برگزاری «کارگاه هوش مصنوعی و خطرات آن در دنیای ما با ترجمه همزمان»

۱۶ آذر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۷ کد : ۱۹۹۸۲ خبر و اطلاعیه کارگاه ها
تعداد بازدید:۴۷۵
برگزاری «کارگاه هوش مصنوعی و خطرات آن در دنیای ما با ترجمه همزمان»

به همت مرکز نوآوری و توسعه فناوری پژوهشگاه، کارگاه زبان انگلیسی آقای دیوید وایت فوت به نام« هوش مصنوعی و خطرات آن در دنیای ما» همراه با ترجمه همزمان برگزار شد.

کارگاه آموزشی: هوش مصنوعی و خطرات آن در دنیای ما

آقای دیوید وایتفوت (David Whitefoot)

پژوهشگر حوزه مدیریت و کسب­ وکار

بسیاری از ما در زندگی روزمره‌ی خود با واژه‌ی هوش مصنوعی (Artificial Intelligence) که به طور مخفف آن را AI نیز می‌نامند مواجه می‌شویم، اما شاید درک صحیحی از معنا و مفهوم آن نداشته و با کاربردهای آن آشنا نباشیم.

هوش مصنوعی به شاخه‌ای از علوم کامپیوتر اطلاق می‌شود که به خودکارسازی رفتار هوشمندانه توسط ماشین می‌پردازد، به زبان ساده‌تر می‌توان آن را تقلید یک ماشین از رفتار هوشمندانه‌ی انسان دانست.

هرچند ما نمی‌توانیم تعریف دقیقی از هوش (Intelligence) ارائه دهیم، اما در حقیقت می‌توان تمام رفتارهای انسانی از ساده‌ترین تا پیچیده‌ترین آن‌‌ها را به هوش نسبت داد

آینده‌ی هوش مصنوعی:

برخی هوش مصنوعی را به عنوان تهدیدی برای جامعه‌ی جهانی تلقی می‌کنند، از نظر عده‌ای پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند باعث خودسر شدن آن و عدم فرمان‌برداری از انسان شود، از آنجایی که هوش مصنوعی می‌تواند بیاموزد و تصمیم‌گیری کند و از طرفی خستگی‌ناپذیر است شاید بتواند در آینده به یک نیروی افسار گسیخته تبدیل شده و دیگر از انسان‌ها نیز فرمان‌برداری نداشته‌باشد.

اما معتقدیم استفاده‌ی صحیح از چنین دانشی می‌تواند آینده‌ی روشنی در برابر دیدگان انسان گشوده و آینده‌ی به مراتب ساده‌تر و حتی هیجان‌انگیزتری را برای انسان‌ها رقم بزند

 


نظر شما :