گزارش نشست اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی­داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی

۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۲:۱۳ کد : ۲۵۲۵۷ نشست و همایش
تعداد بازدید:۳۰
نشست تخصصی «اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی­داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی» به همت گروه اقتصاد شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی در اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد.
گزارش نشست اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی­داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی

نشست تخصصی گروه اقتصاد شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با عنوان «اقتصاد و مطالعات میان رشته‌ای: گرامی­داشت آثار و افکار دکتر محمدحسین تمدن جهرمی» در شانزدهم اسفندماه 1402 برگزار شد.

 این نشست به مناسبت دهمین سالگرد ارتحال استاد ممتاز اقتصاد، دکتر محمدحسین تمدن جهرمی و در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران برگزار شد. در این نشست پس از ارائه مصاحبه مکتوب صورت گرفته با دکتر همایون کاتوزیان، استاد اقتصاد دانشگاه آکسفورد که در پیوست تقدیم شده است، ابتدا دکتر حسین راغفر (عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء) مباحثی را با محوریت نقد و بررسی روش‌شناختی اقتصاد متعارف ارائه کردند. در این سخنرانی ابعاد گوناگون مفروضات اقتصاد بازار آزاد و نظام سرمایه‌داری، از دیدگاه مکاتب هترودوکس و خصوصاً اقتصاد اطلاعات مورد بررسی، نقد و ارزیابی قرار گرفت.

در ادامه دکتر سید مهدی زریباف، معاون اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و از شاگردان استاد تمدن، به بیان خاطراتی از منش و سلوک استادی  ایشان پرداخت. ایشان ضمن اشاره به ظرایف و لطائف شیوه‌های شاگردپروی استاد، ابعاد گوناگون شخصیت علمی ایشان را نیز بیان نمودند. روحیه نقادی، تواضع علمی، نگاه جامع الاطراف، روح تحقیق و جستجوگری و دانش عمیق از جمله عناصر شخصیت علمی و اخلاقی دکتر تمدن جهرمی بود.

 در پایان نیز دکتر ابوالفضل پاسبانی صومعه، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و از شاگردان استاد، با مروری بر زندگی علمی دکتر تمدن جهرمی  نحوه­ی شکل­گیری رویکرد میان رشته­ای در مطالعات علامه دکتر تمدن را در قالب متنی ارائه نمودند که در پیوست تقدیم مخاطبین گرامی می گردد.

همچنین فایل دکتر پاسبانی صومعه در گرامی داشت دکتر محمدحسین تمدن جهرمی را از اینجا دریافت کنید.

کلید واژه ها: شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی


نظر شما :