گزارش جلسه‌ی هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارکنان وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور

۲۷ مهر ۱۴۰۰ | ۱۵:۲۰ کد : ۲۱۴۲۴ مهمترین
تعداد بازدید:۶۸۰
گزارش جلسه‌ی هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارکنان وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور

گزارش جلسه‌ی هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارکنان وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور

جلسه‌ی هیأت اندیشه‌ورز بسیج کارکنان وزارتخانه‌ها و نهادهای کشور، 27 مهرماه 1400 با حضور با حضور نخبگان و فرهیختگان وزارتخانه‌های مختلف برگزار شد. در این مراسم که به میزبانی پایگاه بسیج کارکنان پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، سرهنگ پاسدار «وحید تیموری»، به‌عنوان فرمانده جدید بسیج ادارات تهران بزرگ نیز حضور داشتند.
در ابتدای جلسه دکتر حسین نصیرزاده، فرمانده مرکز مقاومت بسیج کارکنان وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و رئیس هیأت اندیشه‌ورز طی سخنانی گفت: مأموریت و رسالت ما همان چیزی است که مقام معظم رهبری می‌فرمایند و در آغاز نشست طی کلیپی به «جایگاه علم در رشد کشور» تأکید شد. آن‌چه برای ما اهمیت دارد، بحث ظرفیت‌افزایی هیأت‌های اندیشه‌ورز ادارات و وزارتخانه‌های مختلف است که خوشبختانه جمع حاضر نیز از نخبگان ادارات و وزارتخانه‌ها هستید.
دکتر نصیرزاده تأکید کرد: هیأت اندیشه‌ورز بسیج در دو محور؛ توانمندسازی بسیجیان و کمک به توانمندسازی دستگاهها فعالیت می‌کند و بنا داریم به تحقق دولت اسلامی و ارتقاء نظام اداری کمک کنیم که نظرات جمع و دیدگاه‌های دیگر اعضای وزاتخانه‌ها را می‌گیریم تا ان‌شاءالله منشاء خیر و برکت باشد و در راستای فرمایشات حضرت آقا که فرمودند «هیأت‌های اندیشه‌ورز را در بسیج تشکیل دهید»، عمل کنیم.
وی گفت: ان‌شاءالله در جلسات آتی از یک نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی نیز دعوت به‌عمل می‌آوریم تا جلسات ما تخصصی‌تر و اثرگذارتر برگزار شود. نصیرزاده در خاتمه‌ی سخنانش از دکتر منوچهر صابر، فرمانده پایگاه بسیج کارکنان پژوهشگاه و میزبانی این مرکز علمی تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه‌ی مراسم دکتر فرزاد زیویار نیز طی سخنانی گفت: ما به‌عنوان خادمان بسیج باید سعی کنیم اخلاق حسنه و حرفه‌ای داشته باشیم که با عنوان بسیجی وظایف‌مان سنگین‌تر می‌شود.
دکتر زیویار تأکید کرد: آمریکا بیش از هزار اندیشکده دارد که به دولت‌ها کمک می‌کنند و ما هم باید با هم‌فکری به نحوی با مسائل و مشکلات دستگاه‌ها برخورد کنیم که بتوانیم به آنها راه حل و راه‌کار بدهیم.
همچنین در این مراسم دکتر موسی نجفی، رئیس جدید پژوهشگاه ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین، گفت: در ابتدای سخنانم توصیه می‌کنم، کتاب «انسان 250 ساله» که مجموعه‌ای از بیانات مقام معظم رهبری درباره‌ی زندگی سیاسی_مبارزاتی ائمه‌ی معصومین علیه‌السلام هست، را بخوانید.
دکتر نجفی تأکید کرد: در کشور ما دو جریان وجود دارد که متأسفانه برخی یأس و ناامیدی را به مردم منتقل می‌کنند و جریانی هم هستند که ناامید نمی‌شوند و می‌دانند که تمدن اسلامی نه‌تنها قابل فروپاشی نیست، بلکه اکنون با تمدن غرب رقیب شده‌ایم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم.

سرهنگ تیموری: حلقه‌ی مدیریتی 40ساله باید پاره شود


در ادامه، اعضای حاضر نیز در فضایی صمیمی به بیان ایده‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند که سرهنگ پاسدار وحید تیموری نیز ضمن نکته‌برداری از بحث‌های مطرح‌شده در این نشست گفت: نشست خوبی بود اما باید از جلسات آینده بر اساس محورها و موضوعات مشخص شده، جلسات را تشکیل دهیم، ضمن اینکه نمایندگان مراکز مختلف نیز هرچه سریع‌تر تعیین و تثبیت شوند تا هیأت اندیشه‌ورز به‌عنوان ظرفیتی که در مجموعه‌هاست، نتایج خوبی را در پی داشته باشد.
سرهنگ تیموری ادامه داد: 40 سال است همه‌ی ما در این انقلاب نقش داشته‌ایم اما چرا حالا می‌گوئیم، وضع خوبی نداریم؟! چون برخی کار نکرده‌ایم و به‌دنبال منافع حزبی، گروهی و تیمی خودمان بوده‌ایم و باید حلقه‌ی مدیریتی که 40 سال است شکل گرفته، پاره شود و تا زمانی‌که حلقه‌ی مدیریتی 40 ساله به‌هم نریزد، تحولی در این کشور شکل نمی‌گیرد و یکی از اتفاقاتی که در گام دوم انقلاب باید شکل بگیرد، همین موضوع است.
وی تأکید کرد: ما از ارثیه‌ی آباء و اجدادمان 40 سال استفاده نمی‌کنیم اما برخی از این مدیران حدود 40 سال است که در این کشور مدیریت می‌کنند که ما باید در کنار استفاده از تجربه‌ی پیش‌کسوتان به مدیران جوان هم اعتماد کنیم تا نارسایی‌ها را پوشش دهیم که این امر در گام دوم انقلاب اتفاق می‌افتد و من قبول ندارم که این دولت، آخرین فرصت انقلاب است اما اشتباهاتمان باید کمتر شود.
سرهنگ تیموری در خاتمه‌ی سخنانش از میزبانی پژوهشگاه و پیگیری‌های دکتر منوچهر صابر در برگزاری هرچه بهتر این نشست، تشکر و قدردانی کرد./ش

کلید واژه ها: بسیج بسیج کارکنان هیأت اندیشه‌ورز سرهنگ تیموری


نظر شما :