانی) باید در این کار هم دغدغه بومی داشته باشیم و هم اینکه بتوانیم در مرز دانش جهانی حرکت کنیم و با دغدغه های خارجی و بین المللی علوم انسانی ارتباط برقرار کنیم .
وی گفت: ما پس از فعالیت طرح اعتلاء تلاشمان بر این اساس بوده که تک رشته ای و تک ساحتی حرکت نکنیم ضمن اینکه تلاش های ما باید خروجی و محصول داشته باشد البته ما دغدغه های نظری هم داریم . در ادامه نشست اعضای حاضر دیدگاه ها، نقدها و پیشنهادهای خود را پیرامون آینده علوم انسانی در ایران مطرح کردند که دکتر قبادی رئیس شورا نیز به جمع بندی بحث پرداخت و مقرر شد مباحث و متن نشست هیجدهم شورای سیاستگذاری طرح جامع اعتلاء و ساماندهی علوم انسانی با مشورت استادان برجسته علوم انسانی مورد ارزیابی قرار گیرد و در نشست آتی مطرح شود . یادآوری می شود در این جلسه دکتر قبادی، دکتر محمدرضا بهشتی، دکتر داوری اردکانی، دکتر علم الهدی، دکتر علی اصغر مصلح، دکتر ملایی توانی، دکتر حسنی فر، دکتر ربانی زاده، دکتر امیری تهرانی زاده، مهندس حق شناس، دکتر کمالی زاده و ...  شرکت داشتند.

 

جلسه شورای مدیران و مشاوران طرح جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی

 روز شنبه  مورخ 4/06/96 (ساعت 16-14) در حوزه ریاست پژوهشگاه برگزار گردید. این جلسه با خوشامدگویی و  بیانات جناب آقای دکتر قبادی به عنوان رئیس شورا آغاز گردید ، دستور جلسه و موارد پیش از دستور توسط آقای دکتر فوزی  دبیر شورا برای اعضای جلسه بیان شد. سپس موضوع 5 طرح نامه و فرایند ارزیابی طرح نامه های طرح اعتلا، برای مدعوین جلسه ارائه گردید ،در ادامه اعضای محترم این  شورا، بعد از بحث و بررسی دستور جلسه و سایر موارد ارجاعی مصوباتی را به تصویب رساندند.

 

جلسه شورای مدیران و مشاوران طرح جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی

 روز شنبه  مورخ 11/06/96 (ساعت 17-15) در حوزه ریاست پژوهشگاه برگزار گردید. این جلسه با خوشامدگویی و  بیانات جناب آقای دکتر قبادی به عنوان رئیس شورا آغاز گردید ، دستور جلسه و موارد پیش از دستور توسط آقای دکتر فوزی  دبیر شورا برای اعضای جلسه بیان شد. سپس  موضوع 10طرح نامه  برای مدعوین جلسه ارائه گردید ،در ادامه اعضای محترم این  شورا، بعد از بحث و بررسی دستور جلسه و سایر موارد ارجاعی مصوباتی را به تصویب رساندند.

 

جلسه شورای مدیران و مشاوران طرح جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی

روز شنبه  مورخ 25/06/96 (ساعت 16-14)در حوزه ریاست پژوهشگاه برگزار گردید. این جلسه با خوشامدگویی و  بیانات جناب آقای دکتر قبادی به عنوان رئیس شورا آغاز گردید ، دستور جلسه و موارد پیش از دستور توسط آقای دکتر فوزی  دبیر شورا برای اعضای جلسه بیان شد. سپس  موضوع 4طرح نامه  برای مدعوین جلسه ارائه گردید ،در ادامه اعضای محترم این  شورا بعد از بحث و بررسی دستور جلسه و سایر موارد ارجاعی مصوباتی را به تصویب رساندند.

 

هفتمین جلسه کمیته علمی طرح جامع اعتلا وساماندهی علوم انسانی

 روز دوشنبه  مورخ 27 /6/ 1396 (ساعت 21-18)  در  سالن اندیشه پژوهشگاه برگزار گردید. پس از خوشامدگویی و  بیانات اولیه توسط ریاست محترم پژوهشگاه،آقای دکتر زیویار دبیر کمیته علمی طرح اعتلا برنامه ها و دستور این جلسه را اعلام نمودند و سپس گزارش و توضیحات دیگری توسط آقای دکتر فوزی جانشین ریئس در امور طرح اعتلا  به مدعوین جلسه اعلام گردید. در ادامه اعضای محترم کمیته علمی در باره مباحث جاری طرح اعتلا با یکدیگر تبادل نظر کردند و گزارش مدیران کارگروه های تخصصی کمیته علمی در مورد طرح نامه ها  مورد بررسی قرار گرفت. در انتهای این جلسه اعضای محترم کارگروه های تخصصی پس از  بررسی و تبادل نظر  طرح نامه های  مورد نظر را تصویب نمودند و مقرر شد برای بررسی مجدد در کمیسیون مبانی در کمیته علمی ارجاع شود .

 

 

جلسه شورای مدیران و مشاوران طرح جامع اعتلا و ساماندهی علوم انسانی

روز شنبه  مورخ 1/07/96 (ساعت 16-14)در حوزه سالن اندیشه پژوهشگاه برگزار گردید. این جلسه با خوشامدگویی و  بیانات جناب آقای دکتر قبادی به عنوان رئیس شورا آغاز گردید ، دستور جلسه و موارد پیش از دستور توسط آقای دکتر فوزی  دبیر شورا برای اعضای جلسه بیان شد. سپس  موضوع 4طرح نامه  برای مدعوین جلسه ارائه گردید ،در ادامه اعضای محترم این  شورا، بعد از بحث و بررسی دستور جلسه و سایر موارد ارجاعی مصوباتی را به تصویب رساندند.


نظر شما :