نشست تخصصی گروه مطالعات قرآنی « نقد و بررسی کتاب تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران »

۰۵ بهمن ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۳ کد : ۹۲۷۰ خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۱۱۵۴
نشست تخصصی گروه مطالعات قرآنی « نقد و بررسی کتاب تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران »


گروه مطالعات قرآنی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، نشست تخصصی نقد و بررسی «تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران» را با حضور اساتید محترم دکتر فروغ پارسا(مولف)، آقای دکتر محمدعلی ایازی و خانم دکتر فاطمه جان احمدی برگزار می‌کند.

این نشست با هدف معرفی و تحلیل کتاب تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران  با حضور دکتر فروغ پارسا  نویسنده این اثر انجام می گیرد. تفاسیر شیعی و تحولات تاریخی ایران تلاشی است برای تبیین تاثیر عوامل تاریخی فرهنگی بر دیدگاه و رویکردهای مفسران شیعه در سده دهم و یازدهم هجری.  در این دو سده سه مکتب فکری عالمان فقه گرا، عالمان حکمت گرا و عالمان اخباری گرا در محافل علمی شیعی قابل تشخیص است. که هر سه مکتب نگارش های تفسیری آن بازه زمانی را مورد تاثیر قرار داده اند.

گروه مطالعات قرآنی از کلیه  علاقمندان، متخصصان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای شرکت در این نشست که دوشنبه مورخ 6 بهمن ماه 1393 از ساعت 10 الی 12 در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار خواهد شد دعوت کرده است .

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید  با شماره تلفن 88046891  - 021  الی 3 داخلی 350 و یا آدرس ایمیل quran.gp@gmail.com  تماس حاصل فرمایید .

 

محل برگزاری: بزرگراه کردستان، نبش خیابان 64 غربی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سالن حکمت

فایل های ضمیمه


نظر شما :