گزارش عملکرد یکماهه معاونت

۲۸ اسفند ۱۳۹۲ | ۱۵:۰۱ کد : ۷۴۴۴ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۱۱۸۷

همکاران ارجمند و گرامی،

با سلام و احترام و آرزوی سربلندی برای شما بزرگواران و شکر و سپاس بیکران به محضر حضرت حق بابت توفیق خدمت در این مکان مقدس، لازم میدانم در راستای رویکرد شفاف سازی و پاسخگو کردن حوزه معاونت اداری مالی که در جلسه معارفه با شما عزیزان در میان گذاشتم، عملکرد یکماهه خود و همکارانم در معاونت اداری مالی را به اطلاع شما سروران برسانم.

همچنانکه در جلسه اخیر به محضرتان عرضه داشتم، در نخستین روزی که این مسئولیت را بر عهده گرفتم و از مدیران حوزه وضعیت مالی پژوهشگاه را جویا شدم، عزیزان همکارم اعلام داشتند که از نظر مالی در وضعیتی بحرانی به سر می بریم و مانده اعتبار برای حقوق اسفندماه تنها یکصد میلیون تومان است. اضافه بر آن قریب به یک میلیارد و پانصد میلیون تومان تعهدات و بدهی های داخلی و خارجی پژوهشگاه  از سال 1389 باقی مانده است که تا کنون پرداخت نشده و به وجه پژوهشگاه در داخل و خارج آسیب زده است. با دریافت این گزارشات، از همکارانم تقاضا کردم که از انعکاس این اخبار به دیگر همکاران در پژوهشگاه خودداری نمایند تا مبادا نگرانی آنان را مبنی بر عدم توانایی پژوهشگاه در پرداخت حقوق اسفند ماه  در پی داشته باشد. باید اعتراف کنم که با دریافت این اطلاعات خود نیز بسیار نگران شدم و به خویش گفتم که قبول مسئولیت در چنین شرایط خطیری به دور از خردورزی بوده است. باور بفرمایید که اگر فرد دیگری غیر از استاد و معلم اخلاقم جناب آقای دکتر آیینه وند این مسئولیت را به بنده سپرده بود، بلادرنگ استعفایم را تقدیم می کردم.

وقتی موضوع را به ریاست محترم پژوهشگاه منتقل کردم، آن بزرگوار با آرامش و بردباری خاصی که مختص ایشان است به این بنده کمترین اعلام فرمودند که به خدا توکل کنید و نیتتان را خالص گردانید که همون کمکتان خواهد کرد. باید اذعان کنم که دو عاملی که موجب شد تا عزم خود را برای حل مشکلات پیش رو جزم کنم، حفظ شأن و جایگاه استاد ارجمندم جناب آقای دکتر آیینه وند و رفع دغدغه و نگرانی در میان خانواده بزرگ پژوهشگاه بوده است. ازهمان لحظه تمام توان و ظرفیت خود و همکاران ارجمندم را به کار گرفته و مصمم شدیم تا با سختیها و ناملایمات موجود مبارزه کنیم و شرایط بحرانی را به وضعیتی آرام و مطلوب تغییر دهیم. لازم می دانم از همه عزیزانی که در این راه به بنده، مدیران و همکاران ارجمندم یاری رساندند، به ویژه رئیس و هیأت رئیسه محترم  پژوهشگاه، دوست و برادر ارجمندم جناب آقای دکتر حبیب زاده، جناب آقای دکتر عزیزی، جناب آقای دکتر مصباحی مقدم و همه آنانی که به نحوی به ما یاری رساندند تا از وضعیت بحرانی عبور کنیم، سپاسگزاری نمایم.

باید به عرض برسانم تا این لحظه، به لطف خدای متعال، ضمن وصول صد در صد بودجه سال جاری که بنا به اظهار همکاران بودجه و مالی در طول تاریخ پژوهشگاه بی سابقه بوده است، کلیه دیون و مطالبات داخلی و خارجی پژوهشگاه پرداخت شده است. از جمله این دیون و مطالبات عبارتند از:

 1-  تفاوت احکام اعضای هیأت علمی و غیر علمی که از سال 1389 تا کنون پرداخت نشده بود.

2- بازخرید مرخصی،حق مأموریت و مدیریت ماههای گذشته، حق الجلسات، حق الزحمه داوری مقالات و ...

3- حق التدریس نیمسال دوم 92-91 و نیمسال اول 93 -92 اساتید مدعو و داخلی.

4- حق مشاوره و راهنمایی شش ماهه اول سال 92 اساتید مدعو و داخلی.

5- حق الجلسات داوری و تألیف مقالات شورای متون از ابتدای سال تا کنون.

6- قراردادهای پژوهشی، طرحهای پژوهشی و گرنت اعضای هیأت علمی.

7- کلیه قراردادها و تعهدات مربوط به انتشارات اعم از ناشرین، مولفین، ویراستاران، داوری مقالات و...

8- هزینه سفر های زیارتی

9- بدهی شرکتها و ...

همچنین برای اسناد بین راهی و تعهداتی که تا کنون به امور مالی واصل نشده است نیز تأمین اعتبار گردید که در فروردین پرداخت خواهند شد.

لازم به ذکر است که علاوه بر انجام تعهدات فوق برای خرید بیش از 30 دستگاه کامپیوتر و لوازم مرتبط و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای ارتقاء سرور مرکز فناوری اطلاعات پژوهشگاه نیز تأمین اعتبار شده است که بخشی از آنها تا فردا و بخشی دیگر پس از تعطیلات تحویل خواهد شد. 

ضمنا به منظور تهیه لوازم و اقلام مورد نیاز برای شارژ انبار پژوهشگاه، حداقل برای چهار ماه آغاز سال، نیز تأمین اعتبار شده است.

 شایان ذکر است که در حوزه های دیگر این معاونت نیز فعالیتهایی انجام شده است که در آغاز سال جاری به حضور شما عزیزان گزارش داده خواهد شد.

به حول و قوه الهی و با همت، حمایت و همدلی شما عزیزان، سال آینده را بدون بدهی و براساس نظم و برنامه ریزی دقیق  مالی آغاز خواهیم کرد. در پایان از کلیه همکارانم در حوزه معاونت اداری مالی به ویژه مدیران محترم که در این روزها تا پاسی از شب برای انجام تعهدات مالی با صبرو شکیبایی، سخت گیریهای بنده را تحمل کردند و همچنین شما بزرگوران که برای دریافت مطالبات به حقتان چند سال صبوری و شکیبایی کردید نهایت تشکر و سپاسم را اعلام می دارم و سالی سرشار از برکت، آرامش، سلامتی و سرور را برای شما عزیزان و خانواده ارجمندتان آرزو می کنم.  

ارادتمند شما: سید مهدی موسوی  


نظر شما :