همایش تعلیم و تربیت اسلامی در پژوهشگاه

۰۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۳۸ کد : ۶۱۸۸ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۱۰۴۴
همایش تعلیم و تربیت اسلامی  در پژوهشگاه

همایش تعلیم و تربیت اسلامی در پژوهشگاه

تاریخ ایجاد دوشنبه, ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ ۱۲:۳۶ ب.ظ
تاریخ وقوع

همایش تعلیم و تربیت اسلامی، مبانی،‌منابع و اصول با رویکرد معرفی‌، تحلیل و نقد آثار اندیشمند فرزانه استاد سیّدعلی‌اکبر حسینی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می شود .

دکتر سیّدحسین حسینی دبیر علمی همایش تعلیم و تربیت گفت: همایش تعلیم و تربیت اسلامی در ذیل گفتمان علوم انسانی اسلامی در دو محور مفهوم شناسی تعلیم و تربیت اسلامی وهمچنین بررسی آرای دکتر علی‌اکبر حسینی درباب تعلیم و تربیت اسلامی و علوم انسانی اسلامی، در دهم اسفندماه سال‌جاری برگزار می‌گردد .

عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی افزود: مرحوم پروفسور حسینی یکی از اولین نظریه‌پردازان اسلامی شدن دانشگاهها و تحول علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی بوده است که در این حوزه‌ها کتابها و مقالات فراوانی انتشار داده است .

وی ادامه داد علوم انسانی اسلامی یکی از نیازهای ضروری جامعه اسلامی است و بدون آن امکان مدیریت ایرانی ـ اسلامی در زاویه الگوی پیشرفت مطلوب مهیا نخواهد گردید چرا که حل نهایی بسیاری از گره‌ها و چالش‌های معرفتی و مدیریتی امروز جامعه در گرو نظریه‌پردازی در این خصوص است و بی‌تردید حوزه علوم تربیتی و نظرات اندیشمندان صاحبنظری چون مرحوم دکتر حسینی یکی از بهترین مسیرهای گره‌گشایی در این زمینه خواهد بود .

وی خاطرنشان کرد که آراء این استاد فقید در زمینه نظام تعلیم و تربیت اسلامی و ابداعات و دیدگاههای وی در خصوص نظریه تربیتی اسلام و ترکیب نگاه نظری و کاربردی در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی از دلایلی است که گروهی از صاحبنظران از وی به عنوان پدر تعلیم و تربیت اسلامی در ایران یاد می‌کنند .

در ادامه عزیز نجف‌پور دبیر اجرایی همایش گفت: از بین حدود 200 چکیده مقاله دریافتی حدود 145 چکیده مورد پذیرش قرار گرفته و تا بحال حدود 100 اصل مقاله به دبیرخانه ارسال گردیده است .

معاون مطالعات شورای بررسی متون افزود: همایش تعلیم و تربیت اسلامی‌ از ساعت 7:30 الی 18 روز  پنجشنبه مورخ 10/12/91 در محل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌گردد .

معاون سابق شورای اسلامی شدن دانشگاهها در پایان سخنان خود از اساتید و پژوهشگران تعلیم و تربیت اسلامی و علوم انسانی اسلامی دعوت کرد تا در این همایش شرکت فرمایند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، با شماره‌ تلفن‌های 88046890 ـ 88039903 تماس حاصل نمایند .

طبق گفته‌های آقای نجف‌پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از بانیان این همایش هستند .

آدرس سایت همایش : www.shmoton.ir

برای دریافت برنامه سخنرانی های همایش اینجا و دریافت پوستر کامل همایش اینجا را کلیک کنید.

فایل های ضمیمه


نظر شما :