ستاره های در حال ظهور علوم انسانی دیجیتال

۲۹ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۲:۴۷ کد : ۲۲۳۸۷ یادداشت
تعداد بازدید:۲۶۵
ستاره های در حال ظهور علوم انسانی دیجیتال

ستاره های در حال ظهور علوم انسانی دیجیتال

ویل فنتون، 2017

مترجم: الهام سروندی

علوم انسانی دیجیتال از تنوع چشمگیر آموزش ، بورس و خدمات  پشتیبانی کرده است و این پشتیبانی توسط گروه متنوعی از رهبران  که دنبال کننده ارزش ها و اولویت های این رشته هستند دنبال می شوند. یادگیری الکترونیکی  در اینجا مشارکت پنج ستاره در حال طلوع علوم انسانی دیجیتال را نشان می دهد: الکس گیل ، لورن کلین ، ماریسا پرهام ، میریام پوسنر و ژاکلین ورنیمونت.

در حالی که هیچ انتخابی نمی تواند نمایانگر دامنه کامل یک حوزه باشد ، این دانشمندان نمایانگر کارهای نوظهور و امیدوار کننده در علوم دیجیتال هستند. کثلین فیتزپاتریک که تا همین اواخر به عنوان دانشیار مدیر اجرایی و مدیر ارتباطات علمی در انجمن زبان مدرن  بود، میگوید "این محققان بارها و بارها وعده فن آوری های دیجیتال را برای کشف مهمترین و انتقادی ترین  سؤالات علوم انسانی، نشان داده اند.

فیتزپاتریک که  اکنون مدیر علوم انسانی دیجیتال و استاد زبان انگلیسی در دانشگاه ایالتی میشیگان است میگوید:

"کار آنها از ما می خواهد که  در مورد ساختار نژاد ، جنسیت ، طبقه  و ملت دوباره فکر کنیم و این کار را از طریق ارائه ها و فقدانها در آرشیو فرهنگی انجام دهیم. سپس سعی کنیم که آن آرشیوها را هم از نظر جزییات دقیق و هم در سطح گسترده  بررسی کنیم و استفاده از اشکال جدید تولید علمی و همکاری برای جلب دیگران در این پروژه را نیز به کار ببریم". کار آنها بهترین علوم انسانی دیجیتال را نشان می دهد: دیجیتال و مهم ، فراگیر و متصل. "

فراگیر بودن را می توان به روش های مختلفی از جمله تنوع متخصصان ، تخصص در زمینه موضوع ، نقش ها و نهادها سنجید.

این ستاره های در حال ظهور شامل افرادی می شوند که از نظر تاریخی در آکادمی به حاشیه رانده شده اند از جمله زنان و افراد رنگین پوست. مرزهای انضباطی ادبیات ، مطالعات فیلم ، مطالعات سیاهان ، ارتباطات ، رسانه ها و مطالعات اطلاعات همه در حال تغییر هستند.

متیو کی. گلد ، استادیار زبان انگلیسی و علوم انسانی دیجیتال  در مرکز تحصیلات تکمیلی ، دانشگاه  نیویورک و خالق مباحث در علوم دیجیتال آن تنوع نهادی را در متن فیلد قرار می دهد و میگوید: کار علوم انسانی دیجیتال به طور فزاینده ای در انواع نهادها و فضاهای نهادی گسترش می یابد. اینکه این گروه از دانشمندان نماینده دانشکده در طیف متنوعی از موسسات دولتی و خصوصی از جمله کالج هنرهای آزاد و یک دانشکده برجسته مهندسی می باشند و اینکه محققانی که در کتابخانه ها و نقش های مختلف فعالیت می کنند را شامل می شود ، نشانگر موج بعدی تحقیقات ، دانش آموزان و اقدامات مشارکتی علوم انسانی دیجیتال است. "این ستارگان در حال ظهور پیشگام رویکردهای جدیدی در زمینه علوم دیجیتال هستند که نوآورانه ، محکم و باآمادگی لازم برای پاسخگویی به چالش های لحظه به لحظه هستند.....

      فایل کامل مقاله در زیر آمده است.                          


لینک دانلود فایل

کلید واژه ها: ستاره های علوم انسانی دیجیتال مرکز نوآوری پژوهشگاه علوم انسانی


نظر شما :