اطلس مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی/کامیار صداقت ثمر حسینی ...

۱۸ دی ۱۴۰۰ | ۱۱:۴۲ کد : ۲۱۹۹۳ خبر
تعداد بازدید:۳۹۵
اطلس مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی/کامیار صداقت ثمر حسینی ...

مشارکت عضو هیئت‌علمی پژوهشکده مطالعات سیاسی، روابط بین الملل و حقوق، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

آقای دکتر کامیار صداقت ثمر حسینی" در تألیفِ کتاب اطلس مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی"

آیین رونمایی از « اطلس مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» با حضور حجت‌الاسلام «آقاجانپور» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع، امیر مجید فخری رئیس سازمان جغرافیایی این وزارتخانه، حجت‌الاسلام دکتر «مهدی فرمانیان» سرپرست معاونت علمی و فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) و جمعی دیگر از مهمانان، در تهران بر پا گردید.

کتاب «اطلس مقاومت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» به چگونگی حضور داعش در عراق و سوریه پرداخته و در ادامه رشادت‌های رزمندگان جبهه مقاومت اعم از «الحشد الشعبی»، «فاطمیون»، «زینبیون» و «حزب‌الله» به رهبری شهید سلیمانی را بیان کرده است. همچنین فصلی نیز به تخریب بارگاه‌های مقدس پرداخته و در انتها فصلی با عنوان "درنگی در مکتب حاج قاسم" آمده است.

این کار از سال ۱۳۹۷ با عنوان اطلس داعش شروع شد اما بعد از شهادت حاج قاسم، وجهه جبهه مقاومت آن پررنگ شد و به اطلس مقاومت تغییر یافت. این کتاب نفیس در ۶۷۳ صفحه و همراه با ۱۰۰ نقشه به وسیله انتشارات "سازمان جغرافیایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران" در سال 1400 منتشر گردید.

آقایان «مجید فاطمی نژاد»، «علی مقدس»، «سید مصطفی عبدالله زاده»، «ابراهیم کاظمی»، «علی اکبر لطفی»، «رضا پورعلی سرخه»، «کامیار صداقت ثمرحسینی»، «میثم اورنگی» و «محمدحسن بهشتی» زیر نظر حجت‌الاسلام دکتر «مهدی فرمانیان» در تدوین این اثر نقش داشته اند. تهیه نقشه های اطلس هم توسط سازمان جغرافیایی و زیر نظر آقای دکتر «نبیونی» انجام شده است.

منبع خبر: خبرگزاری ابنا

 


نظر شما :