گزارش برگزاری همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی- اجتماعی مسئله کرونا در ایران

۱۵ خرداد ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۲ کد : ۱۹۵۱۶ مهمترین اخبار خبر و اطلاعیه
تعداد بازدید:۷۶۵

گزارش برگزاری همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی- اجتماعی مسئله کرونا در ایران 

همایش مجازی چهار روزه ابعاد انسانی -اجتماعی مسئله کرونا در ایران از روز شنبه 10 لغایت 13 خرداد سال جاری به همت پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و به کوشش پژوهشکده دانشنامه‌نگاری این پژوهشگاه برگزار شد.

پیش از این، از اواخر فروردین سال جاری 12 پیش نشست در موضوعات مختلف برگزار شده بود. از ویژگی‌های اصلی این همایش جامعیت حوزه‌های بررسی و موضوعات آن بود که عبارت‌اند از آموزش و پرورش، فلسفه تعلیم و تربیت، اخلاق پزشکی، فلسفه، زبان شناسی، هنر و ادبیات، حقوق، علوم سیاسی، آموزش‌عالی، جامعه‌شناسی، زبان شناسی، اقتصاد، فرهنگ و ارتباطات و مطالعات اجتماعی زنان که سخنرانان در مدت چهار روز این موضوعات را طی 62 سخنرانی در 29 پنل ارائه کردند.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهداشت جهانی در برگزاری این همایش یاری رسان بوده‌اند و علاوهبر پژوهشکده‌های مختلف پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی اعضای هیئت علمی 39 دانشگاه و انجمن علمی از جمله دانشگاه تهران، شهید بهشتی، خوارزمی، علوم پزشکی تهران، امام صادق (ع )، دانشگاه شیراز، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه لرستان، دانشگاه بوعلی سینای همدان، دانشگاه بین المللی قزوین، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه اهواز، دانشگاه اصفهان، پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش و برخی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های دیگر با سخنرانی و ارسال چکیده و مقاله کامل در این همایش شرکت کردند.

دکتر احمد پاکتچی دبیر علمی همایش و دانشیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در پایان سخنرانی های این همایش فراتحلیلی از مباحث آن ارائه کردند. چکیده ها و مقالات این همایش به زودی منتشر خواهد شد و فایل سخنرانی ها بر روی سایت پژوهشگاه قرار خواهد گرفت.

مهمان اختتامیه این همایش جناب آقای دکتر ایرج حریرچی معاون کل محترم وزارت بهداشت بودند که بر نیاز سیستم بهداشت و درمان کشور به پژوهش های علوم انسانی درباره کرونا ذیل 8 عنوان تأکید کردند و انجام آنها را ضروری دانسته اند. همچنین آقای دکتر حسینعلی قبادی در همین اختتامیه سخنرانی خود را با موضوع بیم ها و امیدها در فضای کرونا ایراد فرمودند.

اطلاعات بیشتر در باره همایش به زودی بر روی سایت پژوهشگاه علوم انسانی قرار خواهد گرفت.


نظر شما :