دکتر مهرنوش هدایتی

 

 

 

سوابق علمی و پژوهشی

مهرنوش هدایتی متولد ۱۳۵۱

 فارغ التحصیل دکترای تخصصی مشاوره و روان شناسی

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

رییس پژوهشکده اخلاق و تربیت

عضو سازمان نظام روان شناسی و مشاوره دارای پروانه فعالیت درمانی

عضو شورای پژوهشی گروه فلسفه برای کودکان

مدیر مسئول دوفصلنامه علمی پژوهشی «تفکر و کودک»

عضو انجمن مشاوره و روان شناسی

شماره تماس: ۸۸۸۸۵۸۸۵-۸۸۷۷۵۲۲۶

پژوهشگر برتر طی سالهای ۱۳۹۰-۱۳۹۱-۱۳۹۳-۱۳۹۴

سوابق پژوهشی :

سخنرانی‎های ملی و بین المللی:

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنفرانس بین المللی ICPIC  در پادوا ایتالیا سال ۲۰۰۹ با عنوان

 

 Study of implementation effect of “philosophy for children” program as community of inquiry on improvement of interpersonal relationship in primary school’s student in Tehran.

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنفرانس بین المللی WASET در شهر پاریس سال۲۰۱۰ با عنوان

Developing rational thinking in childhood, preventing irrational thinking in adolescence.

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنفرانس بین المللی WCPCG انجمن روانشناسی و مشاوره در آنتالیای ترکیه در سال ۲۰۱۱با عنوان

A study on the effects of family education in reducing relapsing symptoms in schizophrenic patients.

 

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنفرانس بین المللی ICPIC موسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان در کشور کره جنوبی (سئول) در سال ۲۰۱۱با عنوان

The possibility of philosophizing in children relying on cognitive developmental approach

 

 

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنفرانس بین المللی filoeducation  دانشگاه ملی ریو د ژانیرو کشور برزیل سال ۲۰۱۲با عنوان:

Philosophy for Children and Aggression control

 

ارائه مقاله در کنفرانس بین المللی WCPCGسال ۲۰۱۳ در استانبول ترکیه با عنوان:

Effects of participation in “Community of philosophical Inquiry” group therapy on improvement of interpersonal relationships skills in couples

 

ارائه مقاله در کنفرانس بین المللی WCESسال ۲۰۱۶ در مادرید اسپانیا با عنوان:

Implementation ‘Philosophy for Children” Program and Cultivating Spiritual intelligence in ۹-۱۱old age students in Tehran.

 

شرکت در کارگاه و سمینار آموزشی یک هفته ای The art of Questionدر کشور فرانسه توسط موسسه Practice Philosophy اسکار برنیه فیه در سال ۲۰۱۲.

ارائه مقاله در اولین کنگره ملی خانواده سالم انجمن مشاوره ایران با عنوان «رابطه سبک‌های دلبستگی و رضایت زناشویی با شاخص عملکرد جنسی در زنان » اهواز، دانشگاه شهید چمران، ۲۷ آبان ۱۳۹۴

ارائه مقاله در پنجمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت با عنوان «فلسفه تربیت دینی و تربیت اخلاقی» کرمان، دانشگاه شهید باهنر، ۳۱ اردیبهشت و یک خرداد ۱۳۹۳

ارائه مقاله در کنگره سایکو سوماتیک با عنوان بررسی تاثیر حلقه کندوکاو فلسفی بر نشانه های بیماری روان تنی نوجوانان در سال ۱۳۹۲

ارائه مقاله با عنوان « تناقضات رویکرد دیالکتیک سقراط، یادگیری مشارکتی ویگوتسکی، و کندوکاو فلسفی لیپمن» در نشست تخصصی دهم تیرماه ۱۳۹۱ با حضور خانم دکتر پیلگرن

ارائه مقاله در دومین همایش انجمن فلسفه تعلیم و تربیت در زمینه بنیادهای روانشناسی رشد کودک در برنامه فلسفه برای کودکان در سال ۱۳۹۰.

ارائه مقاله در دومین همایش علوم انسانی و بومی سازی با عنوان بومی سازی دروس رشته مشاوره در سال ۱۳۹۰.

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنفرانس روز جهانی فلسفه در سال ۱۳۸۹با عنوان: بررسی مقایسه ای دیدگاه عقلانی، هیجانی، رفتاری آلبرت الیس و رویکرد فلسفه برای کودکان در رشد تفکر عقلانی.

ارائه مقاله بصورت سخنرانی درهمایش جهانی شدن و بومی ماندن دردانشگاه دولتی مازندران در زمینه « فلسفه برای کودکان» سال ۱۳۸۷.

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در همایش دفاع از حقوق مددجو ( دانشگاه علوم پزشکی اهواز )

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در همایش سراسری آموزش و مراقبت در مبتلایان به بیماریهای مزمن  ( دانشگاه علوم پزشکی مشهد )

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در همایش بین المللی نقش درمانهای غیر دارویی در روانپزشکی ( دانشگاه علوم پزشکی ایران )

ارائه مقاله بصورت سخنرانی در کنگره بین المللی بهداشت ،درمان و مدیریت امداد و نجات ( بسیج جامعه پزشکی )

 ارائه مقاله بصورت پوستر در همایش ازدواج دانشجویی راهکارها و چالشها و چاپ این مقاله با عنوان " نقش ازدواج در تکامل هویت روانی " در فصلنامه علمی ترویجی یاس

ارائه مقاله درهمایش  علمی تحقیقی مدیریت امداد و نجات با عنوان بررسی شیوع اختلال استرس پس از سانحه در بازماندگان سیل نکا بصورت پوستر

 

انتشارات:

تالیف و تر جمه کتاب

تالیف کتاب «به کودکان اعتماد کنیم: مبانی روانشناسی رشد شناختی» منتشر شده در تابستان ۱۳۹۳ توسط پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

تالیف و ترجمه کتاب« ناتاشا : گفتگویی برمبنای نظریه ویگوتسکی»: انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ۱۳۹۴

ترجمه کتاب«کاربرد نظریه ویگوتسکی در نظام آموزش و پرورش» انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ۱۳۹۴

تالیف کتاب « درسنامه  مبانی روانشناختی برنامه فلسفه برای کودکان» انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ۱۳۹۴

ترجمه کتاب « فلسفیدن با ملانصرالدین» انتشارات حکمت ۱۳۹۴

چاپ مقالات

  • چاپ مقاله در ژورنال علمی پژوهشی Childhood &philosophy در ریو دو ژانیرو برزیل در سال ۲۰۰۹vol۵, No.۹  با عنوان :
  • “survey of effect of “ philosophy for children” program as community of inquiry on elevate of self esteem and improvement of interpersonal relationship in primary school’s student in Tehran.”
  • چاپ مقاله در ژورنال علمی پژوهشی PHILOSOPHY STUDY در سال ۲۰۱۱ با عنوان:

Developing rational thinking in childhood, preventing irrational thinking in adolescence.

  • چاپ مقاله در ژورنال علمی پژوهشیAlcofribas Nasier   در سال  ۲۰۱۱ No: ۵۰ با عنوان:

Trust to children for abstract thinking development

  • چاپ مقالهدر سال ۲۰۱۲ در کتاب یادواره متیو لیپمن و آن مارگارت شارپ

(Thinking Education through Philosophy. Published by: The Korean Academy of Teaching Philosophy School)

 با عنوان :

Comparative Studies About Two Approaches to Developing Rational Thinking: Lipman’s Approach as “Philosophy for Children” and Ellis’s Approach asRational, Emotional, Behavioral Theory.”

 

  • چاپ مقاله درژورنال European Journal of Scientific Research  با درجه IsI با عنوان:

The Critical Analysis of Educational Program for Philosophy ۵ and ۶th Class Elementary Students; Harry Stottlemeier's Discovery and Its Guide Titled “Philosophical Discover

 

  • چاپ مقاله در ژورنال Guidance and Counseling  با درجه علمی پژوهشی با عنوان:

A Study on the effect of family education in reducing relapsing symptoms in schizophrenic patients

 

  • چاپ مقاله در ژورنال International Journal of Review in Life Sciences (IJRLS) با درجه ISI با عنوان :

Engagement in Community of Philosophical Inquiry and reducing bullying in school

  • چاپ مقاله در ژورنال International Journal of Scientific Knowledge با درجه علمی پژوهشی با عنوان :

THE RELATIONSHIP BETWEEN PSYCHOLOGICAL HARDINESS AND ACHIEVEMENT MOTIVATION

 

Investigating the Effects of “Philosophy for Children” Program on the Reduction of Psychosomatic Disorders Symptoms in ۹-۱۱ Age Boys

l.چاپ مقاله در ژورنال Science and Education, Special Issue, ۱, ۲۰۱۷ با عنوان

THE EFFECT OF “TEACHING PHILOSOPHY FOR CHILDREN PROGRAM ON EMPATHETIC COMPONENT OF CARING THINKING IN MALE STUDENTS

l.چاپ مقاله در ژورنال Journal of research On Issues of Education دوفصلنامه دارای رتبه علمی - پژوهشی علوم انسانی) به زبان فارسی – انگلیسی) شماره ۳۸، پیاپی ۵۵،۲۰۱۶با عنوان :

PRIORITION OF SOCIAL PROBLEM-SOLVING USING SECOND-ORDER FACTOR ANALYSIS
 

  • چاپ مقاله در ماهنامه علمی پژوهشی پژوهش­نامۀ انتقادی، شماره ۵۰ سال هفدهم، شمارۀ هفتم، دی ۱۳۹۶با عنوان:

صعودی سالم: رویکرد نقد مراقبتی

 

  • چاپ مقاله در فصلنامه علمی پژوهشی جامعه پژوهی فرهنگی، شماره ۴ با عنوان

بومی سازی رشته تحصیلی مشاوره و راهنمایی بر پایه ارز شهای مذهبی، بن مایه های ادبی، و رویکرد های علمی

 بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در بهبود روابط میان فردی از دید آموزگاران

 بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در بهبود عزت نفس دانش آموزان

 بررسی تاثیر اجرای برنامه فلسفه برای کودکان در بهبود روابط میان فردی از دید دانش آموزان

  • چاپ مقاله در دو فصلنامه تفکر و کودک، سال دوم شماره اول، بهار و تابستان ۱۳۹۰ با عنوان:

فلسفه برای کودکان و کنترل پرخاشگری

  • چاپ مقاله در دو فصلنامه علمی پژوهشی «تفکر و کودک»، سال سوم شماره اول، بهار و تابستان ۱۳۹۱ با عنوان:

پرورش هوش معنوی از طریق برنامۀ فلسفه برای کودکان

  • چاپ مقاله در دو فصلنامه علمی پژوهشی «تفکر و کودک»، سال چهارم شماره اول، پاییز و زمستان ۱۳۹۳ با عنوان:

بررسی تاثیر گفتاشنود بر اساس داستانهای فلسفی در حلقه های کندوکاو فلسفی بر کاهش علائم اختلالات روان تنی

  • چاپ مقاله در دو فصلنامه علمی پژوهشی «تفکر و کودک»، سال چهارم شماره اول، بهار و تابستان ۱۳۹۳ با عنوان:

مطالعه تطبیقی دوره‌های تربیت مربی برنامه «فلسفه برای کودکان» در ایران و کشورهای پیشرو و ارائه الگوی مناسب برای ایران

  • چاپ مقاله در دو فصلنامه علمی پژوهشی «پژوهش‎نامه زنان»، سال هفتم شماره ۱۶، تابستان ۱۳۹۵ با عنوان:

تعیین رابطه میان سبک‎های دلبستگی و رضایت زناشویی با شاخص عملکرد جنسی در زنان

  • چاپ مقاله در مجله علمی پژوهشی «علوم تربیتی» دانشگاه شهید چمران اهواز، با عنوان:

تاثیر مشارکت در برنامه آموزشی فلسفه برای کودکان بر مهارت حل مسئله اجتماعی دانش‎آموزان دبیرستانی شهر تهران

 

  • چاپ مقاله در فصلنامه رویش روانشناسی (علمی ترویجی) با عنوان:

این ایدۀ بهتری است\" پیشرفت فلسفی و فلسفه برای کودکان

  • چاپ مقاله در دوماهنامه بین المللی پژوهشی، فرهنگی شوق تغییر،  پاییز ۱۳۹۳ با عنوان:

فیلسوفان کوچک، سوالات بزرگ

  • چاپ مقاله در ژورنال حکمت و معرفت ، شماره هشتم پیاپی ۶۸ سال ۱۳۹۰با عنوان :

روانشناسی رشد شناختی و امکان فلسفه ورزی در کودکان.

  • چاپ ترجمه ای از مقاله خانم نانسی وانسی لگم در فصلنامه فرهنگ ویژۀ فلسفه برای کودکان، بهار۱۳۸۸با عنوان:

 "فلسفه برای کودکان، رایحه تفکر"

طرح های پژوهشی:

طرح پژوهشی نقد رویکرد مثلث عشق استرنبرگ و ارائه رویکرد هرم عشق در خانواده

طرح پژوهشی بررسی مولفه های تفکر مراقبتی و تدوین پرسشنامه هنجار سنجش تفکر مراقبتی

طرح پژوهشی  بررسی ابعاد روانشناختی تفکردر برنامه آموزشی «فلسفه برای کودکان» (تفکر مراقبتی)

طرح پژوهشی مطالعه طبیقی دوره های تربیت مربی برنامه « فلسفه برای کودکان» درایران و جهان، در  پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۹۲-۹۱.

طرح پژوهشی تدوین درسنامه جهت دوره های تربیت مربی برنامه « فلسفه برای کودکان» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۹۲-۹۱.

طرح پژوهشی جایگاه دیدگاه یادگیری محور ویگوتسکی در برنامه « فلسفه برای کودکان» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۹۱-۹۰.

طرح پژوهشی بنیادهای روانشناسی رشد شناختی در برنامه « فلسفه برای کودکان» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۸۹-۹۰.

اجرای طرح پژوهشی بررسی، مطالعه وبهینه سازی مراکز مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور ( بخش مطالعه تطبیقی) در سال ۱۳۸۶.

راهنمایی ، مشاوره، داوری و نظارت پایان نامه

مشاوره پایان نامه خانم اعظم خلج معصومی ۱۳۹۱ با عنوان بررسی تاثیر تن آرامی و آموزش مهارتهای مطالعه بر اضطراب امتحان دانشجویان

راهنمایی پایان نامه خانم شاطالبی ۱۳۹۲ با عنوان تاثیر گفتگو براساس داستانهای فلسفی در حلقه کندوکاو در کاهش نشانه های اختلالات روان تنی کودکان ۱۱-۱۲ سال

راهنمایی پایان نامه خانم حسینی ۱۳۹۲ با عنوان بررسی رابطه سرسختی روانشناختی با انگیزش پیشرفت و کیفیت زندگی دانشجویان...

مشاوره پایان نامه خانم عاطفه یوسفی ۱۳۹۲ با عنوان بررسی امکان استفاده از داستانهای فکری کلیله و دمنه در حلقه های کندوکاو فلسفی

مشاوره پایان نامه خانم زینب واعظ شهرستانی ۱۳۹۲ با عنوان نقد و تحلیل برنامه درسی پایه پنجم و ششم برنامه فلسفه برای کودکان

مشاوره پایان نامه خانم نقی پور ۱۳۹۲ با عنوان نقد و تحلیل برنامه درسی پایه هفتم تا نهم برنامه فلسفه برای کودکان

راهنمایی پایان نامه آقای پیمان خائیز  با  عنوان بررسی رابطه میان سرسختی با انگیزش و رضایت شغلی کارکنان

راهنمایی پایان‎نامه مقطع ارشد خانم الهام صابری، با عنوان «بررسی تاثیر مشارکت در حلقه‎های کندوکاو فلسفی بر رشد تفکر انتقادی در سواد رسانه‌ای (رسانه اینترنت) در دانش‌آموزان پایه هشتم سال ۱۳۹۳-۹۴

راهنمایی پایان‎نامه مقطع ارشد خانم موسوی‎نژاد، با عنوان «بررسی تاثیر مشارکت در حلقه‎های کندوکاو فلسفی بر رشد تفکر انتقادی در سواد رسانه‌ای (تبلیغات تلویزیون) در دانش‌آموزان پایه هفتم سال ۱۳۹۳-۹۴

راهنمایی پایان‎نامه مقطع ارشد خانم مژگان کوشا، با عنوان «بررسی تاثیر مشارکت در حلقه‎های کندوکاو فلسفی بر رشد تفکر انتقادی در سواد رسانه‌ای (رسانه انیمیشن) در دانش‌آموزان پایه ششم سال ۱۳۹۳-۹۴

راهنمایی پایان‎نامه مقطع ارشد خانم سارا بگی، با عنوان «تبیین ارتباط میان سبک دلبستگی و رضایت زناشویی با شاخص عملکرد جنسی در زنان»

راهنمایی پایاننامه خانم سارا زیکساری ۱۳۹۵ با عنوان بررسی سرسختی روانشناختی و آسیب­های روانی در دختران گریخته از منزل

راهنمایی پایان نامه آقای مسعود هاشمی ۱۳۹۵ با عنوان بررسی تاثیر برنامه فلسفه برای کودکان بر مولفه های تفکر ارزشی و تفکر همدلانه در دانش­آموزان پسر خرم آباد

راهنمایی رساله دکتری آقای نصیری با عنوان ارائه الگویی برای پرورش مهارتهای تفکر در کودکان (۳ تا ۶ سال) بر اساس روشهای فلسفی با تاکید بر حکمت اسلامی و مبانی تربیتی معاصر

ناظر طرح تحقیق خانم مریم پورآقا دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی، با عنوان «تبیین مشاوره فلسفی برمبنای فلسفه تحلیلی و پیشنهاد چارچوبی برای آموزش آن»

ناظر طرح تحقیق آقای غلامحسین پناهی دانشجوی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه خوارزمی، با عنوان «تبیین نسبت فلسفه برای کودکان و فلسفه یادگیری انسان با تاکید بر دیدگاه دیوید وینچ»

ناظر طرح تحقیق خانم خوشنوافومنی دانشجوی دکترای پرستاری دانشگاه تهران، با عنوان «بررسی میزان تاب آوری کودکان کار با مشارکت در حلقه‎های کندوکاو فلسفی»

کارگاه های آموزشی، سخنرانی‌ها و نشست‌های تخصصی:

برگزاری کارگاه آموزشی چهارساعته با عنوان «بازی‌های روانی درارتباطات میان‎فردی» در پژوهشگاه علوم انسانی اسفند ۱۳۹۴

برگزاری کارگاه آموزشی بیست ساعته با عنوان «حلقه کندوکاو عملی» در پژوهشگاه علوم انسانی اسفند ۱۳۹۴

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «بازی‌های روانی درارتباطات میان‎فردی» در پژوهشگاه علوم انسانی آذر ۱۳۹۴

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «کندوکاو فلسفی» در دانشگاه تربیت مدرس مهرماه ۱۳۹۴

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «خویشتن نوازی» در پژوهشگاه علوم انسانی ۵ اسفند ۱۳۹۳

برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «رقص فلسفی کودکان بر آهنگ موتزارت روانشناسی» در دانشگاه خوارزمی مهر ۱۳۹۳

تدریس در کارگاه «داستان نویسی فلسفه برای کودکان» در سالهای ۱۳۹۱-۱۳۹۲-۱۳۹۳

برگزاری کارگاه تربیت مربی فلسفه برای کودکان در دوره های ۳۶ ساعته مقدماتی و پیشرفته در پژوهشگاه علوم انسانی در آبان و بهمن ماه سال ۱۳۹۰، مهر و آذر سال ۱۳۹۱ و خرداد و تیر ماه ۱۳۹۲، و تدریس در چندین دوره برگزار شده طی سالهای ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ .

برگزاری و تدریس در کارگاه مشترک «گفتگوی سقراطی در کلاس درس» با همکاری دکتر پیلگرن در تاریخ نهم تیرماه ۱۳۹۱

برگزاری نشست و هم اندیشی اساتید داخلی و پیشکسوتان خارجی در باب فلسفه برای کودکان، به مناسبت روز جهانی فلسفه در پژوهشگاه علوم انسانی سال ۱۳۸۹.

برگزاری کارگاه های تخصصی روانشناسی  برای پرسنل و مدیران سازمان ها و شرکت های مختلف از جمله: سایپا ( پنج سال هر هفته) ، سازمان برق ( دو سال هر هفته)، سازمان آب و فاضلاب ، وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو و...

برگزاری کارگاه فلسفه برای کودکان بصورت حلقه کندوکاو برای دانش آموزان مقطع دبستان در منطقه ۱۸ تهران در سال۱۳۸۸ همراه با ضبط رادیویی

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان جایگاه معرفت فلسفی در حیات اجتماعی مهر۱۳۹۰

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان مقایسه یادگیری اکتشافی مستقل و همیارانه بهمن۱۳۹۱

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان تناقضات رویکرد دیالکتیکی سقراط، یادگیری مشارکتی ویگوتسکی و کندوکاو فلسفی لیپمن تیر ۱۳۹۱

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان «کاربرد فلسفه در پرورش تفکر کودکان و نوجوانان»

 نشست تخصصی تفکر و پژوهش به مدرسه می رود! نقد کتاب تفکر و پژوهش پایه ششم مهر۱۳۹۰

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان هم سوئی و سوءبرداشتهای نظری از دیدگاه ویگوتسکی در برنامه فبک مهر۱۳۹۱

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان کاربرد آموزشی نظریه ویگوتسکی آذر۱۳۹۱

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان کودک عقلانی، کودک خوشحال مهر۹۲

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان تعامل فلسفه و روانشناسی در فبک خرداد۱۳۹۰

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان تفاهم و تفاوت آرای ویگوتسکی و لیپمن مرداد۱۳۹۰

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان فلسفه برای کودکان راهی به سوی جامعه متفکر اسفند۱۳۹۰

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان دیدگاه های نو در فلسفه برای کودکان اسفند۱۳۹۰

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان تفکر مراقبتی در برنامه فلسفه برای کودکان مهر۱۳۹۳

سخنرانی در پژوهشگاه علوم انسانی با عنوان جایگاه تفکر مراقبتی و هیجان در عقلانیت خرداد۱۳۹۳

سخنرانی با عنوان رشد اخلاقی در برنامه فبک از منظر روانشناسی و فلسفه ۱۳ تیرماه سال ۹۰

سخنرانی با عنوان معرفی و نقد دو کتاب «غایب بزرگ مدرسه» و «به کودکان اعتماد کنیم» خرداد ۱۳۹۴

برگزاری نشست علمی با موضوع «فکر پروری برای کودکان و نوجوانان راهی به‌سوی جامعه‌ای متفکّر» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ،۲/۱۱/۸۹  .

 برگزاری نشست هاو سخنرانی ها و کارگاه های متعدد از جمله ترجمه متون داستانی در زمینه « فلسفه برای کودکان» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در سال ۱۳۸۹.

برگزاری سلسله سخنرانی هایی پیرامون مفاهیم روانشناختی برنامه فلسفه برای کودکان در پژوهشگاه علوم انسانی در سال ۱۳۹۰.

سخنرانی در میزگرد پژوهشی – تخصصی «مخاطب پژوهی کودک و نوجوان در برنامه های تلویزیونی» در شهریور ۱۳۹۰.

سخنرانی پیرامون چالش های فراروی برنامه «فلسفه برای کودکان» در سرای اهل قلم در مردادماه ۱۳۹۰.

سخنرانی با عنوان «حلقه کندوکاو به سبک فرانسه» در پژوهشگاه خرداد ۱۳۹۳

سخنرانی با عنوان «جایگاه تفکر مراقبتی و هیجان در عقلانیت» در پژوهشگاه خرداد ۱۳۹۳

سخنرانی با عنوان «تفکر مراقبتی در حلقه های کندوکاو» در پژوهشگاه مهر ۱۳۹۳

سخنرانی با عنوان «بومی سازی در برنامه فلسفه برای کودکان» در پژوهشگاه آذر ۱۳۹۳

سخنرانی در همایش «ارتقای هوش کودک و بازی‎های کودکانه» با عنوان «پرورش هوش کودکان ار طریق برنامه فلسفه برای کودکان» در دانشگاه تهران مرداد ۱۳۹۴

سخنرانی در نشست علمی «نگاهی به وضعیت محتواهای درسی برنامه فبک» در روز جهانی کودک، با عنوان «اقتدار محتوایی در برنامه فلسفه برای کودکان» در پژوهشگاه مهر ۱۳۹۴

عضو هیئت اجرائی برگزاری سمینار نقش و جایگاه مشاوره و ارتقائ بهداشت روان در نظام آموزش علمی کاربردی  .

عضو هیئت اجرائی برگزاری کارگاه آموزشی اعتیاد نوین .

عضو هیئت اجرائی برگزاری کارگاه آموزشی مشاوره پیش از ازدواج.

برگزاری سمینار آموزشی سه روزه گفتمان جوان در حومه تهران

شرکت در کارگاهها ودوره های آموزشی و همایشهای مختلف با اخذ مدرک از جمله دوره های آموزشی واقعیت درمانی فرد و گروه  ، دوره اورژانسهای روانپزشکی ، کارگاه اعتیاد ، مدیریت بحران، خلاقیت،کارآفرینی و دوره های زبان و کامپیوتر و ....

برگزاری بیش از پنجاه کارگاه در زمینه های مختلف روان شناسی و موضوعات خانواده در فرهنگسراها و کانونهای فرهنگی

برگزاری بیش از ۱۵ کارگاه در زمینه های ارتباطات میان فردی، مدیریت سازمانی و... در وزارت کشور

برگزاری کارگاههای متعدد در استانداری و فرمانداری شهرهای مختلفی همچون همدان، ملایر، اراک و...

برگزاری بالغ بر چهل دوره کلاسها و کارگاههای مختلف در مرکز مشاورۀ نیک اندیشان

ترجمه کتاب نظریه های گروه درمانی ( کوری) با همکاری استاد ارجمند آقای دکتر نورانی پور( در حال چاپ  توسط انتشارات فراروان)

ترجمه کتاب اصول و تکنیکهای مشاوره دانش آموزان، برای  آموزگاران ( در حال ویراستاری).

 

برنامه های علمی فرهنگی

کارشناس علمی بیش از ۶۰ قسمت از برنامه تلویزیونی «مشق عشق» در شبکه آموزش صدا و سیما

کارشناس علمی برنامه تلویزیونی «باز هم زندگی» شبکه دوم صدا سیما

کارشناس علمی برنامه تلویزیونی«این راه نزدیک است» شبکه دوم صدا سیما

کارشناس علمی رادیو سلامت و رادیو فرهنگ

کارگاه های آموزشی و سخنرانی های علمی متعدد در فرهنگسراهای مختلف تهران و سازمان ها و نهادهای سراسر کشور

سوابق تدریس

عضو هیئت علمی گروه فلسفه برای کودکان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سال ۱۳۸۹ تا کنون و تدریس در دوره‎‎های متعدد تربیت مربی فلسفه برای کودکان

تدریس دروس « آشنایی با ترجمه داستانهای فبک » و « خطاهای روانشناختی در ترجمه داستانهای کودکان » در کارگاه آموزشی ویژگی های داستانهای فبک دیماه۱۳۸۹و خرداد۱۳۹۰ و اسفند ۱۳۹۳

تدریس دروس « نظریه های روانشناختی فبک » و « مفاهیم اصلی فبک » و « آشنایی با برنامه فلسفه برای کودکان » در کارگاه های تربیت مربی برنامه فلسفه برای کودکان

عضویت در گروه مشاوره و تدریس دروس تخصصی مختلف مشاوره و روانشناسی از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

دارای ID CARD هیئت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی و تدریس دروس مختلف روانشناسی در مراکز مرتبط بااین دانشگاه

تدریس دروس مختلف مرتبط با روانشناسی و بهداشت روان دردانشکده های صنعت نفت ، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اهواز

تدریس دروس مختلف روانشناسی در موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران

برگزاری کارگاههای آموزشی متعدد در وزارت کشور ، وزارت نیرو، جهاد دانشگاهی ، پتروشیمی اراک، فرمانداری همدان، فرمانداری ملایر، فرمانداری اسلامشهر و دانشگاه کرج....

برگزاری کارگاههای آموزشی ثابت ومتعدد برای خانواده ها و پرسنل محترم شرکت های خودرو سازی از سال ۱۳۸۷ تا کنون ...

برگزاری کارگاه های آموزشی « مهارتهای زندگی » و« مشاوره پیش از ازدواج» در سازمان امور مساجد به مدت چندین هفته

اجرای دورههای آموزشی متنوع همچون « احساس بهتر» ، «هنر همزیستی» و... درفرهنگسرای دختران و فردوس، مهر، بهمن، نور، میثاق و کلینیک های خصوصی

نماینده موسسه علمی کاربردی هلال در دوره های جریان سازی جنسیتی زنان با طی قریب به ۶۰ ساعت دوره آموزشی.

سوابق اجرایی :

عضو هیئت علمی و استادیار پژوهشکده اخلاق و تربیت، گروه پژوهشی « فلسفه برای کوکان» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سال ۱۳۸۹ تا کنون

رییس پژوهشکده اخلاق و تربیت از سال ۱۳۹۵ تا کنون

مسئول ادارۀ دفتر امور هیئت علمی از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶

عضو شورای بررسی متون علوم انسانی (کارگروه روانشناسی) از سال ۱۳۹۳ تا کنون

عضو شورای کرسی‎های نقد، نوآوری و نظریه‎پردازی

عضو شورای تخصصی تحصیلات تکمیلی

قائم مقام سردبیر و مدیر مسئول دوفصلنامه علمی پژوهشی «تفکر و کودک»

داور مجلات علمی پژوهشی «جامعه پژوهی»، «تفکر و کودک» ، «کهن نامه ادب پارسی»، و «ادبیات معاصر»، و «پژوهش‌نامه زنان»  

دبیر علمی و مدرس کارگاه های متعدد «تربیت مربی فلسفه برای کودکان» در دوره های مقدماتی و پیشرفته

دبیر علمی همایش « گفتگوی سقراطی در کلاس درس» با حضور اساتید داخلی و خارجی

عضو کارگروه روانشناسی شورای بررسی متون علوم انسانی

عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره (شماره عضویت ۵۱۴۹)

عضو انجمن مشاورۀ ایران

مسئول دفتر مشاوره موسسه آموزش عالی علمی کاربردی هلال ایران از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴

عضو کمیته علمی تخصصی مشاوره دانشگاه جامع علمی کاربردی از سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴

عضو شورای سیاستگذاری در پژوهش دانشگاه علوم پزشکی اهواز بمدت ۲ سال

مسئول فنی دفتر مشاوره ادبیان و ارائه خدمات مشاوره فردی، خانواده و ازدواج و برگزاری دوره های فکر پروری برای کودکان و نوجوانان از سنین پیش دبستان تا دوره های دانشجویی در مرکز مشاوره ادیبان (از سال ۱۳۸۹ تا کنون)

ارائه خدمات مشاوره ای در کلینیک مشاوره نیک اندیشان از سال ۱۳۸۳ تا ۱۳۸۹

ارائه خدمات مشاوره ای در کلینیک مشاوره دانشگاه تهران از مهر ۱۳۸۵

مدیر داروخانه جمعیت هلال احمر استان فارس از سال ۱۳۷۶-۷۸

مدیر داخلی پرورشگاه شهید دستغیب شیراز از سال ۱۳۷۴ -۷۶.

 

اطلاعات تماس:

تلفن ثابت: (دفتر پژوهشگاه)     

۸۸۸۸۵۸۸۵-۸۸۷۷۵۲۲۶ (مرکز مشاوره ادیبان)

Email: mehrnooshhedayati@yahoo.com