ترویج علم - آرشیو

جایگاه ترویج علم در نقشه جامع علمی کشور

ترویج علم برای اینکه از مرحله نظریه‌پردازی بگذرد و اثرگذاری اجتماعی داشته باشد باید اولاً وارد اسناد بالادستی و نقشه‌های راه کلان کشور شود؛ چراکه بدون سیاست‌گذاری‌های کلان و خرد، ترویج علم همواره به‌عنوان امری ثانویه، فرعی و خارج از اولویت به حاشیه رانده می‌شود. ثانیاً باید دید که اسناد بالادستی چگونه به این مسئله توجه کرده‌اند و چه اقدامات و راه‌کارهایی برای اجرایی‌شدن سیاست‌های مربوط به ترویج علم ارائه کرده‌اند، همچنین بررسی کرد که آیا این راهکارها می‌توانند به ترویج علم در کشور کمک کنند یا نه. در این مطلب می‌خواهیم جایگاه ترویج علم را در یکی از مهم‌ترین اسناد بالادستی، یعنی نقشه جامع علمی کشور بررسی کنیم.

ادامه مطلب