بازدید از مزار شهدا و موزه عبرت همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۲ کد : ۲۰۵۳۳ اخبار مدیریت فرهنگی مهمترین اخبار فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۰۹
بازدید از مزار شهدا و موزه عبرت همزمان با  ایام الله دهه مبارک فجر

 

بازدید از مزار شهدا و موزه عبرت همزمان با

ایام الله دهه مبارک فجر در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

به همت مدیریت فرهنگی پژوهشگاه و همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در روز یکشنبه 19 بهمن با برگزاری زیارت از بهشت زهرا و مرقد شهداء و همچنین مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی،  امام خمینی (ره) ، همکاران پژوهشگاه با قرائت فاتحه با آرمانهای امام و انقلاب تجدید پیمان نمودند.  همچنین در گلزار شهدا به غباروبی مزار شهدا و قرائت فاتحه به شهدای بزرگ مردان افتخار آفرین انقلاب اسلامی پرداختند.

همچنین تعدادی از پژوهشگران و همکاران پژوهشگاه در روز سه شنبه29 بهمن 1399 از موزه عبرت تهران بازدید کردند.

موزه عبرت تهران در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره) است که مخوف‌ترین شکنجه‌گاه ایران به شمار می‌رود محلی که تا واپسین روزهای حکومت پهلوی محبس و شکنجه‌گاه آزادمردان و شیرزنانی بود که جرمشان تنها وتنها فریاد عدالتخواهی و آزادی و رهایی سرزمین مادری‌شان از زیر یوغ ظلم و ستم حکومت جابر و آلت دست بیگانه بود.

این زندان در سال 1311 به دستور رضا شاه پهلوی در چهار طبقه به دست معماران آلمانی ساخته شد، ساخت سازه‌ای در قلب تهران در مجموعه نظمیه که راه فراری به بیرون نداشت و اولین زندان مدرن ایران به شمار می‌رفت. در دوره‌ پهلوی دوم، این موزه در اختیار کمیته‌ مشترک ضدخرابکاری قرار گرفت که برای بازداشت و شکنجه زندانیان سیاسی استفاده می‌شد و از همین جهت، عنوان مخوف‌ترین زندان کشور را از آن خود کرد.

 عکس‌های منتخب این مراسم را در ادامه این گزارش می‌توانید مشاهده کنید.


نظر شما :