ششمین کرسی ترویجی بارویکرد« عرضه و نقد ایده علمی»با عنوان بررسی مسایل اجتماعی ایران دراسناد بالادستی/دکتر بروجردی

۱۶ شهریور ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۷ کد : ۱۴۰۰۳ اخبار
تعداد بازدید:۱۱۱۸
 ششمین کرسی ترویجی بارویکرد«  عرضه و نقد ایده علمی»با عنوان  بررسی مسایل اجتماعی ایران دراسناد  بالادستی/دکتر بروجردی
خلاصه بحث:

توجه به مسائل اجتماعی در جوامع در حال توسعه و توسعه یافته کارآمدی برنامه‌های توسعه‌ای را به همراه خواهد داشت ، بویژه با برخورداری از  سرمایه اجتماعی با محوریت اعتماد ، اخلاق و مشارکت جمعی که می‌تواند ضامن اجرای بهینه برنامه‌ها باشد ، امروزه جوامع بشری توسعه را با تحولات سریع فرهنگی – اجتماعی تجربه می‌کنند و چنانچه سرمایه اجتماعی وجود نداشته باشد جامعه دچار گسست و از خودبیگانگی می‌شود.
بنابراین شاخصهای جوامع توسعه یافته برخورداری از برنامه‌ای کلان برای اداره کشور است که  بر اساس باورهای مدیران و سیاستگذاران ، استانداردهای علمی و پذیرفته شده جهانی، ظرفیتهای کشور و امکانات سرزمینی برای رسیدن به شرایط مناسب زیستی و توجه به مسائل فرهنگی و اجتماعی شکل می‌گیرد. تحولات سریع در حوزه مسائل اجتماعی و به تبع آن تغییر ارزشها ، هنجارها، سبک و الگوی زندگی، آداب و رسوم اجتماعی ایجاب می‌کند تا در برنامه‌ریزی کلان جامعه همه این تغییرات و تحولات مورد توجه قرار گیرد .
بررسی انجام شده نشان از آن دارد که میزان سهم مسائل اجتماعی و فرهنگی در سیاست‌های کلان جامعه ایران با تحولات اجتماعی و فرهنگی هماهنگی لازم را ندارد ضمن اینکه در تعریف و تعیین مسائل اجتماعی توجه به رفاه و اشتغال به مراتب بیش از سایر مسائل فرهنگی – اجتماعی از جمله پرداختن به نیازهای فرهنگی نسل امروزو پاسخگویی به مطالباتی همچون ورزش، موسیقی ، هنر و سایر مباحث فرهنگی و در حوزه اجتماعی توجه به سرمایه اجتماعی ، افزایش مشارکت اجتماعی و ... است .

پوستر ششمین کرسی ترویجی از اینجا قابل مشاهده می باشد.

گزارش ششمین کرسی ترویجی از اینجا قابل مشاهده می باشد.

فایل های ضمیمه


نظر شما :