مراسم ترحیم و بزرگداشت دکتر فرزاد جعفری برگزار شد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۹ کد : ۱۶۸۹۷ اخبار مدیریت فرهنگی مهمترین اخبار
تعداد بازدید:۸۷۶
دکتر قبادی: از شخصیت والای مرحوم جعفری دو نکته مهم را استنباط می کنم: یکی خودساختگی و دیگری وارستگی. دکتر رادفر: مرحوم فرزاد جعفری به معنای واقعی کلمه محقق بود که خیلی زود از جمع ما رفت.

مراسم ترحیم و بزرگداشت دکتر فرزاد جعفری روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۹۷ با حضور خانواده آن مرحوم در سالن حکمت پژوهشگاه علوم انسانی برگزار شد. در این مراسم دکتر قبادی، رئیس پژوهشگاه ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم گفت: بنده از شخصیت والای مرحوم جعفری دو نکته مهم را استنباط می کنم: یکی خودساختگی و دیگری وارستگی که این دو باهم مرتبط هستند و شاید به همین دلیل بود که او اصلا بیماری اش را باور نمی کرد.

قبادی افزود: آخرین بار که با مرحوم جعفری تماس گرفتم، واقعا سکوت معنادار و آرامش ژرفی داشت که این نکات از ویژگی های انسان های بزرگ به شمار می آید. او انسانی کم ادعا، کم حرف اما سختکوش و پرکار بود که یکی از نشانه های انسان های بزرگ این است که عرض حیات شان باید بیشتر مطالعه شود نه طول عمرشان. زنده یاد جعفری با عمر اندک در حقیقت، عمر خیلی طولانی و ماندگاری از خود به نمایش گذاشته است که در عین همدردی با خانواده ایشان، تبریک هم عرض می کنم که چنین انسان شایسته، وارسته و خودساخته ای را به جامعه تحویل داده اند.

وی تأکید کرد: پژوهشگاه همکار فاضل و صادقی را از دست داد که باید به خودمان هم تسلیت بگوئیم. امیدوارم پروردگار متعال با فضل جبران ناپذیر خودش در این ماه عزیز برای خانواده اش جبران کند و به خانواده گرامی اش مخصوصا مادر بزرگوارش صبر و آرامش عطا کند.

 

همچنین دکتر یوسف محمدنژاد رئیس پژوهشکده زبان و ادبیات نیز طی سخنانی کوتاه گفت: ما همکار ارزشمند و دانشمندی را از دست دادیم چون دکتر فرزاد جعفری با آن پشتکار و دانشی که داشتند بی شک به یکی از افراد برجسته فرهنگ نویسی و پژوهشی کشور تبدیل می شدند اما متأسفانه ما او را خیلی زود از دست دادیم. محمدنژاد تأکید کرد: مرحوم جعفری فردی صادق و بی آلایش بود و غرور روستایی خاصی داشت که همیشه بدان افتخار می کرد.

دکتر ابوالقاسم رادفر نیز با اشاره به آشنایی اش با مرحوم جعفری از سال ۸۴ گفت: واقعا خیلی دشوار است که باور کنم چنین فردی امین، صادق و اهل دانش را از دست داده ایم. او انسانی والا و شایسته بود که همیشه لبخند بر لب داشت و با آرامش صحبت می کرد. همیشه در پی جستجوی متون به ویژه متون نسخه های خطی بود. او به معنای واقعی کلمه محقق بود که زود از جمع ما رفت. متأسفانه بسیاری از کارهای آن مرحوم به صورت برگه و یادداشت باقی ماندند که نتوانست آنها را سروسامان دهد و منتشر کند.

وی در خاتمه گفت: واقعا به خانواده مرحوم جعفری تبریک عرض می کنم چنین فرزند وارسته، برومند و اخلاقمداری را تربیت کردند که واقعا او انسان متعهد و متعبدی بود و حیف شد خیلی زود از میان ما رفت.

لازم به ذکر است دکتر فرزاد جعفری متولد سال ۱۳۵۷بود که بامداد جمعه ۱۴ اردیبهشت ۹۷ به دلیل بیماری از ناحیه کبد در بیمارستان طالقانی تهران، جان به جان آفرین تسلیم کرد.

روحش شاد و یادش گرامی باد.


نظر شما :