برگزاری مراسم بزرگداشت شب یلدا در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

۱۹ دی ۱۳۹۶ | ۰۹:۴۴ کد : ۱۶۳۲۴ اخبار معاونت
تعداد بازدید:۲۶۶۵

برگزاری مراسم بزرگداشت شب یلدا در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

شب یلدا آخرین روز آذرماه و اولین شب دی‌ماه، طولانی‌ترین شب سال است. ایرانیان باستان با باور اینکه فردای شب یلدا با دمیدن خورشید، روزها بلند تر شده و تابش نور ایزدی افزونی می‌یابد، آخر پاییز و اول زمستان را شب زایش مهر یا زایش خورشید می‌خواندند و برای آن جشن بزرگی برپا می‌کردند. ابوریحان بیرونی نیز از این جشن با نام میلاد اکبر نام برده و منظور از آن را میلاد خورشید دانسته است.

در همین راستا معاونت اداری، مالی و مدیریت  منابع پژوهشگاه، با استناد به دستورالعمل امور رفاهی آیین نامه استخدامی، صبح روز سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه ۱۳۹۶ اقدام به برگزاری جشنی با هدف گرامیداشت آیین‌های سنتی، نشر فرهنگ و ترویج دورهمی‌های پیشینیان، همچنین ایجاد فضای شاد و خاطره انگیز برای کارکنان نمودند؛ تا بهانه ای برای گردهمایی خانواده بزرگ پژوهشگاه شود.

بنا به حسن ظنی که جناب دکتر ربانی‌زاده معاون محترم اداری،مالی و مدیریت منابع در نکوداشت و حسن برگزاری این مراسم داشتند، اقدامات و فرایندهای ذیل به عمل آمد:

  1. تهیه سفره نمادین از شب یلدا که با میوه‌های پاییزی، (هندوانه، انار، لبو و...) که نشانه برکت، تندرستی و فراوانی هستند؛ مزین شده بود.
  2. اطلاع رسانی برای حضور همکاران در سالن اجتماعات پژوهشگاه که فرصتی برای ملاقات حضوری و جمعی کارکنان گردید؛ و این موضوع با حضور جناب آقای دکتر قبادی، ریاست محترم پژوهشگاه، و انجام پذیرایی مختصر، رنگین‌تر شد.
  3. تهیه و تحویل تحفه‌هایی از آجیل و شیرینی‌های مخصوص این شب به هریک از کارکنان؛
  4. تهیه دفترچه‌ای جهت ثبت نظر همکاران در وصف شب یلدا و اظهار نظر ایشان در مورد رفع نقایص و دریافت پیشنهادها؛
  5. بازخورد این اقدام که با همفکری، همکاری و زحمات کارکنان معاونت اداری،مالی تدارک دیده شده بود؛ با عنایت به پیام‌های رضایت‌مندانه و  تقدیر و تشکر از سوی همکاران، بسیار درخور توجه بود.

سخن آخر این‌که، نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه هر سازمان می‌باشد. بدون شک ایجاد محیط کاری شاداب و با نشاط در تقویت انگیزه کاری و حس مشارکت همکاران باعث افزایش اثربخشی، کارایی و در نهایت ارتقای بهره‌وری می‌باشد.

امید است با تداوم و استمرار برگزاری چنین مناسبت‌هایی موجب بالارفتن سطح کیفی خدمات و استفاده بهینه از منابع شویم.

اداره کارگزینی و امور رفاهی کارکنان

تنظیم: صادقیان

 


نظر شما :