سولماز نوری
رزومه
مشخصات فردی
نام و نام خانوادگی: سولماز نوری رشته تحصیلی: علم اطلاعات و دانششناسی سمت: کتابدار مسؤل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی ایمیل: solmaz.noori@yahoo.com
فعالیتهای علمی و پژوهشی 1. مقالات علمی پژوهشی چاپ شده: |
عنوان مقاله |
اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت |
عنوان مجله |
رتبه علمی مجله |
شماره چاپ |
تاریخ چاپ |
1.از علوم کتابداری تا علم اطلاعات و اطلاعرسانی نقدی بر کتاب مبانی علوم کتابداری و اطلاعرسانی |
حمیدرضا رادفر سولماز نوری* |
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی |
علمی-پژوهشی |
شماره 6 |
آذر 1396 |
2. بررسی و نقد کتاب «کتابخانههای دیجیتال: مبادله اطلاعات» |
حمیدرضا رادفر سولماز نوری* |
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی |
علمی-پژوهشی |
شماره 4 |
زمستان1394 |
3.اخلاق اطلاعاتی در اینترنت سنجش میزان آشنایى با مؤلفههاى اخلاق اطلاعاتى در کتابخانههاى پژوهشى تهران |
سولماز نوری* حمیدرضا رادفر |
رسانه و فرهنگ |
علمی-پژوهشی |
شماره 2 |
پاییز و زمستان 1394 |
4.اخلاق اطلاعات در محیط دیجیتال |
سولماز نوری* علیشاه شجاعی |
مطالعات ملی کتابداری و سازماندهی اطلاعات |
علمی-پژوهشی |
شماره 90 |
1391 |
5. نقد و بررسی کتاب "نظامهای همکاری در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی" |
حمیدرضا رادفر سولماز نوری* |
پژوهشنامه انتقادی متون و برنامههای علوم انسانی |
علمی-پژوهشی |
شماره 10 |
1399 |
6.نظریه اقناع رسانه ای و بازنمایی آن در عملکرد اطلاعاتی کتابخانه ها |
ثریا ضیایی حمیدرضا رادفر سولماز نوری |
مطالعات میان رشته ای در رسانه و فرهنگ |
علمی |
شماره 1 (پیاپی 19)
|
1399 |
7. بازیابی تصاویر مبتنی بر محتوای وب از شناسایی شاخص ها تا استخراج ویژگی های مشترک |
عباسعلی رضایی سولماز نوری |
مطالعات بین رشته ای در رسانه و فرهنگ | علمی | در نوبت چاپ | 1400 |
2. مقالات علمی ترویجی و مروری چاپ شده:
عنوان مقاله |
اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت |
عنوان مجله |
شماره چاپ |
تاریخ چاپ |
1.معرفی پایگاه مجلات تخصصی نور |
سولماز نوری |
پژوهشگران |
20-21 |
1389 |
2. گزارشی از سخنرانی دکتر ناصر تکمیل همایون |
سولماز نوری |
پژوهشگران |
20-21 |
1389 |
3.معرفی تازههای انتشارات پژوهشگاه |
سولماز نوری |
پژوهشگران |
23-24 |
1390 |
4. اخلاق اطلاعاتی در اینترنت سنجش میزان آشنایى با مؤلفههاى اخلاق اطلاعاتى در کتابخانههاى پژوهشى تهران |
حمیدرضا رادفر سولماز نوری* |
خبرگزاری فارس |
|
1396 |
3. مقالات ارائه شده در همایش های ملی و بین المللی:
عنوان مقاله |
اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت |
عنوان همایش |
سطح برگزاری همایش(ملی/ بین المللی) |
تاریخ برگزاری |
محل برگزاری |
1.نقد کتاب چالشهای اخلاقی در عصر اطلاعات: جستارهایی در اخلاق اطلاعات |
حمیدرضا رادفر سولماز نوری* |
اولین همایش ملی نقد متون و کتب علوم انسانی |
ملی |
1396 |
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی |
4. داوری و نقد کتاب:
عنوان کتاب |
اسامی نویسندگان به ترتیب اولویت |
نوع اثر |
نوبت چاپ |
سال انتشار |
نام ناشر |
|
علیرضا ثقهالاسلام |
ترجمه |
نوبت اول |
1388 |
چاپار |
2.کتابخانههای دیجیتال: مبادله اطلاعات |
مهدی علیپور حافظی |
تألیف |
- |
1390 |
سمت |
3.کتاب مبانی علوم کتابداری و اطلاعرسانی |
محسن عزیزی، جواد بشیری |
ترجمه |
نوبت دوم |
1387 |
کتابدار |
.4 نظامهای همکاری در کتابخانهها و مراکز اطلاعرسانی. |
نرگس نشاط |
تألیف |
|
1396 |
سمت |
5. کارگاه آموزشی طراحی و تدریس شده در پژوهشگاه:
عنوان کارگاه |
تاریخ برگزاری |
نوع کار |
1.آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه |
مهرماه 1396 |
طراحی و تدریس |
2.آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی و روشهای جستجو |
آذر ماه 1396 |
دستیار اجرایی |
3. آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه |
مهرماه 1395 |
دستیار اجرایی |
4.آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه |
مهرماه 1394 |
تدریس |
5.آشنایی با کتابخانه و استفاده از نرمافزارها و منابع کتابخانه |
مهرماه 1394 |
دستیار اجرایی |
6.. داوری مقالات:
عنوان مقاله |
نام مجله |
رتبه علمی مجله |
1.نقدی بر کتاب آشنایی با پایگاههای اطلاعاتی |
پژوهشنامه انتقادی |
علمی- پژوهشی |
2.طراحی درس «اخلاق فناوری اطلاعات» برای دانشجویان علوم تربیتی |
پژوهشنامه انتقادی |
علمی- پژوهشی |
3. بررسی و نقد کتاب «اخلاق علم» اخلاق علم همچون شاخهای از جامعهشناسی علم |
پژوهشنامه انتقادی |
علمی- پژوهشی |
4.رابطه میزان نوع استفاده از اینترنت با نگرش دانشجویان به اثرات اینترنی |
رسانه و فرهنگ |
علمی- پژوهشی |
5.فرهنگ و جامعهپذیرش سیاسی در عصر اطلاعات |
رسانه و فرهنگ |
علمی- پژوهشی |
6.اولویت اخلاق وظیفهگرا بر اخلاق فضیلتمحور در عرصه رسانه |
رسانه و فرهنگ |
علمی- پژوهشی |
7.دریافت جایزه:
مرجع اعطای جایزه |
عنوان دستاورد منجر به جایزه |
نوع جایزه |
سال دریافت جایزه |
|
داخلی |
خارجی |
|||
پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی |
کارشناس پژوهشی برگزیده سال |
ü |
|
1395 |
8.آموزشها و کارگاههای طی شده
موسسه برگزارکننده |
عنوان کارگاه |
گواهینامه |
ساعت |
|
شماره |
تاریخ |
|||
انجمن کتابداری |
وب 2: کارکرد در خدمات کتابخانهها |
8918 / اکتا |
1389 |
8 |
خانه کتاب |
جستجوی پیشرفته در موتورهای کاوش 2 |
8922/اکتا |
1389 |
8 |
خانه کتاب |
آشنایی با ایجاد کتابخانههای دیجیتال |
8926/اکتا |
1389 |
8 |
نوسا |
معرفی کتابخانههای دیجیتال نوسا |
|
1387 |
8 |
نوسا |
دستاوردهای شرکت نوسا در پیادهسازی امکانات پیشرفته |
|
1388 |
8 |
انجمن کتابداری |
کاربرد گراندد تئوری در پژوهشهای اطلاعاتی |
9015/اکتا |
1390 |
8 |
خانه کتاب |
روزنامهنگاری در حوزه کتاب |
9017/اکتا |
1390 |
8 |
خانه کتاب |
وبسنجی و ارزیابی وبسایتها |
9016/اکتا |
1390 |
8 |
خانه کتاب |
متغیرهای کلیدی کیفیت در کتابخانهها |
9019/اکتا |
1390 |
8 |
انجمن کتابداری |
یکپارچهسازی اطلاعات در کتابخانههای دیجیتال |
9021/اکتا |
1390 |
8 |
خانه کتاب |
هشتضلعی مطالعه: مدلی برای ارتقا مهارتها |
9022/اکتا |
1390 |
8 |
ریاست جمهوری |
منابع مرجع الکترونیکی |
ت/ آ 00957 |
1387 |
32 |
پژوهشگاه علوم انسانی |
راهکارهای انجام پژوهش با استفاده از وب |
753 |
1396 |
4 |
مجتمع فنی تهران |
خدمات عمومی کتابخانه |
|
1396 |
12 |
پژوهشگاه علوم انسانی |
شیوه نگهداری و حفاظت از کتب و اسناد کاغذی |
1407 |
1396 |
3 |
پژوهشگاه علوم انسانی |
نمایهسازی بینالمللی نشریات |
1160 |
1396 |
3 |
پژوهشگاه علوم انسانی | کارگاه خبرنویسی و گزارش نویسی | 105 | 1397 | 8 |
پژوهشگاه علوم انسانی | مرجع شناسی تخصصی | 824362 | 1399 | 16 |
پژوهشگاه علوم انسانی | رفتار سازمانی | 824362 | 1400 | 6 |
پژوهشگاه علوم انسانی | مدیریت استرس | 824362 | 1399 | 12 |
پژوهشگاه علوم انسانی | پاسخگو بودن برای وظایف و رفتارهای سازمانی | 824362 | 1400 | 10 |
پژوهشگاه علوم انسانی | خلاقیت و نوآوری | 824362 | 1400 | 12 |
پژوهشگاه علوم انسانی | مدیریت دورکاری | 824362 | 1400 | 12 |
پژوهشگاه علوم انسانی | مدیریت بهره وری | 824362 | 1401 | 20 |
آموزش و پژوهش های توسعه | فراهم آوری منابع کتابخانه ای | 300645 | 1397 | 20 |
9.میزان تسلط به استفاده از نرمافزار
میزان تسلط به استفاده از نرم افزار |
||||
ردیف |
نوع نرم افزار |
مقدماتی |
پیشرفته |
سازمان برگزاردهنده |
1 |
مبانی کامپیوتر و مدیریت فایلها |
|
¢ |
|
2 |
اینترنت (Internet) |
|
¢ |
|
3 |
واژه پردازها (Word) |
|
¢ |
|
4 |
صفحه گسترده ها (excel) |
|
¢ |
|
5 |
بانکهای اطلاعاتی (Access) |
|
¢ |
|
6 |
ارائه مطلب (power point) |
|
¢ |
|
7 |
استفاده از نرم افزارهای شغلی مورد عمل با ذکر نام: 1- مفاهیم فناوری اطلاعات و ارتباطات 2-شیوه پردازش نشریات در پایگاههای استنادی با نگاه به ISC |
|
¢ |
|
8 |
(ICDL) استفاده از پایگاه دادهها |
|
¢ |
سازمان برنامه و بودجه |
9 |
(ICDL) استفاده از کامپیوتر و مدیریت فایلها |
|
¢ |
سازمان برنامه و بودجه |
10.تقدیرها
مرجع اعطای تقدیر |
عنوان دستاورد منجر به تقدیر |
نوع تقدیر |
سال دریافت تقدیر |
|
داخلی |
خارجی |
|||
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی |
تقدیر از فعالیتها |
ü |
|
1394 |
معاون پژوهشی پژوهشگاه |
دبیر اجرایی هفته پژوهش |
ü |
|
1396 |
رئیس پژوهشگاه علوم انسانی |
تقدیر از فعالیتها |
ü |
|
1392 |
11.مدارک زبان
نام آزمون |
نمره اخذشده |
سال آزمون |
توضیحات |
Upper intermediate |
281 ساعت |
2014 تا 2016 |
مدرک زبان موسسه ایرانمهر |
Upper intermediate |
105 ساعت |
1395- 1396 |
گروه آموزشی سیتاک |