کارگاه یک روزه «زندگی هدفمند: طراحی آینده» با حضور دکتر شاهین فرهنگ

۱۷ تیر ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۱ کد : ۱۵۴۰۴ اخبار مدیریت فرهنگی
تعداد بازدید:۱۱۵۵
کارگاه یک روزه «زندگی هدفمند: طراحی آینده» با حضور دکتر شاهین فرهنگ


به همت معاونت فرهنگی- اجتماعی، کارگاه یک روزه «زندگی هدفمند: طراحی آینده» با حضور دکتر شاهین فرهنگ از روانشناسان برجسته کشور برگزار شد. وی در این کارگاه که با استقبال قابل توجه از سوی مخاطبان مواجه شد، به بحث «هدف زندگی» پرداخت و اظهار داشت: هدف خواسته­ای است دقیق و روشن که به محض اعلام و بارها پس از آن ذهن ما را درگیر می­کند تا احتمال رسیدن به خواسته بیشتر شود.

وی تأکید کرد: اهداف انسان باید دقیق و روشن و در عین حال بزرگ باشد تا بتواند انسان را به حرکت در مسیر اهداف وادارد، چنانچه امام علی (ع) نیز می فرمایند بزرگ فکر کن و کوچک عمل کن. همچنین اهداف باید هم شامل جنبه مادی زندگی باشد و هم ابعاد معنوی زندگی را دربرگیرد تا انسان از حالت اعتدال خارج نشود.

دکتر فرهنگ با ذکر مثال های متعدد خاطر نشان کرد: 80 درصد از موانع رسیدن به اهداف، درونی و مرتبط با خود فرد است و تنها 20 درصد از موانع بیرونی و به محیط پیرامونی انسان برمی گردد.

این روانشناس برجسته با برشمردن ویژگی های انسان های موفق تأکید کرد: انسان های موفق بیشتر از دیگران شکست می­خورند و در عین حال هیچگاه تسلیم نمی­شوند. بنابراین کسانی که تسلیم می­شوند هیچ گاه موفق نمی­ شوند. از امام علی (ع) نیز روایت است که اگر می­خواهی در زندگی به اوج برسی در زندگی تسلیم نشود.

وی در مورد نحوه طراحی یک زندگی هدفمند اظهار داشت:  اگر می خواهید زندگی هدفمندی داشته باشید، از همین الان شروع کنید. ابتدا هدف یک ماهه ­ای در نظر بگیرید و آن را روی کاغذی بنویسید و جایی بگذارید که جلوی دیدتان باشد و هر لحظه آنرا ببینید تا در ذهنتان رسیدن به آن هدف نهادینه شود . اما اگر پس از موعد مقرر موفق نشدید، نا امید نشوید و از نو شروع کنید و بعد اهداف چند ماهه برای خودتان بنویسید. به همین ترتیب اهداف سالانه و...  را طراحی و در نهایت پیگیری کنید.

دکتر فرهنگ در پایان خاطر نشان کرد: برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید و هیچگاه نا امید نشوید. مانند انسانی باشید که زمین می­خورد و دوباره بلند می­شود و به راه خود ادامه می­دهد. مانند انسانی نباشید که زمین می­خورد و از بلند شدن و ادامه دادن به بقیه راه نا امید می­ شود.







فایل های ضمیمه


نظر شما :