روز جهانی ارتباطات

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۲:۲۴ کد : ۲۲۴۸۰ اخبار مدیریت فرهنگی آرشیو اخبار مهمترین اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۳۴۴
بمناسبت روز جهانی ارتباطات
روز جهانی ارتباطات

 

 شعار روز جهانی ارتباطات ۲۰۲۲ میلادی: «فناوری‌های دیجیتال در خدمت سالمندان»

 *اتحادیه جهانی مخابرات با هدف افزایش آگاهی و دانش جوامع در جهت کاهش شکاف دیجیتال، شعار سال خود را در روز جهانی ارتباطات مصادف با ۱۷ می (۲۷ اردیبهشت ماه) اعلام کرد.

  با توجه به روند رو به افزایش سالمندی جهانی در سال‌های اخیر و نیاز مبرم به بهره مندی این قشر از فناوری‌های دیجیتال، شعار روز جهانی ارتباطات امسال با عنوان «فناوری‌های دیجیتال در خدمت سالمندان» انتخاب شده است.

 هدف از انتخاب این شعار، آگاهی‌بخشی و بهره‌مندی از خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) در حمایت از سالمندان برای سالم ماندن از لحاظ فیزیکی، عاطفی و مالی، همچنین دستیابی به سالمندی سالم‌تر و پایداری سیستم‌های اقتصادی و بهداشتی حیاتی برای ایشان، حمایت از ساخت شهرهای هوشمند، مبارزه با تبعیض‌های مبتنی بر سن در محل کار و تضمین مالی افراد مسن است.

  اتحادیه جهانی مخابرات، در بیانیه خود به مناسبت بزرگداشت این روز، ابراز امیدواری کرده است که ابتکارات و خلاقیت‌ها با محوریت فناوری‌های دیجیتال به ارتقا کیفیت زندگی افراد سالمند در جهان بینجامد.

  روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی را به رسانه ها که رسالت تنویر افکار عمومی را بر دوش می کشند و روابط عمومی ها که حلقه ارتباط دستگاه های  دولتی و غیر دولتی با مردم هستند، تبریک عرض نموده، با این امید که شاهد ارتقای روزافزون این نهادهای مدنی در کشور باشیم. باشد که میوه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات را برای شتاب دادن به رشد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و توسعه پایدار ایران عزیز به کار گیریم.


نظر شما :