گروه الهیات و ادیان شورای بررسی متون برگزار می کند:

نقد و بررسی کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی

۰۱ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۳:۵۹ کد : ۲۳۸۴۱ مهم ترین اخبار نشست و همایش
تعداد بازدید:۲۷۷
کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی (هدیه های آسمانی )، توسط گروه الهیات و ادیان شورای بررسی متون نقد و بررسی می شود.
نقد و بررسی کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی

گروه الهیات و ادیان شورای بررسی متون برگزار می کند:

نقد و بررسی کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی

 

کتاب روش های تدریس تعلیمات دینی (هدیه های آسمانی ) اثر اکبر سلیمان نژاد، توسط گروه الهیات و ادیان شورای بررسی متون و با همکاری مشترک پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.

ناقدان این اثر، دکتر  محمد مهدی اعتصامی رئیس  اسبق گروه تعلیم و تربیت دینی دفتر تالیف کتب درسی و دکتر سید محمد دلبری استادیار پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش است و دکتر مرتضی سلمان نژاد دبیر گروه الهیات و ادیان شورای بررسی متون، مدیریت این جلسه را برعهده دارد.

این نشست، چهارشنبه (سوم خردادماه سال جاری) از ساعت 09:00 الی 11:00 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود.

چکیده:

علاقه مندی کودک به دین و خدا اکتسابی نیست، بلکه این علاقه درون او وجود دارد و در سنین پس از بلوغ به شکوفایی آشکار می رسد. تعلیم و تربیت در اصل عهده دار حفظ و حراست و تقویت این تمایلات است؛ و معلم، پرورش دهنده آنهاست. او نباید وجود خدا را به کودک بقبولاند، بلکه باید این باور فطری به خدا را در او حفظ کرده و شکوفا نماید. برای نیل به این منظور باید با بیان آثار رحمت الهی و آکنده ساختن قلب و عقل کودک از این آثار، سراسر وجود او را از این حبّ عاطفی سرشار سازد و مایه ایمان قوی او در آینده باشد.

 سال های بسیاری است که عموم معلمان پذیرفته اند، مواد درسی باید متناسب با سن و درک دانش آموزان باشد، اما وقتی نوبت به تعلیمات دینی می رسد، معمولاً این نکته فراموش می شود.

اگر در صدد هستیم تا تعلیم و تربیت دینی دانش آموزان را متناسب با ویژگی های آنان برنامه ریزی کنیم، ناچاریم که در دنیای کودکانه آنان گام بگذاریم و از دید آنها به منظر معارف دینی بنگریم.

 

لینک پیوستن به نشست:

https://b2n.ir/p27076

 

کلید واژه ها: شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی


نظر شما :