برگزاری مراسم روز دانشجو در اردوگاه شهید باهنر

۰۲ دی ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۵ کد : ۱۸۹۷۷ اخبار مدیریت فرهنگی مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۵۵۷

به مناسبت گرامیداشت 16 آذر، روز دانشجو، معاونت کاربردی سازی علوم انسانی و فرهنگی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اقدام به برگزاری مراسمی به همین مناسبت کرد. این مراسم روز یکشنبه مورخ 17آذرماه از ساعت 9 تا 15، در اردوگاه شهید باهنر  با حضور جمعی از دانشجویان، استادان و کارکنان  پژوهشگاه برگزار شد.


مراسم یادشده با قرائت قرآن، پخش سرود ملی و خیرمقدم جناب آقای دکتر قبادی، رئیس محترم پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی آغاز شد،  ایشان این روز را به دانشجویان تبریک گفتند. آقای دکتر قبادی، نگاه قهرآمیز جامعه دانشگاهی پیش از انقلاب به آمریکا را بدلیل دخالت در سقوط دولت مردمی وقت دانستند و اظهار داشتند بعداز 16آذرماه جریان دانشجویی به نهاد دانشجویی تبدیل شد. ایشان، وظیفه نخست این نهاد را پرسشگری از کسانی دانست که سرنوشت امور را در دست دارند که این پرسشگری باید مبتنی بر اطلاعات و آگاهی باشد. ایشان خاطرنشان کرد، عدالت گرایی در بستر اجتماعی باید انجام شود و لازمه آن وجود آزادی است.


در ادامه سرکار خانم دکتر پارساپور، سرپرست معاونت کاربردی سازی علوم انسانی و فرهنگی پژوهشگاه، ضمن تشکر از تلاشهای آقای دکتر معتمدی، آقای دکترصادقی زاده را بعنوان سرپرست جدید مدیریت فرهنگی معرفی کردند. آقای دکتر صادقی زاده نیز پس از تشکر از مدیریت پیشین به دلالت های تاریخی و معناشناختی 16آذر پرداختند و این روز را یادآور مقاومتی دوگانه در برابر استعمار خاجی و استبداد داخلی دانستند؛ مقاومتی که در دوران انقلاب اسلامی در دو شعار استقلال و آزادی تجلی یافت.


برنامه با بخش‌های متنوعی همچون اجرای موسیقی، برگزاری مسابقه در بین دانشجویان همراه با جوایز نقدی، پخش کلیپ مرور وقایع 16آذرماه سال 1332، پخش کلیپ عکسهای برگزیده دانشجویان پژوهشگاه همراه بود. از بخشهای دیگر این برنامه، سخنرانی آقای دکتر فاضلی با موضوع مسئولیت اجتماعی دانشجو در ایران کنونی بود که مورد استقبال دانشجویان نیز قرار گرفت.


همچنین، یکی از دانشجویان پژوهشگاه طی صحبتی کوتاه، ضمن تشکر از برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در پژوهشگاه، خواستار فرصت دادن به دانشجویان برای اظهارنظر پیرامون مسائل مختلف روز و جامعه شد.


در پایان مراسم ضمن اهدای احکام شورای صنفی دانشجویان، نفرات برتر رشته های مختلف ورزشی که در مسابقات المپیاد دانشجویی موفق به کسب مقام شده بودند، معرفی و مورد تجلیل قرار گرفتند. عکسهای منتخب این مراسم را در ادامه این گزارش میتوانید مشاهده کنید.


نظر شما :