دوره آموزشی نظریه انسجام و پیوستگی متون

۲۸ دی ۱۳۹۴ | ۱۷:۵۵ کد : ۱۲۶۹۴ اخبار
تعداد بازدید:۱۰۴۶

 

نظریه انسجام و پیوستگی متون را هلیدی و رقیه حسن درسال 1976مطرح کردند و اکثر تحقیقات انجام­شده در زمینه انسجام در رشته زبان­شناسی و ادبیات­فارسی مربوط به نظریه این دو پروفسور زبان­شناس است. اما دکتر طاهره ایشانی طی سفری که برای فرصت مطالعاتی به دانشگاه مک-کوآری به استرالیا کردند پس از گفتگو و استفاده از راهنماییهای این دو، دریافتند که هلیدی و رقیه حسن این نظریه را در سال 1985 بسط و در بسیاری از زمینه­ها تغییر داده­اند. بنابراین ایشان در صدد برآمدند با برگزاری کارگاهی این نظریه را با راهکاری تازه معرفی کنند که هم برای دانشجویان زبان­شناسی و هم برای دانشجویان ادبیات فارسی کاربردی و مفید باشد.

در این درسگفتار دکتر طاهره ایشانی ضمن بررسی این نظریه و ضرورت کاربرد آن در متون، به بررسی عوامل و زنجیره­های انسجام و نیز هماهنگی انسجام در متون مورد نظر خواهند پرداخت. همچنین عوامل انسجام در شعر را نیز بررسی خواهند کرد.

 برای مشاوره و ثبت نام در دوره، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16 با شماره تلفن  88624485-021 سرکار خانم عبدالهی تماس بگیرید.

برای اطلاع از برنامه آموزش‌های تخصصی کاربردی علوم انسانی پژوهشگاه، لطفا لینک کانال مرکز را به اطلاع دوستان خود، متخصصان و علاقمندان برسانید  workshopihcs @


نظر شما :