بازدید رئیس مرکز حقوق بشر دانشگاه سوئد از پژوهشگاه

۰۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۵۲۳۹ اخبار مدیریت فرهنگی
تعداد بازدید:۶۵۶
 بازدید رئیس مرکز حقوق بشر دانشگاه سوئد از پژوهشگاه

 در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری پژوهشگاه با کمسیون حقوق بشر اسلامی، معاونت فرهنگی- اجتماعی پژوهشگاه روز دوشنبه اول خردادماه میزبان  دکتر مورتن کی رم رئیس مرکز حقوق بشر دانشگاه لوند سوئد بود. در ابتدای این نشست که تعدادی از اعضای هیأت علمی نیز حضور داشتند، دکتر ربانی زاده معاون اداری، مالی و مدیریت منابع پژوهشگاه ضمن خوشامدگویی، توضیحات کوتاهی در مورد پژوهشگاه بیان نمود. سپس دکتر ضیایی فر دبیر کمسیون حقوق بشر اسلامی پیرامون همکاری های کمسیون با مراکز حقوق بشر در جهان و همچنین همکاری های پیشین  پژوهشگاه و کمسیون توضیحاتی ارائه نمود.

در ادامه دکتر علوی پور مشاور رئیس پژوهشگاه و رئیس حوزه ریاست به صورت تفصیلی پژوهشکده ها، مراکز تحقیقاتی و بخشهای مختلف پژوهشگاه را معرفی نمود و آماری از تعداد اساتید، دانشجویان و طرحهای تحقیقاتی پژوهشگاه ارائه نمود. دکتر مرتون کی رم نیز ضمن تشکر از توضیحات ارائه شده، به معرفی مرکز حقوق بشر دانشگاه لوند سوئد و همچنین تشریح 4 زمینه پژوهشی و کاری این مرکز شامل چگونگی ایجاد جامعه شمول گرا با حفظ حقوق بشر، حقوق بشر و مهاجرین، توسعه اقتصادی و حقوق بشر، و فساد و حقوق بشر پرداخت و  برای همکاری با پژوهشگاه اعلام آمادگی نمود.

 در نهایت مقرر شد که پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مرکز حقوق بشر دانشگاه لوند سوئد به طور مشخص در سه زمینه با یکدیگر همکاری داشته باشند. اولین زمینه برگزاری سمینار مشترک پیرامون حقوق بشر با حضور اساتید ایرانی و اروپایی است که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد. علاوه بر این تفاهم شد که در دراز مدت زمینه تبادل دانشجو به صورت متقابل فراهم گردیده  و رشته حقوق بشر به عنوان حوزه میان رشته ای  نیز در پژوهشگاه  ایجاد گردد.

در انتهای این نشست  اعضای هیأت علمی  به گفتگو و تبادل نظر با دکتر کی رم پیرامون مفاهیم و مسائل حقوق بشر در اروپا و ایران پرداختند و هدیه ای نیز به رسم یادبود از طرف پژوهشگاه به ایشان اهدا گردید.






فایل های ضمیمه


نظر شما :