بازدید از موزه کاخ گلستان و موزه ملی ایران

۲۰ بهمن ۱۴۰۰ | ۱۲:۲۸ کد : ۲۲۲۰۱ اخبار مدیریت فرهنگی مهمترین اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۶۲۳
همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت؛ بازدید از موزه کاخ گلستان و موزه ملی ایران همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز دوشنبه ۱۸ بهمن ماه، تعدادی از پژوهشگران و همکاران پژوهشگاه از موزه کاخ گلستان و موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) بازدید کردند.

همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت گرفت؛


بازدید از موزه کاخ گلستان و موزه ملی ایران


همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، روز دوشنبه 18 بهمن ماه، تعدادی از پژوهشگران و همکاران پژوهشگاه از موزه کاخ گلستان و موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) بازدید کردند.

بر اساس این گزارش؛ در این بازدید که به همت مدیریت فرهنگی و پایگاه بسیج پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی انجام شد،
حاضران ابتدا از کاخ گلستان که شامل مجموعه‌ای از بناهای تاریخی در استان تهران است، دیدار کردند.

 بر طبق این گزارش؛ تاریخچه این کاخ به زمان شاه عباس صفوی( 988 ه.ق) بر می گردد و این کاخ به‌لحاظ معماری و ارزش آثار هنری و تاریخی‌اش، یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی کشور به شمار می‌رود.

بنابراین گزارش؛ کاخ مذکور از بخش‌های مختلفی همچون ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض تشکیل می‌شود که ایوان تخت مرمر و خلوت کریمخانی متعلق به دوران کریمخان زند و از قدیمی‌ترین بناهای مجموعه گلستان هستند.

همچنین، در ادامه همکاران و پژوشگران از موزه ملی ایران (موزه ایران باستان) که از قدیمی‌ترین، مهم‌ترین، بزرگ‌ترین و  غنی‌ترین موزه های ایران است؛ بازدید به عمل آوردند.

بر اساس این گزارش، این موزه به دو بخش ایران باستان و دوران اسلامی تقسیم می‌شود که در بخش ایران باستان، اشیای تاریخی از دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانی نگهداری می شود.


در ادامه گزارش تصویری این بازدید را مشاهده  می نمایید.

فایل 1 /file/download/news/1644397203-img-1490.jpg

فایل2 -/file/download/news/1644397408-img-1403.jpg

فایل 3-/file/download/news/1644397488-img-1515.jpg

فایل 4- / file/download/news/1644397217-img-1422.jpg


نظر شما :