بازتاب نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان شناسی

۲۵ اسفند ۱۳۹۵ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۵۰۲۲ آرشیو اخبار
تعداد بازدید:۸۳۶
بازتاب نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان شناسی

نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان شناسی امروز سه شنبه ۱۷ اسفند با حضور استادان زبان شناسی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در پژوهشگاه علوم انسانی برگزار می‌شود .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست کتاب‌خوان تخصصی «زبان شناسی» امروز سه شنبه ۱۷ اسفندماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود. این برنامه پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان در حوزه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی است .

در این نشست آزیتا افراشی، آتوسا رستم‌بیک و حسین صافی به معرفی کتاب‌هایی با موضوع زبان‌شناسی پرداخته و در این موضوع سخنرانی می‌کنند .

حسین صافی متولد ۱۳۵۵ و فارغ التحصیل دکتری زبان شناسی همگانی از دانشگاه تهران و مولف کتاب «داستان از این قرار بود » ، نشر رخ داد نو است. از او سه کتاب ترجمه نیز در بازار نشر با این عنوان ها موجود است:  از فلسفه به زبان شناسی. نشر گام نو، نقب هایی به جهان داستان نشر گام نو و عناصر بنیادین در نظریه های روایت نشر نی .

آتوسا رستم‌بیک متولد ۱۳۵۷ و عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او دکترای زبان‌شناسی همگانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دارد و کتاب‌های «راهنمای معلم برای محافت از کودک» انتشارات مدرسه، «چارچوب و ویژگی‌های مطالعه بین‌المللی پیشرفت سواد خواندن» نشر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مشکلات زبانی و ارتباطی؛ «راهنمایی برای معلمان» انتشارات مدرسه از او در بازار نشر موجود است .

آزیتا افراشی نیز عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او  دکترای زبان شناسی خود  را در سال ۸۱ از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده و کتاب‌های «اندیشه‌هایی در معنی‌شناسی» انتشارات فرهنگ کاوش، «ساخت زبان فارسی » انتشارات سمت و مجموعه مقالات «دومین کارگاه معنی‌شناسی» نشر اهورا از او در بازار نشر موجود است .

این برنامه ساعت ۱۰ امروز سه‌شنبه ۱۷ اسفند در سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آیینه وند (۶۴ غربی) برگزار می‌شود .

 

 

  


با حضور استادان و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی؛ نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان شناسی برگزار می‌شود نشست کتاب‌خوان تخصصی زبان شناسی با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور استادان زبان شناسی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود .

به گزارش روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نشست کتاب‌خوان تخصصی «زبان شناسی» سه شنبه ۱۷ اسفندماه در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار می‌شود.

در این نشست دکتر آزیتا افراشی، دکتر آتوسا رستم‌بیک و دکتر حسین صافی به معرفی کتاب‌هایی با موضوع زبان‌شناسی پرداخته و در این موضوع سخنرانی می‌کنند.

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند ساعت ۱۰ روز سه‌شنبه ۱۷ اسفندماه به سالن اندیشه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به آدرس بزرگراه کردستان، خیابان دکتر آیینه وند (۶۴ غربی) مراجعه کنند.

حسین صافی متولد ۱۳۵۵ و فارغ التحصیل دکتری زبان شناسی همگانی از دانشگاه تهران و مولف کتاب «داستان از این قرار بود»، نشر رخ داد نو است. از او سه کتاب ترجمه نیز در بازار نشر با این عنوان ها موجود است:
 از فلسفه به زبان شناسی. نشر گام نو، نقب هایی به جهان داستان نشر گام نو و عناصر بنیادین در نظریه های روایت نشر نی.

آتوسا رستم‌بیک متولد ۱۳۵۷ و عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او دکترای زبان‌شناسی همگانی از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دارد و کتاب‌های «راهنمای معلم برای محافت از کودک» انتشارات مدرسه، «چارچوب و ویژگی‌های مطالعه بین‌المللی پیشرفت سواد خواندن» نشر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و مشکلات زبانی و ارتباطی؛ «راهنمایی برای معلمان» انتشارات مدرسه از او در بازار نشر موجود است.

آزیتا افراشی نیز عضو هیات علمی پژوهشکده زبان شناسی، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی است. او
  دکترای زبان شناسی خود  را در سال ۸۱ از دانشگاه علامه طباطبایی دریافت کرده و کتاب‌های «اندیشه‌هایی در معنی‌شناسی» انتشارات فرهنگ کاوش، «ساخت زبان فارسی» انتشارات سمت و مجموعه مقالات «دومین کارگاه معنی‌شناسی» نشر اهورا از او در بازار نشر موجود است.

گفتنی است این نشست پنجمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان در حوزه مطالعات فرهنگی و علوم انسانی است.

 

فایل های ضمیمه


نظر شما :