سولماز نوری
            رزومه
مشخصات فردی
| 
			 عنوان مقاله  | 
			
			 اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت  | 
			
			 عنوان مجله  | 
			
			 رتبه علمی مجله  | 
			
			 شماره چاپ  | 
			
			 تاریخ چاپ  | 
		
| 
			 1.از علوم کتابداری تا علم اطلاعات و اطلاعرسانی نقدی بر کتاب مبانی علوم کتابداری و اطلاعرسانی  | 
			
			 حمیدرضا رادفر سولماز نوری*  | 
			
			 پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی  | 
			
			 علمی-پژوهشی  | 
			
			 شماره 6  | 
			
			 آذر 1396  | 
		
| 
			 2. بررسی و نقد کتاب «کتابخانههای دیجیتال: مبادله اطلاعات»  | 
			
			 حمیدرضا رادفر سولماز نوری*  | 
			
			 پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی  | 
			
			 علمی-پژوهشی  | 
			
			 شماره 4  | 
			
			 زمستان1394  | 
		
| 
			 3.اخلاق اطلاعاتی در اینترنت سنجش میزان آشنایى با مؤلفههاى اخلاق اطلاعاتى در کتابخانههاى پژوهشى تهران  | 
			
			 سولماز نوری* حمیدرضا رادفر  | 
			
			 رسانه و فرهنگ  | 
			
			 علمی-پژوهشی  | 
			
			 شماره 2  | 
			
			 پاییز و زمستان 1394  | 
		
			4.اخلاق اطلاعات در محیط دیجیتال | 
			
			 سولماز نوری* علیشاه شجاعی  | 
			
			 مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات  | 
			
			 علمی-پژوهشی  | 
			
			 شماره 90  | 
			
			 1391  | 
		
| 
			 5. نقد و بررسی کتاب "نظامهای همکاری در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی"  | 
			
			 حمیدرضا رادفر سولماز نوری*  | 
			
			 پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی  | 
			
			 علمی-پژوهشی  | 
			
			 شماره 10  | 
			
			 1399  | 
		
| 6.نظریه اقناع رسانه ای و بازنمایی آن در عملکرد اطلاعاتی کتابخانه ها | 
			 ثریا ضیایی حمیدرضا رادفر سولماز نوری  | 
			
			 مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ  | 
			علمی | 
			 شماره 1 (پیاپی 19) 
  | 
			1399 | 
| 7. بازیابی تصاویر مبتنی بر محتوای وب از شناسایی شاخص ها تا استخراج ویژگی های مشترک | 
			 عباسعلی رضایی سولماز نوری  | 
			مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ | علمی | منتشرشده | 1400 | 
| 8.هنجارهای مالکیت فکری و حق مولف در شبکه های اجتماعی علمی: پیامدهای جامعه فرهنگی بر رفتار اطلاع یابی دانشجویان | ثریا ضیائی، سولماز نوری، فائزه دلقندی | جامعه پژوهی فرهنگی | علمی | در نوبت چاپ | 1404 | 
			9.نقش اخلاق اطلاعات در رفتار اطلاع یابی دانشجویان در محیط مجازی با تاکید بر دو مولفه «سانسور» و «آزادی دسترسی به اطلاعات» | 
			ثریاضیائی، فائزه دلقندی، سولماز نوری | مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ | علمی | دوره 15،شماره 1،شهریور | 1404 | 
2. مقالات علمی ترویجی و مروری چاپ شده:
| 
			 عنوان مقاله  | 
			
			 اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت  | 
			
			 عنوان مجله  | 
			
			 شماره چاپ  | 
			
			 تاریخ چاپ  | 
		
			1.معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور | 
			
			 سولماز نوری  | 
			
			 پژوهشگران  | 
			
			 20-21  | 
			
			 1389  | 
		
| 
			 2. گزارشی از سخنرانی دکتر ناصر تکمیل همایون  | 
			
			 سولماز نوری  | 
			
			 پژوهشگران  | 
			
			 20-21  | 
			
			 1389  | 
		
| 
			 3.معرفی تازههای انتشارات پژوهشگاه  | 
			
			 سولماز نوری  | 
			
			 پژوهشگران  | 
			
			 23-24  | 
			
			 1390  | 
		
| 
			 4. اخلاق اطلاعاتی در اینترنت سنجش میزان آشنایى با مؤلفههاى اخلاق اطلاعاتى در کتابخانههاى پژوهشى تهران  | 
			
			 حمیدرضا رادفر سولماز نوری*  | 
			
			 خبرگزاری فارس  | 
			
			 
  | 
			
			 1396  | 
		
3. مقالات ارائه شده در همایش های ملی و بین المللی:
| 
			 عنوان مقاله  | 
			
			 اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت  | 
			
			 عنوان همایش  | 
			
			 سطح برگزاری همایش(ملی/ بین المللی)  | 
			
			 تاریخ برگزاری  | 
			
			 محل برگزاری  | 
		
| 
			 1.نقد کتاب چالشهای اخلاقی در عصر اطلاعات: جستارهایی در اخلاق اطلاعات  | 
			
			 حمیدرضا رادفر سولماز نوری*  | 
			
			 اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی  | 
			
			 ملی  | 
			
			 1396  | 
			
			 پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  | 
		
4. داوری و نقد کتاب:
| 
			 عنوان کتاب  | 
			
			 اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت  | 
			
			 نوع اثر  | 
			
			 نوبت چاپ  | 
			
			 سال انتشار  | 
			
			 نام ناشر  | 
		
			
  | 
			
			 علیرضا ثقهالاسلام  | 
			
			 ترجمه  | 
			
			 نوبت اول  | 
			
			 1388  | 
			
			 چاپار  | 
		
| 
			 2.کتابخانههای دیجیتال: مبادله اطلاعات  | 
			
			 مهدی علیپور حافظی  | 
			
			 تألیف  | 
			
			 -  | 
			
			 1390  | 
			
			 سمت  | 
		
| 
			 3.کتاب مبانی علوم کتابداری و اطلاعرسانی  | 
			
			 محسن عزیزی، جواد بشیری  | 
			
			 ترجمه  | 
			
			 نوبت دوم  | 
			
			 1387  | 
			
			 کتابدار  | 
		
| 
			 .4 نظامهای همکاری در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی.  | 
			
			 نرگس نشاط  | 
			
			 تألیف  | 
			
			 
  | 
			
			 1396  | 
			
			 سمت  | 
		
5. کارگاه آموزشی طراحی و تدریس شده در پژوهشگاه:
| 
			 عنوان کارگاه  | 
			
			 تاریخ برگزاری  | 
			
			 نوع کار  | 
		
| 
			 1.آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه  | 
			
			 مهرماه 1396  | 
			
			 طراحی و تدریس  | 
		
| 
			 2.آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی و روشهای جستجو  | 
			
			 آذر ماه 1396  | 
			
			 دستیار اجرایی  | 
		
| 
			 3. آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه  | 
			
			 مهرماه 1395  | 
			
			 دستیار اجرایی  | 
		
| 
			 4.آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه  | 
			
			 مهرماه 1394  | 
			
			 تدریس  | 
		
| 
			 5.آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه  | 
			
			 مهرماه 1394  | 
			
			 دستیار اجرایی  | 
		
6.. داوری مقالات:
| 
			 عنوان مقاله  | 
			
			 نام مجله  | 
			
			 رتبه علمی مجله  | 
		
| 
			 1.نقدی بر کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی  | 
			
			 پژوهشنامه انتقادی  | 
			
			 علمی- پژوهشی  | 
		
| 
			 2.طراحی درس «اخلاق فناوری اطلاعات» برای دانشجویان علوم تربیتی  | 
			
			 پژوهشنامه انتقادی  | 
			
			 علمی- پژوهشی  | 
		
| 
			 3. بررسی و نقد کتاب «اخلاق علم» اخلاق علم همچون شاخهای از جامعهشناسی علم  | 
			
			 پژوهشنامه انتقادی  | 
			
			 علمی- پژوهشی  | 
		
| 
			 4.رابطه میزان نوع استفاده از اینترنت با نگرش دانشجویان به اثرات اینترنی  | 
			
			 رسانه و فرهنگ  | 
			
			 علمی- پژوهشی  | 
		
| 
			 5.فرهنگ و جامعهپذیرش سیاسی در عصر اطلاعات  | 
			
			 رسانه و فرهنگ  | 
			
			 علمی- پژوهشی  | 
		
| 
			 6.اولویت اخلاق وظیفهگرا بر اخلاق فضیلتمحور در عرصه رسانه  | 
			
			 رسانه و فرهنگ  | 
			
			 علمی- پژوهشی  | 
		
7.دریافت جایزه:
| 
			 مرجع اعطای جایزه  | 
			
			 عنوان دستاورد منجر به جایزه  | 
			
			 نوع جایزه  | 
			
			 سال دریافت جایزه  | 
		|
| 
			 داخلی  | 
			
			 خارجی  | 
		|||
| 
			 پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی  | 
			
			 کارشناس پژوهشی برگزیده سال  | 
			
			 ü  | 
			
			 
  | 
			
			 1395  | 
		
8.آموزشها و کارگاههای طی شده
| 
			 موسسه برگزارکننده  | 
			
			 عنوان کارگاه  | 
			
			 گواهینامه  | 
			
			 ساعت  | 
		|
| 
			 شماره  | 
			
			 تاریخ  | 
		|||
| 
			 انجمن کتابداری  | 
			
			 وب 2: کارکرد در خدمات کتابخانهها  | 
			
			 8918 / اکتا  | 
			
			 1389  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 خانه کتاب  | 
			
			 جستجوی پیشرفته در موتورهای کاوش 2  | 
			
			 8922/اکتا  | 
			
			 1389  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 خانه کتاب  | 
			
			 آشنایی با ایجاد کتابخانههای دیجیتال  | 
			
			 8926/اکتا  | 
			
			 1389  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 نوسا  | 
			
			 معرفی کتابخانههای دیجیتال نوسا  | 
			
			 
  | 
			
			 1387  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 نوسا  | 
			
			 دستاوردهای شرکت نوسا در پیادهسازی امکانات پیشرفته  | 
			
			 
  | 
			
			 1388  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 انجمن کتابداری  | 
			
			 کاربرد گراندد تئوری در پژوهشهای اطلاعاتی  | 
			
			 9015/اکتا  | 
			
			 1390  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 خانه کتاب  | 
			
			 روزنامهنگاری در حوزه کتاب  | 
			
			 9017/اکتا  | 
			
			 1390  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 خانه کتاب  | 
			
			 وبسنجی و ارزیابی وبسایتها  | 
			
			 9016/اکتا  | 
			
			 1390  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 خانه کتاب  | 
			
			 متغیرهای کلیدی کیفیت در کتابخانهها  | 
			
			 9019/اکتا  | 
			
			 1390  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 انجمن کتابداری  | 
			
			 یکپارچهسازی اطلاعات در کتابخانههای دیجیتال  | 
			
			 9021/اکتا  | 
			
			 1390  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 خانه کتاب  | 
			
			 هشتضلعی مطالعه: مدلی برای ارتقا مهارتها  | 
			
			 9022/اکتا  | 
			
			 1390  | 
			
			 8  | 
		
| 
			 ریاست جمهوری  | 
			
			 منابع مرجع الکترونیکی  | 
			
			 ت/ آ 00957  | 
			
			 1387  | 
			
			 32  | 
		
| 
			 پژوهشگاه علوم انسانی  | 
			
			 راهکارهای انجام پژوهش با استفاده از وب  | 
			
			 753  | 
			
			 1396  | 
			
			 4  | 
		
| 
			 مجتمع فنی تهران  | 
			
			 خدمات عمومی کتابخانه  | 
			
			 
  | 
			
			 1396  | 
			
			 12  | 
		
| 
			 پژوهشگاه علوم انسانی  | 
			
			 شیوه نگهداری و حفاظت از کتب و اسناد کاغذی  | 
			
			 1407  | 
			
			 1396  | 
			
			 3  | 
		
| 
			 پژوهشگاه علوم انسانی  | 
			
			 نمایهسازی بینالمللی نشریات  | 
			
			 1160  | 
			
			 1396  | 
			
			 3  | 
		
| پژوهشگاه علوم انسانی | کارگاه خبرنویسی و گزارش نویسی | 105 | 1397 | 8 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | مرجع شناسی تخصصی | 824362 | 1399 | 16 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | رفتار سازمانی | 824362 | 1400 | 6 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | مدیریت استرس | 824362 | 1399 | 12 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | پاسخگو بودن برای وظایف و رفتارهای سازمانی | 824362 | 1400 | 10 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | خلاقیت و نوآوری | 824362 | 1400 | 12 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | مدیریت دورکاری | 824362 | 1400 | 12 | 
| پژوهشگاه علوم انسانی | مدیریت بهره وری | 824362 | 1401 | 20 | 
| آموزش و پژوهش های توسعه | فراهم آوری منابع کتابخانه ای | 300645 | 1397 | 20 | 
9.میزان تسلط به استفاده از نرمافزار
| 
			 میزان تسلط به استفاده از نرم افزار  | 
		||||
| 
			 ردیف  | 
			
			 نوع نرم افزار  | 
			
			 مقدماتی  | 
			
			 پیشرفته  | 
			
			 سازمان برگزاردهنده  | 
		
| 
			 1  | 
			
			 مبانی کامپیوتر و مدیریت فایلها  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 2  | 
			
			 اینترنت (Internet)  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 3  | 
			
			 واژه پردازها (Word)  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 4  | 
			
			 صفحه گسترده ها (excel)  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 5  | 
			
			 بانکهای اطلاعاتی (Access)  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 6  | 
			
			 ارائه مطلب (power point)  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 7  | 
			
			 استفاده از نرم افزارهای شغلی مورد عمل با ذکر نام: 1- مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات 2-شیوه پردازش نشریات در پایگاههای استنادی با نگاه به ISC  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 
  | 
		
| 
			 8  | 
			
			 (ICDL) استفاده از پایگاه دادهها  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 سازمان برنامه و بودجه  | 
		
| 
			 9  | 
			
			 (ICDL) استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها  | 
			
			 
  | 
			
			 ¢  | 
			
			 سازمان برنامه و بودجه  | 
		
10.تقدیرها
| 
			 مرجع اعطای تقدیر  | 
			
			 عنوان دستاورد منجر به تقدیر  | 
			
			 نوع تقدیر  | 
			
			 سال دریافت تقدیر  | 
		|
| 
			 داخلی  | 
			
			 خارجی  | 
		|||
| 
			 رئیس پژوهشگاه علوم انسانی  | 
			
			 تقدیر از فعالیتها  | 
			
			 ü  | 
			
			 
  | 
			
			 1394  | 
		
| 
			 معاون پژوهشی پژوهشگاه  | 
			
			 دبیر اجرایی هفته پژوهش  | 
			
			 ü  | 
			
			 
  | 
			
			 1396  | 
		
| 
			 رئیس پژوهشگاه علوم انسانی  | 
			
			 تقدیر از فعالیتها  | 
			
			 ü  | 
			
			 
  | 
			
			 1392  | 
		
11.مدارک زبان
| 
			 نام آزمون  | 
			
			 نمره اخذشده  | 
			
			 سال آزمون  | 
			
			 توضیحات  | 
		
| 
			 Upper intermediate  | 
			
			 281 ساعت  | 
			
			 2014 تا 2016  | 
			
			 مدرک زبان موسسه ایرانمهر  | 
		
| 
			 Upper intermediate  | 
			
			 105 ساعت  | 
			
			 1395- 1396  | 
			
			 گروه آموزشی سیتاک  | 
		

