تفاهم نامه پژوهشگاه با مرکز مطالعات راهبردی آموزش وزارت کار

۲۹ آذر ۱۳۹۳ | ۱۴:۲۸ کد : ۸۷۹۹ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۲۳۷۷
تفاهم نامه پژوهشگاه با مرکز مطالعات راهبردی آموزش وزارت کار

 

«تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور»
 

 

در چارچوب اصل ضرورت توسعه همکاری علمی‌ بین مراکز مختلف آموزشی، پژوهشی و اجرایی،  برای تحقق اهداف سند چشم‌انداز کشور و نقشه جامع علمی کشور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مرکز راهبردی و آموزش وزارت کشور جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های متقابل اقدام به عقد تفاهم‌نامه کردند. این مهم به‌منظور ارتقای جایگاه و کارآمدی رشته‌های علوم انسانی در کشور و کاربردی‌کردن نتایج تحقیقات علمی انجام گرفت. تفاهم‌نامه مذکور در راستای اجرایی‌کردن مفاد توافق‌نامه همکاری علمی و فناوری به‌منظور اجرای طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی صورت می‌گرفت.

این تفاهم‌نامه در تاریخ 17 آذر 1393 توسط جناب آقای دکتر صادق آیینه‌وند رییس پژوهشگاه علوم انسانی و  جناب آقای دکتر اصغر افتخاری رییس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور به‌توشیح رسید که در آن هر دو طرف بر لزوم کاربردی نمودن علم تاکید کردند. با توجه به اهمیت موضوع مطالعات امنیت اجتماعی به‌خصوص در جهان امروزی و در کشور ما ایران که متاثر از وضعیت منطقه خاورمیانه و الزامات درونی خود می‌باشد، پژوهشگاه علوم انسانی و مرکز مطالعات راهبردی تاکید به‌خصوصی بر لزوم انجام این دست همکاری‌های عالمانه و پژوهش‌محور داشته و از این‌رو اقدام به عقد این تفاهم‌نامه کردند. از اهم موضوعاتی که در این تفاهم‌نامه مورد تاکید طرفین قرار گرفت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

1-     ارائه گزارش‌های راهبردی از سوی مدیریت طرح کلان ملی مطالعات امنیت اجتماعی، مبنی بر یافته‌های تحقیق به منظور بررسی و در نهایت ارائه راهکار عملی برای کاربرد در حوزه مدیریت امنیت اجتماعی در کشور؛

2-     تدوین پیش‌نویس سیاست ها، راهبردها، طرح ها و ضوابط و مقررات، برای طرح در شورای امنیت و شورای اجتماعی به منظور کمک به کاربست نتایج تحقیقات طرح کلان؛

3-     اجرای طرح های تحقیقاتی مورد سفارش وزارت کشور در سایر موضوعات؛

4-     اطلاع‌رسانی منسجم و مستمر درباره مراحل و نتایج همکاری مشترک از طریق پورتال وزارت کشور و  پژوهشگاه با رعایت ضوابط و مقررات جاری کشور و طبقه‌بندی اطلاعات مربوط.

 

فایل های ضمیمه


نظر شما :