بازدید دانشجویان و همکاران از موزه ملی ایران و موزه آبگینه

۲۹ مهر ۱۳۹۷ | ۱۰:۲۲ کد : ۱۷۳۳۲ آرشیو اخبار مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۸۷۶

بازدید دانشجویان و همکاران از موزه ملی ایران و موزه آبگینه

 

در راستای آشنایی پژوهشگران و کارشناسان علوم انسانی با تاریخ، فرهنگ و تمدن ایران اسلامی، معاونت فرهنگی- اجتماعی پژوهشگاه با هماهنگی به عمل آمده با سازمان گردشگری و میراث فرهنگی برنامه بازدید از مجموعه موزه ملی ایران و موزه آبگینه را در روز شنبه ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۷ فراهم نمود.

در این بازدید که با حضور تعدادی از دانشجویان و همکاران پژوهشگاه انجام شد، حاضران ابتدا با آثار و گنجینه مجموعه موزه ملی ایران شامل موزه ایران باستان و موزه دوران اسلامی آشنا شدند. در موزه ایران باستان که سر در آن با الهام از طاق کسرای ساسانی طراحی شده است، در دو طبقه آثار هزاره پنجم پیش از میلاد تا پایان دوران ساسانی به نمایش گذاشته شده بود. در ساختمان مجزایی از موزه ملی ایران نیز، موزه دوران اسلامی قرار داشت که همراهان از گنجینه دوره های مختلف بعد از اسلام بازدید نمودند.

 در بخشی دیگری از این برنامه از موزه آبگینه که در خانه قدیمی قوام السلطنه (سیاست مدار اواخر دوران قاجار و اوایل دوره پهلوی) قرار دارد و در آن مجموعه ای از سفالها و شیشه ها از دوران های مختلف تاریخ گردآوری شده است، بازدید به عمل آمد. نمای بیرونی ساختمان و طراحی داخلی این موزه نیز، با تلفیق معماری ایرانی و اروپایی، بنایی ماندگار را به جا گذاشته که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

گزارش تصویری این بازدید را در زیر مشاهده نمایید.


نظر شما :