دکتر ابتکار: دکتر آئینه وند با استفاده از خشونت در ترویج دین اسلام مخالف بود

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ | ۱۹:۵۶ کد : ۱۰۳۷۳ اخبار مدیریت فرهنگی
تعداد بازدید:۹۸۰
دکتر ابتکار: دکتر آئینه وند با استفاده از خشونت در ترویج دین اسلام مخالف بود

مصاحبه ­گر: بدریه جوکاری- دانشجوی کارشناسی ارشد رسانه

 

صبح است و دانشگاه تربیت مدرس تهران زیر نم باران، در سوگ مردی نشسته است که دیرینه سخن ها با دانشجویانش داشته است. این صبح اما بی "آیینه" روی او، دیگر "صادق" نیست و مثل اندیشه های اطراف ابری پوشیده است. چهره ماندگار عرصه اندیشه، راهی سفری بی بازگشت و چهره های آشنا به بدرقه اش جمع شده اند. خانم دکتر ابتکار نیز از دوستان دیرینه دکتر آیینه وند، در میان همراهان حضوری هر چند بسیار کوتاه اما گرم و صمیمی داشت.

دکترمعصومه ابتکار معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست در هیاهوی جمعیت سنگین تشییع کنندگان، در مصاحبه ای بسیار کوتاه با خبرنگاران به بیان نظراتش درباره دکتر صادق آیینه­وند می پردازد. ابتدا از سابقه آشنایی اش با استاد تاریخ می گوید، قبل از انقلاب اسلامی، زمانی که دانشجو بود و از همان زمان نگاهی دقیق، نگاهی امانتدار و صدایی رسا در بیان تاریخ داشت. این خصوصیات به ویژه در بیان تاریخ صدر اسلام و تحلیل کارشناسانه ای که از آن داشت، مشهود بود.

وی در ادامه از توجه ویژه دکتر آیینه وند به عرصه پژوهش درباره مسایل زنان و تلاش دلسوزانه و بی وقفه ایشان برای تاسیس رشته مطالعات زنان می گوید؛به عنوان عضو هیات موسس و هیات امنای مرکز مطالعات زنان، دکتر آیینه وند با وجود تمام دیدگاه های محدود کننده و مخالف این قضیه بالاخره رشته مطالعات زنان را به یاری چند تن از همکاران تاسیس نمودند که هم اکنون از رشته های خوب و کارآمد دانشگاهی است.

مسئول سازمان محیط زیست دکتر آیینه وند را از جمله اندیشمندان و فعالان عرصه "اسلام رحمانی" دانست و اظهار داشت که ایشان همواره با استفاده از خشونت در دینداری و ترویج و تبیین دین مبین اسلام مخالف بود و دین اسلام را دین مودت و رحمت می دانست. این نگرش و بینش سرشار مهر و عطوفت در سخنان و زندگی عملی ایشان نیز هویدا بود.

در پایان با ذکر دیگر محصنات این چهره به یادماندنی، اذعان کرد که آسمان اندیشه و تاریخ شاید دیگر نتواند تا سالها پس از این چنین شخصیتی به خود ببیند .

 

 

 

 

 

 

فایل های ضمیمه


نظر شما :