پژوهشگاه علوم انسانی رتبه نخست حوزه پژوهش ارزیابی مؤسسه ISC را کسب کرد

۰۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۳ کد : ۲۴۹۷۴ مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۳۵
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در میان ۳۳ پژوهشگاه و مؤسسه پژوهشی کشور در حوزه هنر، علوم انسانی و اجتماعی، به‌عنوان سومین پژوهشگاه برتر کشور در رتبه‌بندی سال ۱۴۰۱ مؤسسه ISC معرفی شد. همچنین با توجه به رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در معیارها و شاخص‌های مختلف پنج‌گانه، پژوهشگاه توانست رتبه نخست را در حوزه پژوهش کسب کند.
پژوهشگاه علوم انسانی رتبه نخست حوزه پژوهش ارزیابی مؤسسه ISC را کسب کرد

اعلام نتایج رتبه‌بندی و ارزیابی ۶۳ پژوهشگاه و مؤسسه پژوهشی توسط مؤسسه ISC
 

رتبه‌بندی و ارزیابی سال ۱۴۰۱ پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی، توسط مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) اعلام شد. دکتر سیداحمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی دولتی در سال 1401 توسط مؤسسه ISC انجام گرفت.

فاضل‌زاده شرح داد: در این رتبه‌بندی، معیارهای کلی در ارزیابی و رتبه‌بندی پژوهشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در 5 حوزه پژوهش (با وزن 25 درصد)، فناوری و نوآوری (با وزن 35 درصد)، بین‌المللی‌سازی (با وزن 10 درصد)، اثرگذاری اقتصادی (با وزن 20 درصد) و خدمات اجتماعی، زیرساخت و تسهیلات (با وزن 10 درصد) می باشد.
وی ادامه داد: هر کدام از این معیارهای اصلی، به تعدادی شاخص اصلی و زیر شاخص تقسیم می‌شوند که عملکرد پژوهشگاه در هر یک از آنها به صورت جداگانه ارزیابی می‌شود.

جایگاه پژوهشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی در حوزه هنر، علوم انسانی و اجتماعی
فاضل‌زاده خاطرنشان کرد: در این رتبه‌بندی در حوزه هنر، علوم انسانی و اجتماعی 33 پژوهشگاه و مؤسسه پژوهشی حضور داشته‌اند. پژوهشگاه‌های تربیت بدنی و علوم ورزشی، علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را به دست آوردند. جدول 3 به‌صورت کامل نتایج این دسته از پژوهشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

 

 


نظر شما :