محورهای همایش

تعداد بازدید:۵۶۶

در این همایش دانشجویان، اساتید، پژوهشگران و اندیشمندان رسانه‌ها، ارتباطات و مطالعات فرهنگی در خصوص روندها، چالش‌ها و راهکارهای موضوعات در سه محور زیر تأمل کرده و در مورد آن‌ها بحث می‌کنند:

فرهنگ، رسانه‌ و سیاستگذاری: در این محور به موضوع سیاست‌گذاری فرهنگی و اجتماعی در باب  رابطه کودک و رسانه ها  با تمرکز بر موضوعاتی نظیر خانواده، والدگری، گروه‌های خاص اجتماعی، فرودستان اجتماعی، سرگرمی و فراغت، دین موزاییکی، قانون‌گذاری، امنیت، تنظیم‌گری، مشروعیت سازی و مشروعیت زدایی، اعتماد، برندسازی و ... پرداخته می‌شود.

فرهنگ، رسانه‌ و دانش و فناوری: تحولات نوین در فنّاوری‌های رسانه‌ای و تأثیر و تأثر رسانه‌ها با حوزه‌ها و اشکال مختلف دانش و فناوری موضوع این محور است که با تمرکز بر موضوعاتی نظیر مخاطرات سلامت، روانشناسی رسانه‌ها، اثرات شناختی رسانه‌ها، متاورس، اینترنت اشیاء، کنشگری‌های علمی نوین، هوش مصنوعی، شبه‌علم، اطلاعات جعلی، شکوفایی خلاقیت و .... مورد بحث قرار می‌گیرد. این مباحث با محور قراردادن کودک و نوجوان به عنوان مصرف کننده، تولید کننده و عاملیت-کنشگری این گروه سامان می یابد.

فرهنگ، رسانه‌ و زیست‌ جهان ایرانی: جامعه ما  از تحولات رسانه‌ای و فرهنگی تأثیرهای بارزی پذیرفته است که موضوعات آن در قالب‌هایی چون شهر هوشمند، شهر مجازی، سپهرهای عمومی نوین، ارتباطات شهری، زندگی روزمره، تبلیغات شهری، حافظه جمعی، منظر محلی، روایت شهری، فضاهای شهری، محیط‌زیست و اکوسیستم شهری و روستایی متأثر از تعامل رسانه‌ها و فرهنگ برای نسل‌های مختلف با تاکید بر کودکان و نوجوانان مورد بررسی قرار می‌گیرند.

 

آخرین ویرایش۲۴ خرداد ۱۴۰۲