گزارش برگزاری دوره آموزش خوشنویسی فارسی (ویژه روس‌زبانان)

۰۵ آبان ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۸۲۹ اخبار
تعداد بازدید:۵۸۳

در ماههای اخیر، با سهولت همکاریهای بین‌المللی و برگزاری جلسات به شکل آنلاین، دفتر همکاریهای علمی بین المللی پژوهشگاه با استادان و دانشجویان دانشگاههای روسیه به وساطت بنیاد مطالعات ابن سینا، دوره‌هایی را به پیشنهاد یکی از طرفین برگزار کرده است.

دوره آموزش خوشنویسی خط فارسی یکی از این دوره‌هاست که از مهرماه آغاز شده و طی 8 هفته برای دانشجویان و علاقمندان روس‌زبان به صورت آنلاین و با ترجمه همزمان برگزار می‌شود. دورۀ آموزش خوشنویسی خط فارسی افزون بر جنبۀ هنری آن، گامی مؤثر خواهد بود در جهت آموزش عملی زبان و خط فارسی از مسیر هنر و ادبیات به معرفی  یکی از مظاهر تمدن اسلامی منجر خواهد شد. همچنین خوشنویسی یکی از شاخصهای فرهنگی ایران است و برگزاری چنین کارگاهی میتواند در کنار آشنایی با زبان و ادبیات فارسی، در توسعه فرهنگی ایران زمین نیز موثر باشد. نیز از آنجا که آموزش خط فارسی از طریق ادبیات انجام می‌گیرد، این آموزش افزون بر ایجاد یا تقویت مهارت عملی، می تواند آشنایی خوبی نسبت به زبان و ادبیات فارسی به غیرفارسی‌زبانان بدهد. 

استاد طاووسی از هنرمندان برجسته خوشنویسی، تدریس این دوره را برعهده دارند که همزمان توسط خانم ویکتوریا پور حکمت به روسی ترجمه می شود. لازم به ذکر است شرکت کنندگان در این دوره گواهی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی را دریافت خواهند نمود.
 


نظر شما :