منصور ساعی

تعداد بازدید:۸۹۵۴

  رزومه در سیماپ 
   

 مقالات در پرتال جامع

پروفایل در شبکه‌های علمی

    فایل سخنرانی‌ها  
  
    

مشخصات فردی:

  نام ونام خانوادگی: منصور ساعی

شماره تماس: 88053218

 پست الکترونیک:

msaei58@gmail.com

m.saei@ihcs.ac.ir

  • سوابق تحصیلات دانشگاهی
  • دکتری تخصصی علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی درسال 1389
  • کارشناسی ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی درسال 1384
  • کارشناسی علوم ارتباطات گرایش روزنامه نگاری ازدانشگاه علامه طباطبایی درسال 1381

  • مسئولیت های علمی و اجرایی:
  • عضو هیات علمی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی از سال 1396- ادامه دارد
  • سرپرست گروه پژوهشی «ارتباطات علم وفناوری«در پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
  • پژوهشگر پژوهشگاه علوم انسانی ومطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی از سال 1385 تا 1394
  • مدیرگروه پژوهشی «فرهنگ و ارتباطات» پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی سال 1394
  • مدرس دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی از سال 1388 تا 1398
  • مدرس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در سال 1394
  • رئیس مرکز بررسی های سبک زندگی جهاد دانشگاهی از سال 1390 تا 1392
  • مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل بانک کارآفرین از ابتدای سال 1392 تا 1394
  • مشاور ارتباطی و رسانه ای مدیرعامل بانک ایران زمین در سال 1394
  • مدیر روابط عمومی و مشاور مدیر عامل شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت شاپرک( بانک مرکزی) در سال 1395
  • مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل شرکت ایران ارقام(ارائه بانکداری الکترونیک در ایران) در سال1396
  • مشاور ارتباطی و رسانه ای هلدینگ فن آوا در سال 1398 و 1399
  • مشاور رسانه ای و روابط عمومی کارگروه اقتصادی ستاد ملی مقابله با کرونا در سال 1399 و 1400
  • عضو کارگروه «گزارش ملی سیلاب ها»  و مسئول کمیته مستندسازی تجربه زیسته روابط عمومی سازمان های درگیر در سیل شمال و جنوب کشور در سال 1398
  • عضو شورای انتشارات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ازسال 1398 ادامه دارد
  • عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران و مسئول کمیته آموزش و پژوهش انجمن از سال 1392 تا 1395
  • عضو شورای علمی همایش ملی تلفن همراه هوشمند و سبک زندگی سال 1394
  • عضو شورای علمی همایش ملی رسانه های اجتماعی در سال1390
  • عضوکمیته اجرایی همایش ملی جوانان و هویت ایرانی، همسازی عناصر دینی و ملی سال 1387
  • عضوکارگروه تخصصی اوقات فراغت وزارت ورزش و جوانان(مرکزمطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان) سال 1391
  • خبرنگار روابط عمومی شرکت ایران خودرو وبنیانگذار هفته نامه «کارآمد» شرکت ایران خودرو از سال 1381 تا 1383

  • سوابق تدریس در مراکز علمی و دانشگاهی
  • تدریس دروس تخصصی جامعه شناسی تبلیغات، مدیریت روابط عمومی، و روش های پیشرفته تحقیق کمی  در دوره «کارشناسی ارشد» رشته «مدیریت سانه» و رشته «دین و رسانه» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی(از سال 1393 تاکنون)
  • تدریس دروس تخصصی «اصول روابط عمومی» و «ارتباطات سیاسی» در دوره «کارشناسی» رشته علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی(ازسال1380 تاکنون)
  • تدریس دروس تخصصی علوم ارتباطات در دانشگاه تهران(تحلیل محتوا) از سال 1394 تا 1395
  • تدریس درس مدیریت روابط عمومی در دانشگاه سوره در سال 1398
  • تدریس سمینار مسائل ارتباطات در دوره «دکتری پژوهش محور» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی(سال1391)
  • تدریس در دوره کارشناسی رشته روزنامه نگاری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس(سال 1385تا1388)
  • تدریس در دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه دانشگاه آزاد تهران مرکز(سال1394)
  • تدریس ارتباطات سیاسی در دوره کارشناسی رشته خبرنگاری در دانشکده خبر وابسته به ایرنا
  • تدریس دروس تخصصی در دوره کارشناسی­رشته روابط عمومی در دانشگاه جامع علمی­کاربردی(سال1384تا1393)
  •  تدریس درس خبرنویسی در مرکز مطالعات و برنامه زیری رسانه ها، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی(سال1390 تا1391)

  • برگزاری کارگاه های آموزشی تخصصی
  •  برگزاری کارگاه خبرنویسی در فرهنگسرای رسانه وابسته به شهرداری تهران(سال 1386 تا 1388)
  • برگزاری کارگاه خبرنویسی به صورت مستمر در دوره های سالانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی(سال 1386 تا 1396)
  • برگزاری کارگاه خبرنویسی  برای مدیران روابط عمومی شهرداری های مناطق 22 گانه تهران در مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی شهرداری تهران، سال 1395
  • برگزاری کارگاه خبرنویسی و گزارش نویسی برای نشریات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، سال 1396
  • برگزاری کارگاه خبرنویسی و اصول و فنون روابط عمومی برای شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، طی سال های 1388 تا 1395
  • برگزاری کارگاه ارتباطات با رسانه ها در روابط عمومی برای کارشناسان روابط عمومی جهاددانشگاهی- مشهد، 1396
  • برگزاری کارگاه آموزشی ارتباطات موثر و تبلیغات هدفمند، برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی سازمان های دولتی در سنندج، سال 1390
  • برگزاری کارگاه سواد رسانه ای برای اعضای هیات علمی دانشگاه مذاهب اسلامی، سال 1397
  • برگزاری کارگاه سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی برای سازمان مدیریت صنعتی در سال 1399
  • کارگاه خبرنویسی و گزارش نویسی ویژه فعالان آب و تالاب کشور، سازمان محیط زیست کشور، سال 1399.
  • کارگاه آنلاین روزنامه نگاری سلامت، کرسی ارتباطات علم و فناوری یونسکو، سال 1399
  • کارگاه رویکردهای نوین در روابط عمومی برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی های سازمان بهزیستی کشور در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، سال 1400
  • کارگاه روابط عمومی و مدیریت شهری برای کارشناسان و مدیران روابط عمومی های شهرداری در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی، سال 1400

  • طرح های پژوهشی خاتمه یافته
  • مجری طرح پژوهشی «تحلیل الگوهای ارتباطات میان فردی والدین و فرزندان در خانواده در ایران(مطالعه موردی خانواده ساکن در شهر تهران)»، تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1397
  • مجری طرح پژوهشی «تحلیل عوامل و موانع دیالوگ بین نسلی درخانواده و ارائه راهبرد»، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1399
  • مجری طرح پژوهشی «بررسی رابطه استفاده از برنامه های ماهواره ای و همگرایی ارزش های اجتماعی بین نسلی». تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات 1392
  •  مجری طرح پژوهشی«تلویزیون و هویت ملی؛بازنمایی مولفه های هویت ملی در سریال های تاریخی درجه الف تلویزیونی(رساله دکتری)، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم ارتباطات،(1389)
  • مجری طرح پژوهشی«رسانه ها و انتخابات، چالش ها و فرصت ها. پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی(1390)
  • مجری طرح پژوهشی کارکرد پیامک و وبلاگ در رقابت های سیاسی در ایران. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی(1390)
  • مجری طرح پژوهشی موانع نظارت رسانه ای بر دولت. تهران: سازمان بازرسی کل کشور(1390)
  • مجری طرح پژوهشی بررسی رابطه استفاده از برنامه های ماهواره ای و همگرایی ارزش های اجتماعی بین نسلی. تهران: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات(1392)
  • مجری طرح پژوهشی«راهکارهای رسانه ای ایجاد احساس مشارکت عمومی در اصلاح الگوی مصرف»، مرکز تحقیقات صداوسیما(1387)
  • مجری طرح پژوهشی«بررسی موانع فراروی روابط عمومی ها درگذار به جامعه اطلاعاتی»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم ارتباطات(1389)
  • مجری طرح پژوهشی «ارزیابی سواد سلامت مردم تهران و عوامل موثر برآن»، مرکز مطالعات اجتماعی شهرداری تهران1395
  • همکار اصلی طرح پژوهشی«مخاطب شناسی موزه سیاسی- حقوقی جنگ ایران و عراق»، مجری طرح:دکتر خسرو قبادی، وزارت امورخارجه ایران(1391).
  • همکار اصلی طرح پژوهشی «بازنمایی روابط نسلی درسریالهای تلویزیونی»، مجری طرح: دکترفروزنده جعفرزاده پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی(1388)
  • همکاراصلی طرح پژوهشی«مخاطب شناسی شرکت خطوط لوله و مخابرات»، مجری طرح: دکتر فروزنده جعفرزاده پور، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی(1391)
  • همکار اصلی طرح پژوهشی «بررسی مسائل اجتماعی ایران». مجری: دکتر محمد عبداللهی،شهرداری تهران(1387)

  • طرح های پژوهشی در حال اجرا

 مجری طرح پژوهشی با عنوان «رسانه های جریان اصلی و کنشگری در همه گیری بحران کرونا؛ تحلیل تجربه روزنامه نگاران ایرانی» در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1400.

  • کتاب منتشر شده
  • ساعی، منصور(1391).رسانه و هویت ایرانی(مجموعه مقالات). تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی.
  • ساعی، منصور و ساعی احمد(1397)، تلویزیون های ماهواره ای و همگرایی ارزشی بین نسلی.، تهران: انتشارات علمی و فرهنگی

  • مقاله های منتشر شده در نشریات علمی پژوهشی
  • ساعی، منصور و بصیریان جهرمی، دهزاد، امیر حسین(1400). تحلیل موانع فراروی توسعة آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس ایران از منظر سیاست‌گذاران، مجریان سواد رسانه‌ای و متخصصان رسانه، فصلنامه مطالعات میان رشته‏ای ارتباطات و رسانه،  شماره 41، زمستان
  • ساعی منصور(1400)، عوامل و موانع فراروی فرصت های ارتباطی والدین و فرزندان درخانواده، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی و ارتباطات(انتشار آنلاین)
  • ساعی، منصور(1400)، ارتباطات میان فردی والدین و فرزندان در خانواده ایرانی (تحلیل تجریه فرزندان در خانواده های تهرانی)، فصلنامه فرهنگ- ارتباطات(انتشار آنلاین)
  • ساعی، منصور(1399). موانع ساختاری و حرفه ای نظارت رسانه ای بر کنش دولت در ایران، فصلنامه فرهنگ- ارتباطات، دوره 21، شماره 50، تابستان.
  • ساعی، منصور؛ حسینی مقدم محمد؛ و بصیریان جهرمی، حسین(1398). سنجش میزان سواد سلامت شهروندان تهرانی و عوامل مؤثر بر آن. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های ارتباطی. دوره 2، شماره 99، پاییز.
  • احمدی ثریا؛ المطهری، فریبا و ساعی، منصور (1398). بررسی پوشش خبری ارتقای سلامت در خبرگزاری های ایسنا، تسنیم و مهر، فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 15 ، شماره 55، تابستان.
  • کرمانی، حسین و ساعی، منصور(1396) مطالعه تاثیر استفاده از سایت های شبکه اجتماعی بر هویت قومی دانشگاه های تهران. فصلنامه مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ، سال هفتم شماره  ۱ (پیاپی ۱۳)،بهار و تابستان.
  • ساعی، منصور، ساعی، احمد و ساعی، حیات(1394). بررسی عوامل موثر بر سلامت اجتماعی معلمان؛ مطالعه موردی شهرستان بوکان. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات توسعه اجتماعی فرهنگی، دوره سوم، شماره 3، زمستان.
  • ساعی، منصور و وطنی، سونیا(1394). بررسی رابطه بین میزان بهره مندی از رسانه های نوین و میزان پایبندی نسل جوان به ارزش های اجتماعی، فصلنامه علوم اجتماعی شوشتر، سال نهم شماره 3(پیاپی 30)، پاییز.
  • ساعی، منصور؛ حیدری، حسین؛ و ساعی، احمد(1394). بررسی و تحلیل تغییرات ارزش‌های اجتماعی جوانان با تاکید بر نقش تلویزیون‌های ماهواره. فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات فرهنگی و ارتباطات، دوره 11، شماره 41، زمستان 1394.
  • ساعی احمد؛ حیدری، حسین؛ و ساعی، احمد(1393). تلویزیون های ماهواره ای و همگرایی ارزشی بین نسلی. فصلنامه علمی پژوهشی پژوهش های ارتباطی، سال بیست و یکم، شماره 2، پیاپی 21، زمستان.
  • ساعی، منصور و بروجردی علوی، منصور(1391). موانع فراوری روابط عمومی ها در گذار به جامعه اطلاعاتی. فصلنامه انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی، دوره اول، شماره 1، پاییز و زمستان.
  • جعفزاده پور، فروزنده؛ ساعی، منصور و جاروندی، رضا(1388). بررسی بازنمایی  الگوهای قدرت در سریال های تلویزیونی، پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال سوم، شماره دوم، تابستان.
  • ساعی، منصور(1389). بازنمایی ابعاد سیاسی تاریخی هویت ملی در سریال های تاریخی درجه الف تلویزیونی. دوفصلنامه علمی پژوهشی پژوهش سیاست نظری، سال هفتم ،شماره زمستان 88 و بهار 1389.

  • مقاله های منتشر شده در نشریات علمی  ترویجی و علمی تخصصی

  • جعفرزاده پور، فروزنده و ساعی، منصور(1389). بازنمایی روابط نسلی در سریال های تلویزیونی؛بررسی موردی سریال های نرگس،صاحبدلان، اولین شب آرامش ونقش برآب، دوفصلنامه علمی تخصصی پژوهش جوانان، فرهنگ و جامعه، شماره چهارم، بهار و تابستان.
  • ساعی، منصور(1389). بازنمایی نقد سیاسی و اجتماعی در رمان ها و داستان های آخوندزاده و جمال زاده، ماهنامه اطلاعات سیاسی، شماره 277 و 278.
  • ساعی، منصور(1387). روش تحقیق تاریخی؛شیوه ها و کابردهای آن در ارتباطات، فصلنامه علمی ترویجی رسانه، سال 19، شماره 1.
  • نوری مرادآبادی،یونس؛ ساعی،منصور؛ خواجه صالحی، زهره(1391). برون سپاری حلقه مفقوده در سازمان‌های مطبوعاتی ایران. فصلنامه رسانه ،  سال بیست و سوم، بهار 1391 - شماره 1.
  • ساعی، منصور، غفوریان، محمدمحسن، عسکرنیا، سارا(1392). موانع اداری- سازمانی نظارت رسانه ای بر سازمان های دولتی، سال پنجم، شماره 15، بهار.
  • ساعی، منصور و افتاده، جواد(1391). رسانه های اجتماعی و مشارکت اجتماعی. کتاب مجموعه مقالات رسانه های اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیت ها.
  • ساعی، منصور(1389). نقش رسانه ها در انتقال ارزشها و پدیده گسست نسلی. ماهنامه صدای جمهوری اسلامی ایران(رادیو)، سال هشتم، شماره 50.
  • ساعی، منصور؛ بصیریان جهرمی، حسین و ظهرالدینی، احسان(1399). رابطه بین کنشگری در اینستاگرام و میزان پایبندی به هویت دینی، فصلنامه علمی تخصصی مطالعات رسانه های جدید(مرکز تحقیقات صداوسیما)، مطالعات ماهواره و رسانه های جدید، شماره 22 (28 صفحه - از 65 تا 92 ) بهار.

  •  مقاله های ارائه شده کنفرانس داخلی و خارجی

  • Jafarzadehpour, F. and Saei, M. (2009). intergenerational Relationships in TV serials;Case study of Persian in Iranian television networks”. Catholic University of The Paper presented at Media+Generations Conference. 11-12 September 2009 Milan, Italy
  • منصور ساعی و حسین حیدری(1392). بررسی اثر مصرف رسانه ای فراغتی بر سبک زندگی جوانان، کنفرانس ملی سبک زندگی و اوقات فراغت، شیراز.
  • منصور ساعی و جوادنظری مقدم(1392). بررسی اثر شبکه های اجتماعی بر سبک زندگی؛با تاکید برسلامت اجتماعی. کنفرانس ملی بررسی ابعاد وظرفیت های شبکه های اجتماعی در ایران
  • منصور ساعی و فاطمه پورمعصوم(1392). روابط عمومی حرفه ای و شناخت رسانه ها، کنفرانس تخصصی روابط عمومی و حرفه ای گرایی، هتل سیمرغ.
  • منصور ساعی و حیسن کرمانی(1392). تاثیر فضای مجازی بر هویت قومی. کنفرانس ملی هویت و فضای مجازی
  • ساعی، منصور(1394). نقش روابط عمومی در مدیریت هویت برند. کنفرانس تخصصی روابط عمومی و حرفه ای گرایی، هتل سیمرغ.
  • ساعی، منصور(1393).چالش های نظارت رسانه ای بر دولت. نشست تخصصی ماهانه انجمن روابط عمومی ایران، سالن همایش های بانک پارسیان
  • ساعی، منصور(1397). روابط عمومی حرفه ای و مدیریت هویت برند، سیزدهمین همایش ملی روابط عمومی الکترونیکف تهران، 22 اردیبهشت ماه، سالن همایش های هتل المپیک.

  • یادداشت ها و مقاله های مطبوعاتی
  • ساعی، منصور(1386). اقتصاد و فرهنگ در مطالعات انتقادی ارتباطی. سایت تخصصی مرکز تحقیقات همشهری
  • ساعی منصور(1390). نقش اینترنت در توسعه اقتصادی و اجتماعی جهان سوم. ماهنامه مدیریت ارتباطات.
  • ساعی، منصور(1392).مصرف فرهنگی رسانه ای نسل های ایرانی؛ از گذشته تا جامعه شبکه ای، روزنامه شرق، 7تیرماه:
  • ساعی منصور(1393).چیستی و چرایی نظارت رسانه ای بر دولت. روزنامه اعتماد، 25 اسفندماه
  • ساعی، منصور(1393). جایگاه و کارکرد رسانه ها در حکمرانی خوب، روزنامه اعتماد 2 اردیبهشت ماه
  • ساعی، منصور(1392). گفتگوی نسل ها در ایران، روزنامه شرق، 6 مردادماه
  • ساعی، منصور(1382). نسل دوم مکتب فرانکفورت، روزنامه همشهری، بهار.

  • راهنمایی پایان نامه های دانشجویی
  • پایان نامه کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی تحت عنوان«بازنمایی هویت ملی در سریال تاریخی شهرزاد»، دانشجو: زهره میرخان صادقی، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی، دانشگاه سوره ، سال 1399.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد تبلیغ و ارتباطات فرهنگی تحت عنوان« بررسی رابطه بین فعالیت در اینستاگرام و میزان پایبندی به هویت دینی»، دانشجو: احسان ظهیرالدینی، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی، دانشگاه سوره، سال 1399.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت رسانه با عنوان «شناسایی موانع فراروی توسعة آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس ایران»، دانشجو: امیرحسین دهزاد، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 1398
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان « بررسی و ارزیابی تصویر عمومی از موسسه اعتباری ثامن به تفکیک گروه های اجتماعی»، دانشجو: محمد سعیدی فرد، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی، دانشگاه آزاد اسلامی، سال 1394.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان«بررسی رابطه بین مصرف رسانه های اجتماعی و رفتار خرید مصرف کنندگان(تحلیل کمپین نخریدن خودروی ایرانی در تلگرام)»، دانشجو:  داوود نوروزبیگی استاد راهنما: دکتر منصور ساعی، دانشگاه آزاد اسلامی، ، سال 1394.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان«بررسی اثر مصرف رسانه های نوین بر ارزشهای اجتماعی جوانان». دانشجو: سونیا وطنی، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی دانشگاه آزاد اسلامی، سال 1393
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان«بررسی موانع فراروی مطبوعات محلی درایفای کارکردهای مطلوب رسانه ای». دانشجو: حامد خویی، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی. دانشگاه آزاد اسلامی. سال 1392
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان «بررسی رابطه بهره مندی از تلویزیون های ماهواره ای و پاینبدی زنان به  هویت فرهنگی» دانشجو: معصومه طاهری، استاد راهنما: دکتر منصور ساعی، دانشگاه سوره، سال 1392

  • مشاوره پایان نامه های دانشجویی
  • پایان نامه کارشناسی ارشد حقوق تحت عنوان«موانع فراروی نظارت رسانه ای بر روی جرایم مالی»، محمد فراهانی، استاد مشاور: دکتر منصور ساعی، دانشگاه آزاد اسلامی، سال 1398.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت رسانه با عنوان « تحلیل شیوه های مدیریت راهبردی در تلویزیون های اسلامی برون مرزی؛ با هدف ارائه‌ی یک الگوی پیشنهادی برای شبکه تلویزیونی الثقلین»، دانشجو: علی زرکی دهزاد، استاد مشاور: دکتر منصور ساعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 1397.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت رسانه با عنوان «مطالعه همگرایی شبکه های خبری برون مرزی  صداو سیما با تاکید بر ارایه یک مدل پیشنهادی برای افزایش اثر بخشی»، دانشجو: فرزانه برون، استاد مشاور: دکتر منصور ساعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات، سال 1397.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان«بازنمایی ایدئولوژی در سریال تاریخی در چشم باد»، دانشجو:  شکوفه کریمی،  استاد مشاور: دکتر منصور ساعی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 1396.
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان «بررسی عوامل ارتباطی موثر بر وفاداری مشتریان شرکت پارس آنلاین، دانشجو: محبوبه بیغشی، استاد مشاور: دکتر منصور ساعی. دانشگاه آزاد اسلامی، سال 1393
  • پایان نامه کارشناسی ارشد علوم ارتباطات تحت عنوان «بررسی فاصله اجتماعی فرزندان از والدین و عوامل موثر بر آن». دانشجو: امید بهرامیان، استاد مشاور: دکتر منصور ساعی، دانشگاه شهید بهشتی، سال 1391.

  • سخنرانی در نشست ها و پنل های تخصصی
  • سخنرانی با عنوان «تلویزیون و هویت ملی»، در نشست تخصصی رسانه و هویت سازی، 3 آبانماه 1390، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • سخنرانی با عنوان «رسانه های اجتماعی و مشارکت اجتماعی» در نشست تخصصی رسانه های اجتماعی؛ ابعاد و ظرفیت ها، 17 دیماه 1390، پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی.
  • سخنرانی  با عنوان« رسانه های ماهواره ای و ارزش های اجتماعی بین نسلی» در نشست تخصصی شکاف نسلی، 18 اسفندماه 1391، دانشگاه آزاد اسلامی تهران شمال.
  • سخنرانی  با عنوان«چالش های نظارت رسانه ای بر سازمان های دولتی» در نشست ماهانه انجمن روابط عمومی ایران،  اسفندماه 1392. پژوهشکده فرهنگ هنر و معماری جهاددانشگاهی.
  • سخنرانیبا عنوان «ظرفیت ها و چالش های روابط عمومی حرفه ای در ایران» در نشست تخصصی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی،  سال 1397.
  • سخنرانی با عنوان «موانع و چالش های نظارت رسانه ای بر دولت در ایران» در نشست تخصصی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 1398.
  • سخنرانی با عنوان «رسانه ها و کنشگری در حوزه سلامت»، در نشست تخصصی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، 1398.
  • سخنرانی با عنوان «رسانه ها، جامعه و کنشگری در بحران»، در نشست تخصصی پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 1398.
  • سخنرانی با عنوان «رسانه ها و انقلاب اسلامی، تجربه و روندها» در سمینار یکروزه پژوهشکده مطالعات فرهنگی و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 1398
  • سخنرانی با عنوان «الگوهای ارتباطات میان فردی والدین و فرزندان در خانواده» در نشست تخصصی نقش خانواده در گذر ایمن از فضای مجازی، سال 1398
  • سخنرانی با عنوان «نقش رسانه ها در احیای امید»  در نشست تخصصی احیای امید با رویکرد مدیریت شهری در مرکزپژوش‏های شورای شهر شیراز، 1399
  • سخنرانی با عنوان«چالش های رسانه ها برای کنشگری در بحران»، در نشستش تخصصی ارتباطات بحران؛ نقش ارتباطات و رسانه ها در بحران» در دانشگاه علامه طباطبایی، سال 1399
  • سخنرانی با عنوان «چالش های  کنشگری روابط عمومی در بحران کوودی 19»، در نشست تخصصی روابط عمومی ایرانی و پاندمی کرونا در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، سال 1399.
  • سخنرانی با عنوان «مخاطب شناسی، هویت برند و روابط عمومی»، در نشست تخصصی روابط عمومی و سنجش افکار عمومی، در جهاد دانشگاهی واحد سنندج.
  • سخنرانی با عنوان «چالش های فراروی رسانه های جریان اصلی در مقابله با فساد و قانون گریزی ها در ایران» در پیش نشست «جایگاه رسانه ها در توسعه اقتصادی ایران» در همایش ملی بازشناسی چالش های رشد اقتصادی در ایران، تببین موانع تولید و بهسازی راهبردها و سیاست ها،  شهریورماه 1400.

  • گفتگو و مصاحبه با رسانه ها
  • «رسانه ها و پدافند غیر عامل»، گفتگوی اختصاصی منصور ساعی با شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی ایران در مورد در سه برنامه یک ساعته، اسفندماه 1390.
  • «رسانه با مخاطب می ماند  و رشد می کند»، در گفتگو با هفته نامه سروش وابسته به سازمان صداوسیما، بهمن 1390.
  • «نقد اندیشه های مک لوهان»، درگفتگو با ماهنامه مدیریت ارتباطات، اسفند1390.
  • «رسانه های محلی نه روزنامه نگار حرفه ای دارند نه روزنامه دار»، گفتگوی اختصاصی با ماهنامه مدیریت ارتباطات، دی ماه 1391.
  • «رسانه ها و سبک زندگی، نقد ترویج سبک زندگی در تلویزیون ایران»،گفتگوی اختصاصی با سایت فردانیوز، دی 1391.
  • «دنیای آنلاین، ادامه دنیای آفلاین نیست»، گفتگوی اختصاصی با سایت شفقنا، یکم اسفند 92.
  • «تجربه تلخ توقیف رسانه ها را محافظه کار کرده است»، گفتگوی اختصاصی با سایت خبری تدبیر درمورد اهمیت نظارت رسانه ای بر دولت، فروردین ماه 1393.
  • «خبرنگار در کسوت دیپلمات»، گفتگو با روزنامه ایران، یکم مردادماه 1393.
  • « مدیران سازمان ها به روابط عمومی نگاهی حاشیه ای و فرعی دارند»، در میزگرد رادیوگفتگو با حضور منصور ساعی، میرزابابامطهری نژاد و امیرعباس تقی پور، دی ماه 1393.
  • «سرفصل های رشته روابط-عمومی خانه تکانی می خواهد»، گفتگوی اختصاصی با سایت خبری شفقنا، بهمن 1393.
  • «روابط عمومی حرفه‌ای محصول مسئولیت اجتماعی است»، در گفتگو با سایت چهارمین کنفرانس حرفه‌ای‌گرایی در روابط‌ عمومی، مردادماه 1395.
  • «رنگین کمان هویت ایرانی» در مورد نقش نظام آموزشی و رسانه ها درگفتگوی اختصاصی با دوماهنامه شوق تغییر، 1397.
  • «فیلتر شکست؛میزگردی در روزنامه قانون با حضور منصور ساعی، شفیع بهرامیان، مینوبدیعی و... » در مورد آثار و پیامدهای سیاست فیتلرینگ تلگرام و رسانه های اجتماعی، روزنامه قانون، 1397.

  • عضویت در انجمن های علمی و حرفه ای
  • عضو پیوسته انجمن روابط عمومی ایران
  • عضو پیوسته انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات

  • جوایز و افتخارات
  • پژوهشگر برگزیده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال 1392؛ عنوان پژوهش: بررسی رابطه میزان استفاده از تلویزیون های ماهواره ای و همگرایی ارزشی بین نسلی. کارفرما: پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات.
  • وبلاگ برتر در حوزه ارتباطات و روابط عمومی در همایش روابط عمومی الکترونیک در سال 1388؛  عنوان وبلاگ: راه ارتباطات.
آخرین ویرایش۱۷ اسفند ۱۴۰۰