در راستای توسعه و تعمیق تبادلات بین‌المللی و علمی با دانشگاه‌های فرانسوی زبان دنیا؛

اولین وبینار بین‌المللی گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی

۲۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۸۰۲ اخبار
تعداد بازدید:۵۳۲

به گزارش خبرنگار بسنا، گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا، همراستا با سیاست‌های راهبردی خود مبنی بر توسعه و تعمیق تبادلات بین‌المللی و علمی با دانشگاه‌های فرانسوی زبان دنیا، سلسله نشست‌های تخصصی را با محوریت مسأله‌شناسی و بحران معاصر ادبیات تدارک دیده است.

این رویدادهای علمی با هماهنگی اداره همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه بوعلی‌سینا و با همکاری شورای بررسی متون پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و بخش فرهنگی سفارت فرانسه در ایران برگزار می‌شود.

در اجرای بخشی از این برنامۀ راهبردی، اولین وبینار بین‌المللی گروه زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه بوعلی‌سینا، با حضور اعضای هیأت علمی، پژوهشگران و دانشجویان سراسر کشور برگزار شد.

در این نشست علمی، نخست دکتر مازیار مهیمنی، عضو هیأت علمی دانشگاه بوعلی‌سینا، ضمن تبیین ساختار ماهوی این سنخ نشست‌های علمی و تشریح فرصت‌ها و چالش‌های موجود و پیش‌روی اصحاب دانش و بینش و علاقه‌مندان حوزۀ ادبیات فرانسه، مطالبی را جهت آشنایی مخاطبان با خطوط کلی این نشست ارائه نمود.

در ادامه پروفسور فیلیپ داروس، استاد ادبیات تطبیقی دانشگاه سوربن جدید - پاریس ۳، پیرامون "وجوه پرسشگری از ضمیر بشر در رمان های معاصر فرانسوی و ایتالیایی" سخنرانی مبسوطی را ارائه کرد و پس از تبیین ظرائف و دقائق مترتب بر مطالعات تخصصی رمان معاصر به طور عام و وجوه پرسشگری از ضمیر بشر به طور خاص، به برخی از پرسش‌های شرکت‌کنندگان نیز پاسخ داد.

گفتنی است به دلیل تراکم پرسش‌ها و درخواست علاقه‌مندان، پروفسور داروس قول داد در نشستی تخصصی که دو هفته دیگر برگزار خواهد شد، ضمن تکمیل و تداوم بحث‌های مطروحه، به تمامی پرسش‌ها پاسخ دهد.


نظر شما :