نشست تخصصی گروه تاریخ علم و فلسفه علم و فناوری

علم، جامعه و تاریخ در همه گیری کرونا

۲۳ تیر ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۰ کد : ۲۱۱۲۵ اخبار
تعداد بازدید:۶۷۷
گروه تاریخ علم و فلسفه علم و فناوری از پژوهشکده مطالعات فلسفی و تاریخ علم، در تاریخ ۲۸ تیرماه ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی ۱۷ ، نشست تخصصی پیرامون «علم, جامعه و تاریخ در همه گیری کرونا» برگزار می کند. از علاقمندان جهت شرکت در این نشست مجازی دعوت به عمل می آید. در افتتاحیه این نشست، که رأس ساعت ۱۰ شروع خواهد شد، ابتدا ریاست محترم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، جناب آقای دکتر قبادی سخنرانی خواهند کرد.
علم، جامعه و تاریخ در همه گیری کرونا

طی زمانی که از شروع  همه گیری کووید 19 می گذرد سمینارهای فراوانی درباره ابعاد گوناگون این موضوع در جامعه ایرانی برگزار شده است که کوشیده اند تا به پیامدهای مختلف این همه گیری بپردازند. اما هیچ یک از این سمینارها همه گیری کووید 19 را از منظر تاریخی و جامعه شناختیِ همه گیری های رخ داده در جامعه بشری و تمدن دوره اسلامی و شیوه های کنترل آن ها بررسی نکرده اند. همچنین ابعاد این همه گیری در پرتو مکاتب فلسفه پزشکی و فلسفه علم کاویده نشده است.

از این رو گروه تاریخ علم و فلسفه علم پژوهشکده مطالعات فلسفی و تاریخ علم پژوهشگاه علوم انسانی با همکاری موزه تاریخ علوم پزشکی ایران و با دعوت از اساتید به‌نام و متخصص در این زمینه در نظر دارد نشست تخصصی با عنوان «علم، جامعه و تاریخ در همه‌گیری کرونا»  برگزار نماید.


نظر شما :