در جلسه شورای تحصیلات تکمیلی ضمن تأکید بر انجام پژوهش‌های میان‌رشته‌ای مطرح شد:

بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۲۰ کد : ۲۲۶۰۰ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۲۸۶
بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

جلسه شورای تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه روز دوشنبه مورخ 23 خرداد ماه از ساعت 11:00 در سالن اندیشه با حضور اعضای شورا تشکیل شد و طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

در ابتدای جلسه دکتر موسی نجفی، رئیس پژوهشگاه، با سلام و درود بر پیامبر خاتم صلّ ا... علیه و آله و سلّم و اهل بیت علیهم السّلام، و آرزوی سلامتی برای همکاران پژوهشگاه، گفت: از آنجا که برخی عناوین پیشنهادی رساله‌های دانشجویان به‌گونه‌ای است که ایجاب می‌کند موضوع به صورت میان‌رشته‌ای مورد پژوهش و بررسی قرار گیرد، ضرورت دارد مسئولین پژوهشکده‌ها و مدیریت تحصیلات تکمیلی در برنامه‌ریزی‌های خود و در فرایندها و مراحل مرتبط با بررسی و ارائه طرح‌نامه‌های دانشجویان به این موضوع توجه لازم را داشته باشند. دکتر نجفی تأکید کرد بر این اساس ضرورت دارد در صورت نیاز به بهره‌گیری از تخصص و دانش استادان سایر رشته‌ها، این فرصت و امکان در اختیار دانشجویان پژوهشگاه قرار گیرد و بدین‌صورت شرایط موردنیاز برای پژوهش‌های عمیق‌تر و غنای بیشتر رساله‌ها فراهم شود.

برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1401

سپس دکتر روح‌ا... کریمی، مدیر تحصیلات تکمیلی پژوهشگاه نیز با اشاره به آغاز برگزاری مرحله دوم آزمون دکتری نیمه‌متمرکز سال 1401، اظهار امیداوری کرد با هماهنگی‌های صورت گرفته با پژوهشکده‌های مرتبط، فرایندها و اقدامات اجرایی انجام مراحل مصاحبه و معرفی نفرات به شکل شایسته و مناسب انجام شود.

بررسی و تصویب طرح‌نامه پیشنهادی رساله‌های دانشجویان مقطع دکتری

در ادامه جلسه شورا مطابق دستورجلسه مقرر، طرح‌نامه‌ پیشنهادی رساله‌‌های دانشجویان دوره دکتری از پژوهشکده‌های تاریخ ایران؛ اندیشه سیاسی، انقلاب و تمدن اسلامی؛ و زبان‌شناسی بررسی شد. در این بخش از جلسه پس از مطرح شدن موضوع طرحنامه‌ها و دفاع دانشجویان از موضوعات پیشنهادی، اعضای شورا ضمن بحث و تبادل نظر عناوین برخی از طرح‌نامه‌ها را اصلاح کردند. تحدید و تغییر دامنۀ پژوهش؛ تصریح روش انجام پژوهش در برخی از رساله‌ها، و بهره‌گیری از استادان راهنما یا مشاور متخصص از سایر رشته‌ها در ارتباط با موضوع پیشنهادی از جمله موضوعات دیگری بود که از طرف اعضای شورای تحصیلات تکمیلی مورد تأکید قرار گرفت.

با توجه به تعداد طرح‌نامه‌ها، مقرر شد بررسی و تصویب تعدادی از طرح‌نامه در جلسه آتی شورا صورت پذیرد.


نظر شما :